Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18561 til 18580 af 60202
-
Hjælp til opgave omkring Valves
ForumindlægHej... Håber der er nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver, er helt blank :(http://peecee.dk/?id=3911 (opgaven er på engelsk)Jeg tror nok det er lykkedes mig at lave nr 1, men det går virkelig helt galt ved nr 2 osv...På forhånd rigtig mange tak :) -
Ligning
Forumindlæg1/4x^2-x+2 = 1/3x+3 Løs ligningen Er gået helt kold på den her, nogen forslag? :S -
Sætningen om ensvinklede trekanter
ForumindlægEr der nogen som ved, hvad "sætningen om ensvinklede trekanter" er? Jeg har ingen anelse, og der står intet i mine notater eller noget :/ -
brøkregel...
ForumindlægHey Er der nogen der kender en regel om nævners nævner = tæller.. Jeg skal bruge denne regel i et bevis, men synes ikke jeg kan finde noget om den regel nogen steder.. Jeg skal forresten bruge den ved denne omskrivning: cos(x+(h/2)) * (2*sin(h/2)) / h = cos(x+(h/2)) * (sin(h/2)) / (h/2) Tak :-) -
Cs
Forumindlæghey hey derude..er der nogen der kender formlen for Cs, altså koncentrationen, og også formlen for pKs? skal helst bruge det i aften:D -
Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej! Hvordan ville man kunne bestemme den specifikke varmekapacitet af et kalorimeter? :) -
Beregning af vandprøves masse
ForumindlægHej , Hvordan beregner jeg en vandprøves masse, når vandprøvens densitet sættes til 1,0 g/mL? Jeg ved følgende: - Ved forsøget brugtes 3,89 mL AgNO3-opløsning - Vandprøvens volumen var 25 mL - Buretten fyldtes med 0,100 mol/L AgNO3 På forhånd tak . -
Elektronovergange for nitrogen?
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport om spektralanalyse, og jeg skal svare på et spørgsmål vedrørende nitrogen. Hvilke overgange laver synlige spektralovergange for nitrogen? Håber meget at nogen kan hjælpe, da jeg er helt lost med hvad jeg skal gøre her. -
Kalk - hjælp!
Forumindlægmin disposition indeholder emnet Kalk . I know - weird. men spørgsmålene er; Hvor stammer kalken fra? hvor findes den? Hvilke grundstoffer består calcium carbonat af? Hvilke kemiske reaktioner foregår under begrebet "murer-kemi" forklar begrebet og reaktionen mørtel og størkni... -
Arealformel af vilkårlig trekant...
ForumindlægNår jeg søger på nettet m.m, kommer du uforståelige mange ord, grader osv, som jeg ikke forstår. Nogen der ved, hvordan formlen ser ud? -
Rapport om funktioner
ForumindlægJeg skal lave en rapport om funktioner, og er lidt usikker på nogen ting. Håber nogen kan hjælpe. Hvad hedder en linær funktions graf? Hvad hedder en ligefrem propotionalitets graf? Hvad er funktionsforskriften på de to billeder jeg har linket? -
Algebra og trigonometri - små opgaver
ForumindlægHey - jeg er lidt ny i dette emne angående matematik, og ville spørge om evt. nogle hjælpesider/formler som jeg kunne bruge til. Det er fx disse: (hvad bruger man til at udregne osv) - Omskriv udtrykket: (d - t + 6)7 - Omskriv og reducer: (2x - y)(2x-y) - Omskriv og reducer:(2x + y)^2 - Om... -
Nernsts lov (formalia)
ForumindlægSkal Nernsts lov skrives U = UΘ - (0,059 V)/z*log(Y) eller U0 = U0Θ - (0,059 V)/z*log(Y) Med andre ord: Skal man medtaget 0'et? Og er der nogen forskel? -
trekanter
Forumindlæghej. jeg skal op til mat i mogen og der en spørgsmål der lyder: sammenhæng mellem sider og vinkler for den retvinklede trekant jeg ved ikke hvad man skal fortælle om.. -
Procentpoint
ForumindlægGodmorgen alle sammen.. Ville I være venlige at hjælpe mig med 4 øvelser. Jeg har et bud til alle 4 øvelser.. Deraf kan I så hjælpe mig Jeg vil være glad. Faget er Matematik. Ærbødigst IIII http://peecee.dk/?id=10473 ø1 : a Udregn indekstallene med 1992 som basisår. a 9624/8648*100 = 111,28 ... -
Årskarakter i skriftlig naturgeografi
ForumindlægHey, jeg ville bare høre, på hvilken baggrund man får sin skriftlige karakter? Sagen er den, at jeg kun har fået 10 i mine skriftlige afleveringer i naturgeografi - alligevel har min lærer valg at give mig 7. Til sidste standpunktskaraktergivning var dette også tilfældet, og dengang spurgte j... -
Akut hjælp til aflevering!
Forumindlæghej folkens. Jeg er ikke super stærk i matematik så har lige nogle spørgsmål og opgaver som jeg håber i vil svare på. for det første vil jeg gerne vide hvad "ln" står for, evt en god forklaring. :) hvordan regner man ligninger ud med (fx. x^3) når der er potenser med i? fx. 2x^3 + x^... -
Den fotoelektriske effekt
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvor kortbølget lyset skal være for, at det vil fungere som lyskilde til et forsøg, hvor man skal påvise den fotoelektriske effekt? Mvh. Emil -
strukturformel
Forumindlæghej hvordan i vil skrive struktur formel for to to to trimethylpentan: er der overhovedet noget det hedder det eller er det blot en fejl i opgaven -
Ændring af kogepunnkter
ForumindlægHej, jeg skal forklare ændringen i kogepunktet af disse stoffer. men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det da jeg ikke kan se nogen system i det. stofferne er: Kogepunkt Ethanol 79C 1-propanol 97C 1-butanol 117C 2-methyl-2-propanol 82C og jeg skal forklare hvor...
