Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 18461 til 18480 af 90635
-
Særlige vilkår
ForumindlægHej. Jeg har søgt lidt på nettet (f.eks. uvm), men kan ikke finde de generelle regler for det at komme op på særlige vilkår (til eksamen) ? Nogle der kender en side med info? Eller som kan svare mig på om der ikke ligger et krav om et vist antal advarsler for (fysisk/skriftligt?) fravær, inden... -
Hjælp ønskes hurtigst muligt.
ForumindlægVi har netop igår fået skriftlige eksamenskarakterer, og jeg er utilfreds med min karakter. Derfor ville det være en meget stor hjælp hvis der var nogen der var så rare at give sig tid til at læse den igennem, og derefter komme med en objektiv vurdering. Ps: Den kronik der tages udgangspunkt i e... -
Dansk eksamen?
ForumindlægHej. Kan i fortælle mig hvordan dansk eksamen foregår? Både mundtligt og skrifligt? Jeg er i gang med Dansk A (HF), og vil gerne have en strategi for hvordan jeg klarer mig bedst muligt. Tips til at klare sig så godt som muligt til den mundtlige eksamen? Tips til at klare sig så godt som mulig... -
Hjælp haster i en sinus relation!
ForumindlægJeg skal finde siden c, og vinkel C. Så begge er ukendte. Jeg ved ikke hvordan jeg regner hverken c ud, eller vinkel C da jeg ikke kender nogle af delene. Vinkel B = 75,2, vinkel A = 37,4, siden a = 15,2, siden b = 24,19 Hvordan regner jeg siden c, og vinkel C ud? -
Opg 5.056 funktioner, ekstremumssteder
ForumindlægHej derude! Jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave fra Eksamensopgaver i matematik b-niveau. Det er opg. 5.056.Der er først en illustration af for de to følgende funktioner, håber det er muligt at forestille den sig ud fra informationerne.Figuren viser i intervallet [0;pi] graferne for funk... -
Fortegnet, andengrads polynomier
ForumindlægHej alle Jeg skal til årsprøve i matematik i morgen. Jeg er ved at læse op, og jeg er stødt på et lille problem. I første del prøve skal jeg kunne angive fortegnet til et andengradspolymie. Jeg kan husker at: a = positiv, hvis grenene vender opad (glad) a = negativ, hvis grenene vender ... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte min bachelor i medicin og vil derfor gerne tilbyde privatundervisning til elever, der er interesserede. Niveuaet er lige fra folkeskole til gymnasiet og evt. lidt på universitet. Det er bl.a. fagene: - Matematik - Fysik - Kemi - Biologi -... -
Stamfunktion - Beregne K
ForumindlægHej :) Så jeg er i øjeblikket i gang med en eksamensopgave i forbindelse med forberedelse til skriftligt matematik eksamen. I forbindelse har jeg downloadet nogen vejledende løsninger fra Studienet fra tidligere eksamensopgaver. Jeg er dog stødt på et problem. Problemet gælder at Studiene... -
Får jeg pont?
ForumindlægFår man point til en skriftlig eksamen, hvis man fx. kom til at skrive et forkert tal ind? men fremgangsmåden er rigtig. fx skulle jeg skrive 8, men kom til at skrive 0.8 hvorfor resultatet er forkert, men fremgangsmåden er rigtig. Man kan få op til 5 point for hvert spørgsmål man svarer. Jeg gå... -
Enkeltfag erfaringer
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle, der har gået på enkeltfag og ved hvordan det foregår mht. til svar på skriftlige prøver. Fx. har jeg været oppe til matematik den 1 juni og jeg tænker på hvordan får jeg svar? Man har et bevis for hvert fag på enkeltfag og derfor vil jeg spørger - bliver bevisse... -
Eksponentiel udvikling - opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftelig matematik årsprøve på tirsdag, så regner lidt opgaver uden hjælpemidler, men er gået i stå ved eksponentiel udvikling. Håber virkelig nogen kan hjælpe mig med følgende opgave: Trykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfl... -
Terminsprøver snart !!!???
ForumindlægHej alle sammen ;-) Jeg går i 9 klasse og skal have terminsprøver i dansk, Matematik og (måske) engelsk efter efterårsferien. Men jeg er som sagt begyndt på at forberede mig fra nu af frem til terminsprøverne så jeg er godt forberedt. Er der nogen der ved hvordan opg. ser ud. For jeg har hørt... -
haster!
ForumindlægHey ! :D jeg skal meeget snart have de skriftlige eksamener i folkeskolen.... er der noget der tilfældigvis kender et link til almene spørgsmål og opgaver til matematik, geografi og retstavning? sådan noget i stil af, hvilken stavemåde er rigtig: ridser, risser, ridsser eller: 7*7*6=? eller: Hvad... -
Spørgsmål omkring nulreglen
ForumindlægJeg er kommet noget i tvivl, jg sidder her og repeterer opgaver uden hjælpemidler, så de er i frisk erindring til skriftlig eksamen på mandag kl. 9 Det er matematik B på HF-niveau - og det er uden hjælpemidler. Opgaven lyder således: Redegør for at ligningen 0 = x(x2 + 2x + 4) har netop én lø... -
GeoGebra?
ForumindlægHej folkens Jeg skal op til skriftlig matematik på mandag, og der vil sikkert poppe et spørgsmål, som man nemt kan besvare ved hjælp af GeoGebra. Mit problem er, at jeg har downloadet programmet, men den kan ikke bruges uden netværk (hvilket vil være slukket under prøven) Jeg ville så spørge om d... -
At redegøre for differentialligning
ForumindlægHej Alle sammen.. Skal som en del andre til skriftlig matematik eksamen her på mandag.. Jeg sidder og kigger listen igennem hvad vi skal kunne da jeg når til punktet redegøre for om en given funktion er en løsning til en differentialligning Bliver jeg helt i tvivl - jeg kan simpelthen ikke huske ... -
Bevise stamfunktion
ForumindlægSkal op i matematik skriftligt mandag. Nu har jeg siddet et par dage og læst og der bliver ved med at være et spørgsmål der driller mig. Det er nok indlysende, men ved ikke hvordan det skal forklares. Håber i kan hjælpe? Sara En funktion f er bestemt ved f(x)=x-4 Gør rede for at funktionen F´gi... -
Reducering, er der en huskeregel?
ForumindlægHej.. Jeg skal til skriftlig matematik B-niveau på mandag. Og jeg vil gerne lærer at reducer, for det kan jeg ikke finde ud af. Er der en der vil hjælpe mig med det? Er der noget bestemt man skal tænke på osv? j jeg var til terminsprøve for en mdr. siden og fik disset to opgaver. 2x(x+y) - (x... -
Sygeeksamen og dimission
ForumindlægHej :) Jeg er så uheldig at være havnet i den situation hvor jeg skal til sygeeksamen i matematik skriftlig pga. tekniske problemer. Men det det hele handler om, er hvorvidt at jeg skal deltage i dimissionen. Deltager man i dimissionen selvom man teknisk set først bliver student 2 mdr. senere? Vi... -
Tyngdepunkter
ForumindlægHej med alle jer :) Jeg er gymnasie elev på HTX og matematik på A, og sidder her med det skriftlige oplæg til eksamen på Fredag, jeg går ud fra at der er andre der sidder i sammen situation som mig. Jeg sidder med et problem og tror ikke jeg har lavet opgave 5 rigtigt. Jeg vil derfor anmode om...
