Resultater: 18501 til 18520 af 436512
-
Skal du til eksamen på HF C?
ForumindlægHejsa allesammen. Vi mangler folk til at hjælpe os med at teste et nyt eksamentrænings system. Går du på HF C og skal til eksamen om snart - vil jeg rigtig gerne høre fra dig. Dbh Martin -
Maple problemer
ForumindlægHåber, jeg kan få hjælp :) Jeg har punkterne A(3,2,2), B(7,7,1), C(-2,8,-1) og D(0,3,0) som udspænder et parallelogram.. Men hvordan tegner man den i maple? Altså hvis jeg arbejder med vektorerne AB, BC, CD og DA? Jeg kan godt finde parameterfremstillingerne for vektorerne og hermed inds... -
Lidt kemi-hjælp
ForumindlægEr lige gået lidt i stå i en aflevering... Kan ikke huske hvordan man beregner en Kc værdi ud, det er så længe siden jeg har gjort det og har ikke lige min gamle bog hvor det står forklaretKc er [SO3]^3/[SO2]^2*[o2]Der står desuden i opgaven at man skal beregne Kp ved den pågældende temperatur, m... -
O-zone: Dragostea din tei
ForumindlægHejj..Jeg tænkte på om der egentlig er nogen, der ved, hvad "Dragostea din tei" betyder.Det kommer som bekendt fra O-zones sang af samme navn. Det er vist nok på rumænsk!Nogen der ved det?? -
Videreskrivning på H.C Andersen eventyr
ForumindlægHe had to find a way to reach his bride on. He intended his friend Peter Butterfly who also lived in the woods. He called him, "Peter, Peter where are you?” There was no answer, but out of the blue, "I'm right here can’t you see me?" Peter Butterfly said. The com... -
Engelsk Oversættelse
ForumindlægHejJeg kunne godt lige brug en andens synsvinkel på denne her tekst jeg skulle oversætte. Det skal oversættes fra Dansk til Engelsk.Med sit nye DNA-register forventer politiet efterhånden at opspore gerningsmændene til en stribe hidtil uopklarede drab, voldtægter og røverier rundt om i Danmark. R... -
Chiralt punkt (Serotonin)
ForumindlægHej! jeg skal skrive lidt om Serotonin i kemi og jeg er lidt på bar bund om Serotonin (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dd/Serotonin-skeletal.png/200px-Serotonin-skeletal.png) har et chiralt molekyle? nogen der kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af det? :) -
Eksamensprojekt i HF
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive en eksamensprojekt i fagene, historie og religion. Jeg vil spørge om der er nogen herinde, der har skrevet eksamensprojekt i de to nævnte fag, som jeg kan se på, for at få inspiration til hvilket emne osv, jeg skal vælge. Jeg er meget i tvivl. Mange tak på forhån... -
Oversætte 4 sætninger fra dansk til tyske
ForumindlægHej derude ;) Er der en, der vil hjælpe mig med at oversætte 4 linjes danks til tysk? :) (rettere sagt ,se det igennem) Og der burde selvfølgelig at stå TYSK, oppe i feltet ^^ -
Monotoniforhold
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lidt problemer med følgende opgave: En funktion f med definitionsmængde R er løsning til differentialligningen y'=y*(x^(2)-9), y>0 Grafen for f går gennem punktet P(2,2). Hvordan bestemmes monotoniforholdende for f? -
y=½*0-2½
Forumindlæghvordan regner man det gutter -
krig...
Forumindlæghey..Jeg vil meget gerne have lidt hjælp omkring den polske-sovjetiske krig i 1920-21.. hvad er det lige der skete der?? og hvorfor havde USA et dårligt forhold til sovjetunion i 1946.. hvad skete der mellem disse to??Jeg er virkelig væk i det emne..vil meget gerne have lidt hjælp.. såh jeg kan f... -
ET ENKELT ORD PÅ TYSK! ;)
ForumindlægHEJ,, Hvordan siger man , Dvd afspiller på tysk?? det står ikke i min ordbog :-/ -
komposition ! hjælp !
ForumindlægHej . jeg er ved at lave en analyse og har brug for hjælp til komposition, da det ikke er min stærke side, er der nogen der kan fortælle mig om den er lukket, åben, additiv, diagonal eller hvad de ellers alt hedder ? På forhånd tak ! -
nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase
ForumindlægHejsa jeg har været med til at at lave et forsøg omkring det her og skal nu lave en rapport, men det er længe siden vi lavede det og kan derfor ikke huske noget om det, så tænkte lidt om der var nogen der havde lavet den og ville hjælpe mig og min gruppe? www.biologitiltiden.dk/kapitel/8/ H... -
Produktreglen og cas
Forumindlægjeg har den her opgave jeg skal have løst opgaven står på Bestemf f'(x0) i hvert af følgende tilfælde ved at benytte produkt-reglen. Kontroller facit ved hjælp af cas. f(x)=x√x -
Statistik i Geogebra
ForumindlægJeg kan ikke huske hvordan man finder den nedre kvartil, medinanen og den øvre kvartil i Geogebra? Et eller andet med Q?! -
Afledt funktion
ForumindlægI en opgave skal jeg bestemme den afledte funktion til sinh-1(x) Det har jeg gjort og jeg er kommet frem til 1/sqrt(x2+1) Det næste jeg skal er at bruge dette til at bestemme det ubestemte integrale: ∫(1/√(x2+1) Hvordan gør jeg det? -
Forskellen mellem Matematik og Fysik?
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklar mig forskellen mellem matematik og fysik? Jeg er ikke helt sikker :/ -
tysk oversættelse
Forumindlæghej jeg havde en lille opgave hvor jeg skulle oversætte denne tekst til tysk. er der nogen som er søde og ville se til den, og rette de fejl som er i teksten?? her har jeg den danske tekst: Både i Danmark og i Tyskland er der unge mennesker, som ikke kan finde deres plads i li...
