Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18461 til 18480 af 119569
-
hjælp
Forumindlæghejsa er der ogen der kan hjælpe med at skrive svaret til opgave 1 op, da jeg er på bar bund? -
differentialregning
Forumindlæghej jeg ved ikke hvordan jeg kan løse disse 2 opgaver som er vedhæftet -
Udregning af ligning
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med at udregne denne ligningen. (1-4)^2+(-7+3)^2 -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
SRP - Muligt emne?
ForumindlægNu har jeg et virkeligt stort problem med at bestemme hvad jeg vil arbejde med, indenfor SRP. Mine fag er Matematik og Fysik og jeg har selv set lidt på aerodynamik og planetbaner + keplers love. Mine vejleder syntes ikke jeg skal tage de 2 emner, og er faktsik på vippen til at forbyde mig ... -
Kemi nørd søges
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Kemi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? og kan du forbinde faget med en computer..Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adr... -
Tage 1.g om???
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
Logistisk vækst
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og forbereder mig til eksamen i mundtlig matematik. Jeg kan blandt andet trække et spørgsmål om vækstmodeller og især logistisk vækst, men jeg kan ikke få beviset for dette til at give mening. Jeg arbejder efter sætning 8.7a i grundbog b til a (jeg har matematik som valgfa... -
Hvor finder man gamle eksamensopgaver?
ForumindlægJeg søger gamle HTX matematik B eksamenopgaver. Nogen som ved hvor jeg kan finde dem?Tak på forhånd -
euripides elektra
ForumindlægHejJeg ville lige hører efter om der ikke var nogle som havde nogle noter til faget Old. om bogen "Euripides Elektra" Det ville bare være toppen!Hvis I vil være så venlige at sende til min mail ville jeg være taknemmelig! Med Venlig HilsenJesper OvergaardBetteO@jubiimail.dk -
Old eksamen - HJÆLP
ForumindlægHej Venner. Jeg skal til old eksamen, og har brug for hjælp til Homer. Hvis i sidder med nogle noter til: - Homers Iliade: Sang 21: Gudernes kamp - Homer: Odysseen, 8, sang : Gudernes elskov Så må i meget gerne sende dem til mig! Tak på forhånd :) -
KanDuMatematik?²
ForumindlægHej. Jeg har virkelig lavet det her, og det lyder da også dumt måske. Hvordan finder man en prisstigning? prisfald? (procent). Hvis vi f.eks. siger en bluse kostede 499 kr, og nu blev den nedsat til: 299 kr. Hvor meget udgør prisnedsættelsen i procent? (%) Tusind tak. Jeg skal bruge det til et ... -
Hjælp!
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg desværre har dumpet i matematik i årskarakter.. havde nok heller ikke regnet med at bestå. Nå, men sagen er den at jeg har fået 00 i både mundtlig og skriftlig, men jeg har fået 4 til eksamen i skriftlig og 02 til den mundtlig eksamen. Har jeg så bestået faget ell... -
Potensfunktion f(x)=x^n
ForumindlægHejsa!! Jeg skal snart til mundtlig årsprøve i matematik og er i gang med at forberede mig på de spørgsmål jeg nu kan komme op i. Jeg kunne derfor godt bruge lidt hjælp til dette da jeg er gået i stå.. Og kan ikke komme frem med gode formuleringer til mine noter. Du skal genn... -
Investering og finansiering
ForumindlægHej forum. Jeg har valgt at skrive studieretningsprojekt i fagene virksomhedsøkonomi og matematik. I denne forbindelse har jeg valgt hovedområdet "Investering og finansiering". Indtil videre ser min emneafgrænsning således ud: - Beskrivelse af virksomheders investeringsmotiver og beslut... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægEn eksponentielt voksende funktion f(x) går gennem punkterne (1,2) og (3,8). Bestem en forskrift for funktionen f(x). Nogen der kan hjælpe? -
Linære sammenhænge
ForumindlægJeg forstår ikke, hvordan jeg skal formulere det. En, som kan hjælpe? Forklar hovedtrækkene i de forskellige medtoder der er til at bestemme skæringen mellem to rette linjer. Inddrag betydningen af linjers hældningskoefficient for løsningen. Her er jeg fuldstændig blank med, hvad der menes. Gør r... -
diskriminantformlen.....????
ForumindlægHej.. jeg har glemt hvad og hvordan diskriminantformlen ser ud og hvordan den bruges... nogle der kan hjælpe der?? -
vektorregning
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået emnet vektorregning, og jeg forstår det ikke. Hvordan skal jeg addere og subtrahere vektorerne i nedenstående fil, og hvilke metoder skal jeg anvende i fremtiden med andre opgaver. Jeg håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe mig med at forstå det, for sidd... -
Bevis af sinusrealetation.
ForumindlægHey guys. - Jeg skal op i mundtlig matematik meget snart men der er noget jeg ikke helt forstår Hvordan kan det være at følgende gælder: SinA/a = SinB/b <=> a*b*sinA/a = a*b*SinB/b Hvordan kan vi ligepludselig få dette udtryk a*b*sinA/a = a*b*SinB/ b ?
