Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18601 til 18620 af 31575
  • Hjælp til funktioner.?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik og er på letterer bar bund med hensyn til funktioner. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man forklare: -Forskrift. -Funktionen y=b*x i a'ende (ved ikke hvordan man opløfter det på en com.) På forhånd mange tak for hjælpen.
  • ASAP ASAP - Kurtosis og Skævhed

    Forumindlæg
    Hej jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering som skal afleveres imorgen, har lavet næsten det hele, blot mangler jeg at finde kurtosis og skævhed, og er helt ude af sporet når vi snakker om sådanne nogle diskriptorere, så hjææælp
  • Differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har store problemer med et bevis. Beviset er F(x)= kvadratroden af x. Jeg har selve beviset fra bogen, men har svært ved at finde ud af hvad der sker fra led til led. Håber der måske er nogen, som vil hjælpe. På forhånd tak.
  • Terminsprøve?

    Forumindlæg
    Hey derude, nu er er der snart terminsprøver, engang i marts, og jeg skal op til matematik. Vil høre om det er gamle eksamensopgaver man kan regne med at få , eller om det er helt nye 'matematikhæfter' man kommer op i? eller kan dette varriere?
  • Sinusrelationerne til stumpe vinkler

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder her og skal lave en matematik rapport og min gruppe og jeg sidder fast ved en opgave. Vi skal lave et bevis for Sinusrelationerne til stumpe vinkler. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. Vi har virkeig brug for noget hjælp :( Tak på forhånd :)
  • Uddannesesparathed

    Forumindlæg
    I dag har jeg snakket med matematik lærer angående matematik. Hun siger, at jeg ikke er uddannelsesparat, fordi jeg ikke mødte op til terminsprøven i går. Hun vil give mig 02. Hun mener også, at jeg ikke har lavet mine lektier i matematik, hvilket ikke er rigtigt. Hun har heller ikke fået beske...
  • optimering

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg er gået lidt fast i. En åben kasse skal have rumfanget 4000cm3. bestem siden i bunden og kassens højde så overfladen bliver mindst mulig. anyone?
  • Differentialligninger - Bjælkenedbøjning

    Forumindlæg
    Hej er ved at lave et matematik/fysik projekt, men det er også ligegyldigt (: Men skal redegøre for differentialligningen: y'' = -k*(l-x) Nogle der kan hjælpe mig her? Venlig Hilsen Christian
  • en sammenhæng

    Forumindlæg
    der står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret..
  • Trigonometri spg.

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg har et spørgsmål ang. en opgave i matematik jeg ikke kan finde ud af .. Opgaven lyder således: Gør rede for at en trekant med sidelængderne 9, 12 og 15 er retvinklet' - Nogle der er flinke at hjælpe mig på vej med denne? :) På forhånd tak :)
  • HF vurdering prøv og samtale

    Forumindlæg
    hej jeg prøver at melde mig i HF efter sommer men, min vejleder har beslutted sig at de skal vurdere min danskkpmetencer og matematik måske jeg skal op til optagelse prøv eller noget andet det ved jeg ikke. er der nogen venlige sjæl kan hjælp mig her :) ?
  • differentialregning

    Forumindlæg
    hej jeg har mundtlig eksamen i matematik på fredag og jeg er meget i tvivl om et spørgsmål om differentialregning. hvad betyder : f er diff. i x0 hvis f(x0)-f(x)/x0-x går mod ét tal for x-->x0 Håber I kan hjælpe.
  • Boxplot

    Forumindlæg
    Hey. Jeg skal op i matematik i morgen tidlig og er lige ved at få det sidste på plads. Jeg er lige ved statistik og tæntke så - hvorfor bruger man egentlig et boxplot ? Hvad er grunden til at man ikke bare bruger søjlediagram eller sumkurve ?
  • Optimeringsopgaver - HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Hej folkens .. Jeg skal lave et matematik projekt om optimeringsopgaver, og har virkelig brug for hjælp. De opgaver det drejer sig om er opgave B og C.. Håber der er nogen som vil hjælpe mig!! :-) - Tak på forhånd.. (dokumentet med opgaver er vedhæftet) Hilsen Stine
  • 3.grads polynomium

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har lige brug for lidt notater/teori omkring et 3.grads polynomium. Nogle der kan hjælpe? For jeg synes det er lidt svært at forstå en Matematik A-bog.. Og der står ikke noget omkring det i min B-bog. Mvh. Birgitte
  • Opgaver - produktreglen

    Forumindlæg
    Jeg laver en matematik opgave hvor jeg skal bevise produktreglen. Det har jeg gjort, men efterfølgende skal jeg løse følgende opgaver ved hjælp af produktreglen, og kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge den.. -Nogle som ville hjælpe mig med at løse dem? Tak på forhånd :-) ...
  • Stat var

    Forumindlæg
    Hej folkens. Sidder lige med en opgave i matematik hvor jeg skal bestemme de 2 konstanter a og b i funktionen L(t)=at+b. Hvilken metode skal jeg bruge når jeg kender de to variablers værdier ud fra en tabel?
  • Softwareudvikling (ITU - Bachelor) og Datalogi (ITU - Kandidat) - Fremtidsmuligheder, karakterer, studiejobs osv.

    Forumindlæg
    Hej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Er bøgerne (softwareudvikling) på dansk eller engelsk? - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom ...
  • Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?

    Forumindlæg
    Hej allesamen! jeg har fået dette spørgsmål "Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?" i en matematik rapport, og jeg aner ikke hva der skal svares til det? Det ville være rigtig lækkert med en stor hjælp?? Mvh Natja :-)
  • Potensfunktioner.

    Forumindlæg
    Åh hvor jeg dog ikke fatter en meter af matematik. 1) Angiv hvad konstanterne a og b er, og hvad de fortæller om sammenhængen mellem puls og vægt. 2) Beregn pulsen for en mus der vejer 400 gram (hvordan er det nu formlen for det ser ud?)