Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18661 til 18680 af 170365
-
Bestem V som funktion af r?
ForumindlægOpgaven lyder: En bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overfladen skal være 4dm^2, gælder, at: 2?rh + 4?r^2 og V=?r^2 h-4/3?r^2, h... -
Skal du bruge hjælp til din hovedopgave HD/HA?
ForumindlægTil en enkelt studerende, eller en gruppe, tilbydes mentor hjælp til udarbejdelse af hovedopgave i HD(A) eller HA. Mentor er 47 år med national og international erfaring som adm. direktør for en række større virksomheder. Du skal have viljen, evnen og lysten til at møde opgaven med gå-på mod; jeg... -
USA - en evig magt?
ForumindlægHej allesammen.Vi havde idag i klassen en spændende diskussion omkring USA og deres magt.Jeg kunne godt tænke mig at stille jer samme spørgsmål som vi belv stillet, også høre jeres mening:"Vil USA også fremover være verdens klart stærkeste stat og vil unipolariteten være ved?"Glæder mig... -
Spørgsmål ang prøve
ForumindlægHej jeg sidder her og spekulerer på om man i 10 klasse får matematik FÆRDIGHEDS prøve til eksamen? -
Bedre til at tale/skrive på engelsk?
ForumindlægHar I nogle gode råd til, hvordan jeg kan blive bedre til engelsk? -
Polaritets teorien - uni, bi og multi
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive SRP opgave og skal bla. redegøre for polaritetsteorien. Umiddelbart står der ikke meget i mine bøger eller på nettet - kan altså ikke rigtigt finde nogen definition på teorien. Og hvem har lavet den? Så hvis nogen kender en website / bog hvor den er udpenslet... -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
Pointsystem
ForumindlægHej, Jeg har ledt efter listen over hvilken karakter, som gives ud fra et hvis antal point i skriftlig matematik i gymnasiet på 2 årigt A-niveau. Nogen som ved hvor man kan finde den oversigt? //Mads... -
Median
Forumindlægvi har trekanten a=10 b=15 c=21 bestem længden af medianen Mb har beregnet vinkel A til 26,05 -
Hjælp?
ForumindlægEn der kan hjælpe? -
Hjælp til opgave - 17.28
ForumindlægJeg vil høre om der er nogle der har lavet opgave 17.28 i virksomheds økonomi systime niveau A? Jeg har brug for lidt hjælp til min balance og her er det især kassekreditten jeg har problemer med. Jeg ville også gerne have bekræftet om mine fundne tal på varekreditorer og debitorer er rigtige.. -
råd
Forumindlæghej jeg har Eng på A-niveau....er der nogen der har gode ideer/råd til hvordan man kan forberede sig til mundtlige eksame -
Grønland afgangsprøve 2015
ForumindlægHej. Jeg kan godt bruge noget hjælp til en aflevering. Jeg har ingen ide om hvorfor det er en afgangsprøve vi skal lave men det skal vi. Jeg er nået til opgave 2.5. Jeg har et link hvor pdf filen er. file:///C:/Users/Mads%20Lægaard%20Larsen/Desktop/Grønland-2015.pdf Opgaven lyder: Hvor mange... -
Hvornår får man SU, hvis man starter på en videregående uddannelse i midten af August?
ForumindlægHej Jeg sidder i en fortvivlet situation, hvor jeg ikke ved hvornår jeg får min SU. Jeg har startet på min uddannelse d. 20 august 2014(idag), men har fået en meddelselse fra SU-styrelsen at min uddannelse først begynder fra d. 14 septemter betyder det så jeg får min SU d. 1. September(da d. 31... -
Eksamensopgave: Elproducerende rygsæk
ForumindlægHej, Nogle der kunne forklare mig, hvordan jeg kan løse opgave 3C i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf a) 17,7 Joule b) 0,11 m c) Hjælp tak! Malfoy -
jordskælv...i tyrkiet...
Forumindlæghejsa alle sammen, kan i ikke lige hjælpe mig med følgende spørgsmål:a)jordskælvet i Tyrkiet i år, målte "kun" 6.4 på Richterskalaen og alligevel var skyld i, at over 600 mennesker døde. Hvorfor tror I, at dette jordskælv var skyld i, at mennesker døde, når andre kraftigere jordskælv i ... -
SRP- konstruktivisme
ForumindlægHej, i min SRP skal jeg diskutere USA's fremtidige rolle i international politik, og inddrage globaliseringsaspekter. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan konstruktivismen fungerer i forhold til dette? og hvilke gode globaliseringsaspekter kan jeg inddrage? -
Mikroøkonomi - jeg er strucked.
ForumindlægHej derude, Har brug for en super skarp hjerne til den her.. jeg skal besvare 2.4, men jeg har vitterligt ingen idé om hvordan - vi er ikke blevet undervist i det her og der står intet i vores bog, desuden kan jeg intet finde på nettet. Skriv hvis du/i mangler info til 2.1, 2.2 og 2.3 for at l... -
Biologi C/B
ForumindlægHejsa igen Min studieretning og Ma-A, Ke-A, Fy-B. Jeg overvejer at hæve biologi til B også. Hvor meget tæler det på begge niveauer? Og der er kun en eksamen på begge niveauer ik? -
Ingen fysik på HHX?!?!!!
ForumindlægJeg har besluttet mig for gerne at ville søge ind på HHX, som jeg virkelig brænder efter at komme ind på. Men efter lidt research har jeg til min overraskelse fundet ud af at man ikke har fysik på HHX, hvilket jeg virkelig troede man havde. Jeg har nemlig brug for fysik i fremtiden, da de specifi...
