Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18481 til 18500 af 135324
-
Partiel eller substitution?
ForumindlægDet bestemte integrale fra 0 til 1 af: (x+1)(x+3)^5 Hvilken metode skal jeg bruge?? Der er jo både et produkt og en sammensat funktion -
Fuldstændig reel løsning
ForumindlægJeg har Diff. Ligningen y^4+10y^2+169y=0 For at finde rødderne starter jeg med at faktorisere og for y*(y^3+10y+169)= 0 Men det stadig svært så jeg vil gerne lave den om til en 2.grad men hvordan gør man det? I et tidligere indlæg bliv der noteret at man skal dividere (y^3+10y+169) med y for at ... -
Koordinatsystemer og hældningstal
ForumindlægHej. Jeg har lige været til terminsprøve i matematik hvor jeg fik et spørgsmål omkring hældningstal og koordinatsystemer. Desværre kunne jeg ikke svare da jeg ikke kunne finde ud af det. Nogen som vil forklare hvordan man kan blive bedre til matematik og hvad hældningstallet i koordinatsystemer... -
Lektiehjælp i Aalborg
ForumindlægHejJeg tilbyder lektiehjælp i matematik på alle niveauer samt fysik og kemi på gymnasieniveau. Jeg bor i Aalborg og studerer matematik på Aalborg Universitet på 4. år. Jeg har erfaring med lektiehjælp.\\Mikkel -
LaTeX, Emacs mm.
ForumindlægJeg har downloaded følgende programmer:GhostscriptsGSViewMiKTeXJeg kan desuden berette at jeg ikke har WinZip, og dette er tilsyneladende et stort problem. Nå, jeg vil gerne igang med at skrive noget i LaTeX ;)Men jeg tror dette skyldes, at jeg ikke kan gemme filer som et ".tex" dokumen... -
Koordinat skæring
ForumindlægHEJSA Er der nogen som vil vise mig, hvordan man regne denne opgave ud? Jeg skal lave mange af denne slags, så det kunne være godt med noget hjælp, så jeg kan regne de resterende opgave Jeg har vedhæftet opgaven -
En Optagelsesprøve
ForumindlægHar lige fem spørgsmål ang. Optagelseprøve Hvordan er det en optagelsesprøve fungere? Er det kun skriftligt? og foregår alle prøverene på en dag, og hvilke fag er det man skal op i? Hvad skal snitet være, for at de kan sige at man er egnet? -
Divergent
ForumindlægEr følgende korrekt og derfor divergent -
Hjælp til bestemmelse af en ligning
Forumindlæg -
cirkler
ForumindlægEr der en som kan hjælpe med opgave 1c og sætte det ind for mig i formlen, da jeg ikke kan få det til at give mening. Jeg har også brug for hjælp i opgave 1e -
Lineære funktioner
ForumindlægHej. Jeg er ikke sikker jeg forstår det her spørgsmål som jeg har fået af min matematik lærer: Formålet med opgaven er at vise, at du selvstændigt kan bearbejde, strukturere og fremlægge emnet lineære funktioner under anvendelse af begreber, teorier og viden fra matematik. Opgaven bør... -
Lille let opgave - for den som ved det
ForumindlægHvorfor er (4(x-1)^3)-(4x^3)+4 Simplificeret = -12(x-1)x ? Tak -
taste på din lommeregner.?
Forumindlægnogen der vil differentiere dette for mig: 2*(3√x/2) - x/(3√x/2) på lommeregneren tak... -
Haster
ForumindlægRedgør for om tallet 3 er løsning i nedenstående ligning 2-x 2 + 37 2x+4 10 =3 -
Læge - HTX vs STX?
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse, og vi er ved at sende ansøgninger afsted til gymnasielle uddannelser. Jeg har en drøm om at læse medicin efter mine 3 år på gymnasiet. Jeg tager enten STX eller HTX, men jeg er stærkt i tvivl. Der, hvor min tvivlen ligger, er, om hvordan det sociale liv er på de 2 fo... -
Rumfanget af en tegning
ForumindlægL= 3 H=3 B=3 skal man ikke bare gange dem sammen altså 3*3*3= 27? -
Den mystiske sag om hunden i natten
ForumindlægHej venner Har nogen af jer der har skrevet om romanen Den mystiske sag om hunden i natten i fagene dansk og matematik, som vil hjælpe mig med ideer, da jeg har valgt at skrive om det i min SRP. Hvad havde i inddraget i opgaven? Af dansk og matematik? Og hvis du har lavet den må jeg så se ... -
SRP - Ideer til emne?
ForumindlægHej Er der nogen som kan give mig ideer til, hvad man kan skrive om i matematik A og fysik B eller Matematik A og historie A. Jeg har kigget lidt på nettet, og der kom bl.a. noget med grækernes matemtik, men det sagde min historie lærer, at det ikke var nogen god ide. Og i fysik fandt jeg noget ... -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
vektor bestem k
ForumindlægHej Er meget ny inde for det her område af matematikken. Har fået opgivet to vektorer a=(3,-7) og b= (10,2) Jeg skal bestemme tallet k, så de to vektorer a og d = a + k * b udspænder et parallelogram med arealet 38 Er bare helt blank har prøvet at løse det som en ligning. Forsøgt med determinant-...
