Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18601 til 18620 af 31486
  • Funktionsforskrift for parabel med 3 kendte punkter

    Forumindlæg
    Hej sidder her med en matematik aflevering, men kan ikke komme længere på et spørgsmål. Man skal finde funktionsforskriften for en parabel, med 3 kendte punkter; A=(0,2) B=(3,-1) C=(5,4) håber i vil hjælpe
  • Hjælp med mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    hej alle studiehjælper, skal op til mundtlig matematik eksamen og kunne godt bruge hjlp til dette spørgsmål redegør for omdrejningslegemer og bevis at volumenet af et omdrejningslegeme for en funktion f er givet ved Ville være super dejligt hvis nogen kunne hjælpe, da jeg selv har prøvet ude...
  • Tæller SO som A-fag? (HTX)

    Forumindlæg
    Mine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A).
  • Forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg funderede lige over, hvad forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium er. Jeg ved, at man skriver en andengradsligning op sådan her: 0 = ax2+bx+c. Men er der ellers andre forskelle mellem disse to? Skal op til mundtlig matematik i morgen, så håber der er nogle, der ...
  • cirkler

    Forumindlæg
    Hej alle, har lidt problemer med min matematik aflevering! Vi har i øjeblikket fået stukket en aflevering om cirklens krumning. Har forsøgt med alle midler, men de har to opgaver har jeg ingen anelse om hvordan man løser, det ville være dejligt, hvis jeg kunne få et råd eller to. Opgaverne er ve...
  • hjælp til eksamen

    Forumindlæg
    Hej Har et problem med, at komme ordenligt i gang, når jeg sidder til eksamen i skriftlig matematik. Her kommer mit spørgesmål : hvordan griber man en opgave an på nemest måde.?????????? har i nogle gode råd :-)
  • Reduktion og omskrivning

    Forumindlæg
    Jeg er nået til en opgave i min matematik aflevering, som jeg er gåes lidt fast ved. Nogle som kan hjælpe? p-8/11*q3/2*(p*q1/3)3/7 p-5*21√q5 NB: Mellem de to ligninger står der en brøk streg!
  • Brush-up kursus

    Forumindlæg
    Hej SP, Er der nogle som har taget et brush-up kursus i matematik på f.eks. DTU (eller andre steder... AAU, KU osv.) Overvejer at tilmelde mig til kurset inden studiestart, men vil lige høre for de af jer der har prøvet om hvad man laver og om det er effektivt. På forhånd taaak!!
  • Dansk stil afsluttende prøve 9.klasse

    Forumindlæg
    Hej :-). Jeg skal op i matematik over imorgen, er der nogen som har en hjemmelavet formelsamling der giver mening? Hvis der nogen det har vil i ikke nok skrive til mig, så jeg kan sende mail. Mange tak på forhånd:-)!
  • AT7 - Mat/Historie

    Forumindlæg
    Den klassiske problemformulering er selvfølgelig matematik i oldtidens Grækenland. Det er dog nemmere at forme en AT-problemformulering ud fra kilder, og der er jeg på bar bund. Har i nogle forslag til kilder? Kan være ethvert emne, bare det passer godt til Mat/historie fagkombinationen. V.h Silas
  • HTX A - skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej.. Ville lige høre om der er nogle, der ligger inde med en besvarelse af sidste års skriftlige eksamen fra htx A maj 2009.? - eller måske ved hvor jeg kan finde en.. Er nemlig ved at repetere mit matematik, og dertil kunne det være dejligt, hvis jeg kunne se andres besvarelser
  • FSA ??

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg går i 8 klasse. Jeg skal til matematik årsprøve snart :( Men er der nogle der ved eller har nogle formodninger om, hvilken problemregning jeg kommer tiln a¨t få ?
  • nulreglen

    Forumindlæg
    hej... jeg sidder med en opgave som vi skal op til matematik... det er om nulreglen, og kan slet ikke komme videre... fx er der en opg. der hedder: 1/( 3) x3 + 2x =0 håber der er nogen der kan hjælpe XD
  • Maple indskrivning af graf?

    Forumindlæg
    Skal skrive min matematik aflevering på maple, vi har kun brugt det 1 gang...... Skal skrive formlen y=-3x-3 hvordan gør jeg det? Plot=-3x-3. Den vil ik tillade mig, plz en eller anden hjælp asap
  • Integrering

    Forumindlæg
    Hvem kan finde ud af at løse følgende integrale, jeg er ret ny til integralregning, da jeg sidst havde matematik for 4 år siden. Symbolet skulle forstille ugenlig i integralet.
  • Problemopgaver

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med 3 problemopgaver, hvor jeg er ret lost, da matematik ikke er min stærkeste side og specielt ikke det, vi har om nu. Så hvis nogen kunne hjælpe lidt med, hvordan jeg kan knække følgende opgaver, så ville det være super! http://i33.tinypic.com/2hdz7g0.jpg det er de 3 opgaver.
  • Den naturlige eksponentialfunktion

    Forumindlæg
    En del af et eksamensspørgsmål i matematik lyder: Desuden skal du omtale vigtige egenskaber ved den naturlige eksponentialfunktion. Jeg er lidt MEGET fortabt her, jeg ved det er e^x men videre kan jeg ikke rigtig komme det. Jeg håber jeg kan få lidt hjælp her.
  • Dumpet mat B

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har desværre dumpet Matematik b på HF Online. Jeg fik 4 i skriftlig og -3(!!!!) i mundtlig, og det giver mig jo desværre et snit på 0.5. Det er lidt halvproblematisk, da samtlige uddannelser jeg har søgt ind på kræver Matematik b. Jeg regnede SLET ikke med at dumpe, da jeg har fået r...
  • 2. grads ligning ?

    Forumindlæg
    Hej kloge matematikere! jeg sidder med et problem: Gør rede for at ligning : (a-2)x^2^ + 3x - a = 0 har to forskellige rødder for alle tal bortset fra a forskellig fra 2 Ville blive SÅ glad hvis der var en venlig sjæl der kunne hjælpe her?
  • eksponential og logaritmefunktioner

    Forumindlæg
    hej.. sidder og laver matematik.. men er gået i stå. så håber der en der kan hjælpe mig videre.. bestem grundtal for følgende eksponentialfunktion f(x) = 2x-2*41-x ved at omskrive regneforskriften vha. potensregnereglerne. på forhånd tak:)