Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18621 til 18640 af 43092
-
Ungdomsoprøret i 60'ernes USA
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med at skrive SRP og sidder fast i mit andet spørgsmål. Jeg har om ungdomsoprøret i 60'ernes USA i engelsk (A) og samfundsfag (A). Mit overordnede spørgsmål lyder: Hvilke ændringer sker der i synet på individ og samfund i 60'ernes USA? Det spørgsmål jeg sid... -
SRO - hjæææælp
ForumindlægSidder her og skal skrive min SRO, mit spørgsmål lyder: Hvordan håndterer Storbritannien indvandring? Redegør for forskellige teorier om integration og kulturmøder. Undersøg på baggrund heraf, hvordan integration tematiseres i udvalgt engelsksproget materiale (skønlitterær tekst, film, dokument... -
hjælp med felj
Forumindlæghej jeg vil gerne blive bedre til engelsk jeg vil gerne vide hvad jeg gør forkert sådan jeg kan blive bedre såp det kunne være rart hvis i sagde hvilke fejl der er i denne tekst :) My name is Asher I don’t have a last name, no one has a last name. I’m living in a perfect community... -
Iliaden, Ødipus og Sokrates
ForumindlægHej. Jeg skal til old eksamen på torsdag, så jeg vil lige se om jeg kan få nogle ting afklaret.1. Er Agamemnon en halvgud, eller hvorfor er han hævet over de andre karakterer i historien? Og hvad er historien bag den stav, Hefaistos har smedet til ham (det kan være det hænger sammen)?2. Historien... -
Freud & Psykoanalysen - HJÆLP
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Psykoanalysen" i fagene historie(humaniora) og Psykologi(samfundsvidenskab). jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. Jeg er dog lidt bagefter, og er endnu ikke færdig ... -
Bob marley i SSO
ForumindlægHejJeg har tænkt mig at skrive om bob marley i min større skriflig opgave under faget Engelsk... er der nogen der har skrevet om Bob marley.. er der nogen der ikke kan anbefale at skrive om ham! er det dumt! måske svær at score en god karakter når man skriver om personer! -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
SIR-Model + Karantæne
ForumindlægGoddag allesammen! Jeg er nu godt igang med mit SRP projekt og er næsten færdig med den éne halvdel af min opgave, nemlig matematikdelen. Jeg arbejder med epidemier, influenza og SIR modellen. Jeg har lavet næsten alle dele af de spørgsmål der stilles til SIR modellen; opstilling, forklaring af ... -
Essay "Undskyld ventetiden"
ForumindlægHej alle, Jeg går i 8. klasse og skal skrive et essay for første gang. Jeg er gået lidt i gang, men jeg er ikke sikker på, om det er en god start og om det overhovede er et essay. Jeg håber, at der er nogle der vil hjælpe. Her komme den så: Jeg kigger på mit armbåndsur. Der er 20 minutter til, ... -
Hvad kalder man uddrag fra NT?
ForumindlægHej. 1. Hvis man nu får en tekst til eksamen fra NT (det kunne for eksempel være korsfæstelen), hvad kalder man sådan en tekst? Jeg skal ikke kalde den 'et uddrag fra Biblen' vel? Er det en myte, prædiken, forkyndelse? Det ville være utrolig dumt at begå sådan en katastrofal fejl til si... -
Udregning
ForumindlægEfter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3... -
Haster! vikinger
ForumindlægJeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe.. Jeg har læst en beretning, som er skrevet af et af delegationsmedlemmerne, Ibn Fadlan, der har mødt en gruppe danske vikinger. Det er fra år 921, han beskriver vikinger for ulækre som ikke vasker sig efter sædudtømning. De skrives at de er som vi... -
optagelsesprøve HH
ForumindlægHejsa.. håber der en der kan hjælpe mig.. er simpelhen så nervøs..det er sådan at jeg står her og skal til optagelsesprøve på HH her om en uges tid.. jeg skal op i dansk, engelsk og matematik.. Jeg håber på at kunne være heldig, at der var en herinde der allerede havde været igennem en optagelspr... -
Hjælp mig :(
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om der er nogle der går på HF som har haft skriftlig terminsprøv her nu. Jeg har meget stor problem med at skrev engelsk og dansk , da jeg har engelsk imorgen Håber der er nogle der ikke har noget imod at send deres stil´+ grammatik Og sorry hvis jeg spørger ... -
Growing up
ForumindlægHejsa - har trukket ''Growing up'' til engelsk mundtlig FS10. Jeg ved bare virkelig ikke hvad jeg skal snakke om! kan godt lide at ha' noget specifikt at tale om. F.eks. en person, som jeg så kan research. Nogle der har en idé om hvad jeg kunne vælge som topic? M... -
Apartheid
ForumindlægER i gang med 9. klasses disposition til Mundtlig i Engelsk Har valgt emnet Apartheid og vil spørge om nogen kendte nogle engelske tekster hvor jeg kunne finde svar til disse spørgsmål What is apartheid ? How did Apartheid start? Where did the Apartheid exist? How many black people were at south... -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar... -
HHX eller STX - meget i tvivl!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 9. klasse, og skal snart vælge ungdomsuddannelse.. Jeg har altid været god i skolen, og mit gennemsnit på nuværende tidspunkt ligger på 11,1, så jeg har virkelig lyst til nogle udfordringer.. Det har egentlig været meningen, at jeg skulle tage HHX, fordi jeg mente fagene var m... -
AT-Integration. Forslag?
ForumindlægHej, jeg skal op i morgen AT. Men har lidt problemer med at få det til at hænge sammen, jeg har valgt at sætte mine problemstillinger og delkonklusioner ind på STP så I kunne se hvordan jeg sådan delvist har svaret, men jeg har også læst en masse ved siden af, artikler, undersøgelse, og en masse ... -
Dansk, retskrivning og læsning
ForumindlægSå er eksamnen i dansk retskrivning og læsning også overstået! Hvordan gik det for jer? og er der nogen der kan fremskaffe en rettenøgle til dem?
