Søgning på: fysik noter b. Resultater: 18641 til 18660 af 110438
-
Atomets bestanddele
ForumindlægHar lige nogle spørgsmål (fysik og kemi) 1) Hvor mange forskellige partikler kan der findes i et atom? 2) Hvor mange forskellige partikler kan der findes i atomkernen? 3) Hvilket navn har en positi kernepartikel? 4) Hvilket navn har en neutral kernepartikel? 5) Hvad kaldes de kræfter der hol... -
Lommeregner til gym; hvilken?
ForumindlægHej alle jer :) Jeg starter på gymnasiet nu her efter ferien, og er i gang med at købe ind til det m.m. Jeg skal have matematik på A-niveau, og skal også bruge det videre i min uddannelse, i forbindelse med fysik og kemi. Mit spørgsmål er så bare, om jeg skal købe en TI-89 eller en Texas TI-Nspir... -
Vores solsystem
ForumindlægHej! Jeg skal skrive raport/stil i fysik om vores solsystem hvor min opgave i gruppen er at skrive om 3 planeter, jeg har styr på planeterne men mælkevejen er lidt svær. Jeg ved ikke hvilket emne inden for mælkevejen er mest interessant, jeg vil muligvis skrive om supernovaer eller ormehuller, ha... -
Transformater og vekselstrøm!
ForumindlægHey, ville bare lige høre om der er nogle af jer der har nogle forsøg man kan lave til emnet "transformater og vekselstrøm"...Kan ikke komme på andet end at bygge en op, og så foklare om den, skal op i fysik på tirsdag, og skal lave en disposition til hvert emne jeg KAN komme op i, så... -
Min lærer bortdømmer mig!!!!
ForumindlægHej.. Jeg har netop fået en fysik-rapport tilbage - jeg var denne gang sikker på, at jeg havde lavet en kanon-rapport, og til min store overraskelse stod der i bunden 02!! :O Derfor er mit spørgsmål. Er der nogen, der ved hvor man kan ingive en officiel klage?? Jeg er helt sikker på, at en ande... -
rumfang af 50 g aluminium
Forumindlæghej (: nu har jeg lille problem her, for er ikke ret god til fysik. har fået opgaven her: Hvad er rumfanget af 50 g aluminium. Densiteten af aluminium er 2.7 g/cm3. Angiv svaret i SI-enhed. og SI-enhederne må jo så være kg og m3 hvis nogen kunne hjælpe mig med den opgave her vil jeg blive mege... -
Det er måske det vigtigste hjælp i mit liv... :(:(:( Help har brug for råd
ForumindlægHeeej , ALLE SØDE HJÆLPSOMME MENNESKER !!! Jeg skal vælge en studieretning inden i morgen faktisk.. OG ER VIRKELIG VIRKELIG I TVIVL..... :( Mine faglige kompentancer ligger nok mest til de sproglige fag. Men jeg brænder virkelig for medecin, men jeg er bare mindre god til fysik og mat. har i haf... -
Redegør for begreb + bevis
ForumindlægHej Jeg har nu læst i alle mine 3 fysik bøger og både undersøgt på nettet og kan simphelthen ikke med egne ord redegør for begreberne massedefekt og bindings energi samt eksempler. Ydermere så har jeg også lidt svært med at bevise henfaldsloven (den fysiske måde - som min lærer siger) På ... -
kostume :)
ForumindlægHej alle :) til sdste skoledag vil jeg gerne være en fysiker. Jeg skal have en hvid kittel på, og sådan nogle nørde briller. Men jeg syns nu, det er lidt for kedeligt.. Jeg vil sætte håret op i en stor knold og rødt læbestift... Men kune man ikke have sådan nogle blå gummi handsker på, og måske ... -
Forslag til en flot forside ? :D
ForumindlægHej alle sammen! Ville egentlig bare spørge om hvad i synes kunne være en god og pæn forside til min fysik rapport? Ja, jeg ved godt at det ikke tæller med i karakter osv. men alligevel.. Min rapport handler om tryk i væsker. Nogle forslag?? :D Bare en simpel forside.. Men synes ikke ri... -
