Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18661 til 18680 af 92738
-
Nem omformning af cosinusrelationerne
ForumindlægHvordan omformer man c^2=a^2+b^2-2ab*cos(C) så cos(C) står alene, altså til a^2+b^2-c^2 cos(C)= ___________ 2ab Kan nogen gennemgå dette trin for trin? -
Skriftlig årsprøve 1.g
ForumindlægHejsa. Jeg skal til skriftlig årsprøve i matematik. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der kan komme med nogle råd, eller evt. fortælle lidt om sådan en prøve. Mvh Louise -
dumpet grundforløbet STX
Forumindlæghej allesammen jeg har både dumpet NV, AP og matematik screeningen, skulle bare vide om man bliver smidt ud af skolen, eller om man får en stor skideballe af studievejlederen og lærerne. Eller hvad der nu sker? -
Hvad skal jeg gøre for at få over 0 point i Mohr?
ForumindlægHey. Jeg har tilmeldt mig Mohr, men er ikke videre noget matematisk geni. Jeg tænkte på om der er noget man kan øve sig på - bevisførelse, talteori, etc. - således, at man maksimerer muligheden for at kunne få et par point-Hvad er ejres erfaring med Mohr? Nogle der har prøvet bare ikke at kunne a... -
Hvad dato bliver I student?
ForumindlægHvornår får i så huen på hovedet?Jeg har min sidste eksamen d. 21-6 kl 15, så det bliver en lang ventetid, og har dermed æren af at være årets sidste student på det gymnasium jeg går på..Hvordan står det til med jer andre? -
Mat A på eng.=> Medicin?
ForumindlægHey folkens....Jeg starter på IB efter sommerferien, hvor jeg har valgt Math Higher som på papir svarer til Mat A-niveau, men som i virkeligheden er nærmere Mat A+.Jeg har valgt det, da jeg gerne vil ind på medicin...Men problemet er, at jeg er ret nervøs over om jeg kan klare Math Higher (og en... -
Dansk eksamen?
ForumindlægHej. Kan i fortælle mig hvordan dansk eksamen foregår? Både mundtligt og skrifligt? Jeg er i gang med Dansk A (HF), og vil gerne have en strategi for hvordan jeg klarer mig bedst muligt. Tips til at klare sig så godt som muligt til den mundtlige eksamen? Tips til at klare sig så godt som mulig... -
Biologi B eller Erhversøkonomi
ForumindlægFik et brev i lørdags hvor det stod mit valgfag datalogi ikke var blevet oprettet. I det stod der også at astronomi heller ikke var blevet valgt(mit andet valg hvis det skulle være).Jeg står nu med 2 valg. Biologi B eller erhversøkonomi. Ingen af de andre fag siger mig så meget.Biologi: Fik 8 i 1... -
Vurdering af årets eksamensopgaver på 3-årigt forløb til A-niveau
ForumindlægHej,Formålet med denne tråd er at få en vurdering af årets 4 eksamenssæt i matematik, 3-årigt forløb til A-niveau;2005-8-3 (med hj.midler)2005-8-4 (uden hj.midler)2005-8-3 SF (Standardforsøg, med hj.midler)2005-8-4 SF (Standardforsøg, uden hj.midler)Link til opgavesættene:http://us.uvm.dk/gymnasi... -
sinusrelation
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med hvordan beregner de to resterende sider en trekant, når jeg har vinklerne: A=13* C=151* og siden c=13m -
Sammenligning af resultater
ForumindlægHey. Jeg har netop været til matematik skriftlig eksamen. Jeg har matematik på 1-årig forløb til A-niveau. Hvis i kan huske jeres resultater eller har skrevet dem ned (ligesom mig ^^) så vær venlig at supplere! :) 1-årigt forløb til A-niveau, delprøven med hjælpemidler, 29. maj 2007, 2007-8-1 ... -
Parabler
ForumindlægHvodan kan man bedst beskrive hvad leddet bx gør ved en grafisk afbildning af et anden grads polynomium? -
Wronskideterminant
ForumindlægHej.Der er nogen som kan fortælle mig, om Wronskideterminant er en vektoroperator? Hvis ikke, hvad er den så? -
Idiotformel!!
ForumindlægHeeeeeeeeJ...Nogen der kan hjælpe lidt? Jeg kan for det første ikk huske hvordan idiot-formlen lyder, og jeg kan sQ heller ikk huske hvad det r man bruger den til :| Nogen der kan hjælpe? -
Kvote 2 - Studiejob?
ForumindlægHej Under kvote 2 plejer der at stå relevant studiejob osv., men jeg har aldrig forstået det sådan helt præcist. Hvis jeg har afluttet 3.g og gerne vil søge ind på ingeniør uddannelsen byg eller integreret design, hvad kan man så lave at relevant studiejob? Hvad og hvordan kan det søges? Og hvad... -
integralregning
Forumindlæghej jeg har om partiel/delvis integration... Jeg har tænkt over hvilken integraler der med fordel kan løses med partiel/ delvis integration, og hvilken valg af f(x) og g(x) som er bedst?? Tak // Stasia -
Brændpunkt validering
ForumindlægHej peeps. Jeg har fået stillet opgaven "Bestem parabolens brændpunkt" hvor parabolen er en parabel med funktionsforskriften f(x)=0.5*x^2+0x+0 Jeg har fundet frem til brændpunktet, men har ingen ide om hvordan jeg skal validere denne opgave. Any help? -
Hjælp til Matikki hurtigt :)
ForumindlægKan ikke løse min opgave, da jeg ikke kan finde ud af den. Den eneste information jeg har er at en pige ikke kan svømme mere end 500 m. -
9 klasse eksamen i 10 klasse
ForumindlægHej, har omkring tre måneder til min 9 klasse eksamen og overvejer at vælge tysk fra, fordi jeg skal i 10 næste år og har hørt at man kan tage den samme eksamen i 10 som i 9 men er ikke sikker og hvis nu man ikke kan ville jeg jo ikke have en chance fo at komme ind på hhx som er min store drø... -
tangent til parabel.
ForumindlægJeg forstår bare ikke det her... har afleveret opgavesættet før, men lavede ikke denne opgave så har fået afvide at jeg skal aflevere den igen. \n\nParablen P er graf for en funktion f givet ved f(x)=-0,25x^2+2x-1.\nBestem en ligning for tangenten t til punktet R(5,f(5)). \n\n(Kan det passe at li...