Lektiehjælp i Mat, Fys, Kemi tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred jeg har arbejdet som Gymnasielærer i fagene Matematik, Fysik og Kemi i nu 3 år. Jeg vil gerne tilbyde privatundervisning i ovenstående fag til studernede på Universitetet og elever på almen. Gymnasium(STX) på alle niveauer. SU-venlige priser. Venlig hilsen Alfred ... -
Engelsk komma
ForumindlægHjælp til engelsk oversættelse, fra dansk til engelsk. Handler mest om, hvor der skal være komma.Dansk:Jeg tror, Mark har købt en ny habit til brylluppet.JEg ved ikke, om han har råd til at gifte sig.JEg spurgte, om han ville låne nogle penge.Han er både arbejdsløs, hjemløs og fattig.Han kommer o... -
resume haster
Forumindlæghey har skrevet en resume af tekskten håber i vil rette den for mig for skal aflev det imorgen We are Not Jews The texts we are not jews written by Hanif Kureishi. It is about a Pakistan’s boy who calls Azhar. He and his family life in London but his mother is a Britain and his father is P... -
Hjælp til rettelse af sætninger
ForumindlægHej med jeg (-: jeg fornemmer noget lusket ved de sætninger jeg har formuleret mig frem til, men har svært ved at se dem.. mon en venlig sjæl.. måske to kunne hjælpe mig med at gennemskue dem.. -. Global language and Lingua France is not necessarily the same, because a bigger number of people hav... -
Super hurtig hjælp!
ForumindlægJeg er blevet stillet følgende opgave: En funktion f med forskriften: f(x)=b*x^a er bestemt ved, at f(0,2)=5,5 og f(5,2)=1,4. Tegn grafen for f i et dobbeltlogaritmisk kordinatsystem. Bestem tallene a og b. Løs ligningen f(x)=3 Hvor mange procent aftager f(x), når x øges med 25%? Er der ikk... -
matematik
Forumindlægjeg har selv regnet A ud. men b og c kunne jeg ik finde ud. er der nogen der kan hjælpe. tak på forhånd når lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten med dybden. for en ren og klar sø gælder, at lysintensiteten L er bestemt ved: L=100*0,69^* hvor x er dybden, målt i meter un... -
Led i Herons formel
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med at forklare de forskellige led i herons formel, ud fra dette bevis: http://furious.web.surftown.dk/herons.JPG I slutningen af beviset forsvinder de 16T^2 og bliver blot til T^2, og jeg kan simpelthen ikke forstå hvad der sker. Det der sker er vist nok følgende: 16T^2 =... -
Matematik - toppunkt
ForumindlægHej.Da jeg lige har været syg, er jeg gået glip af undervisning i toppunktet af parabler. Min lærer har givet følgende opgave: Toppunkt for parablen med ligningen y = A*x^2+B*x+C er giver ved formlen. (-B / 2A ,-D / 4A hvor D=B2 - 4*A*C Jeg håber at nogle kan give mig en vejledning til at ud... -
gaffelfunktion uden hjælpemidler
ForumindlægOm en funktion f oplyses, at x-3 for x<-3 f(x) = b for x=-3 ax^2-4 for x>-3 Bestem konstanten a, når det oplyses, at f har en grænseværdi for x gående mod -3 For hvilken værdi af b er f kontinuert i x=-3 Håber på, at der er en venlig sjæl, der vil hjælpe mig m... -
Vektor - lille opg.
ForumindlægI et koordinatsystem er givet vektorerne a(vektor)=2 -5 b(vektor)= -6 4 c(vektor)=11 0 Vektorerne a og b udspænder et parallelogram. Beregn arealet af dette parallelogram. Beregn længden af hver af diagonalerne i parallelogrammet. Bestem tallene s og t, således at c(vektor)=sa(vektor)+tb(vekto...
