Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18681 til 18700 af 47925
-
Beregne snit (efter reform)
ForumindlægHej alle! Jeg er i tvivl om hvordan mit (går i 2.G) gennemsnit beregnes. Tæller både afsluttende årskarakterer og eksamenskarakterer eller hvordan hænger det sammen efter den nye reform? jeg er bekendt med hvorledes niveauer vægtes, men erstatter eksamenskarakterne afsluttende årskarakterer eller... -
Hvilke fag kommer jeg op i til sommers ?
ForumindlægJeg ved godt at der er god tid til sommer ( hvor eksamen normalt starter) men vil lige høre om man kan komme op i både fransk og matematik eller er det formentlig større chance til at komme op i en af dem. Det vil siges at jeg stinker til både fransk og matematik derfor spørger jeg lige da vil j... -
Reeksamen?
ForumindlægHej alle. Jeg var oppe i matematik her i torsdags, og pludselig under færdighedsregningen fik jeg det dårligt og kunne ikke koncentrere mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer om det er muligt at komme til en reeksamen i folkeskolen? Jeg ved godt at eksamen i folkeskolen ikke betyder noget, men ... -
mundtlig mat, rumgeometri - krydsproduktet.
ForumindlægJeg skal til mundtlig mat eksamen om knap en måned, og sidder derfor og er i fuld gang med at forberede eksamensspørgsmålene. Spørgsmålet lyder: Definer krydsproduktet og gør rede for nogle af dets egenskaber. Gør rede for krydsproduktet udtrykt ved vektorers koordinater. Min disposition: - d... -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
Motivation = 0
ForumindlægHalløj..Jeg er lige startet på den 1-årige hhx... Jeg er tidligere student på det alm. gym. som en ganske almindelig elev... Mest fordi jeg ikke passede mine lektier overhovedet :) .. Men nu havde jeg så lovet mig selv at jeg ville tage mig sammen og give lektierne en ordentlig røvfuld så jeg kun... -
Rumfang af en pyramide???
ForumindlægHej!Jeg har en opgave, hvor jeg har brug for hjælp. Please hjælp!Opgaven lyder:En otte-kantet pyramide, har en grundfladekant på 3 cm, og en højde på 5 cm.a) Beregn Rumfanget af Pyramidenb) Beregn overfladearealet af pyramiden.MANGE tak for hjælpen, på forhånd. -
Gymnasieforberedelse
ForumindlægHej piger og drenge Jeg går i 9. klasse og skal højst sandsynligt på gymnasiet næste år. men problemet er bare at jeg ikke føler mig klar til det! Spørgsmålet til jer er så om i har nogle gode tips om hvordan jeg kan blive bedst muligt forberedt på at komme i gymnasiet? Det må selvfølgelig ge... -
IB class
Forumindlæghej allesammen. jeg ville lige høre om der er nogle der går i IB class?? og om i er glade for der?? Da det er noget jeg godt kunne tænke mig vil jeg lige høre om man rejser ud på de 2år man går der? tak på forhånd. Emma Andersen -
Polære koordinater
ForumindlægNogle der ved, hvad polære koordinater er? -
Vektore
ForumindlægHej, jeg har fået den her opgave, men jeg forstår ikke helt hvordan at jeg skal tegne et parallelogram ind? På forhånd tak. -
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
Hjælp, er blevet indstillet til optagelseprøve til HF!
ForumindlægHej jeg har det problem, at min lærer, har indstillet mig til en optagelses prøve til HF, pga. For meget fravær. Jeg er fagligt god til dansk, matematik, engelsk. men, stinker til tysk. desuden, har jeg heller ikke fået så meget undervisning, i fysik/kemi, i 10ende klasse, og har kun viden, fra 9... -
karakter: ja/nej
Forumindlæggår I ind for karakterer og hvad kan de erstattes med? selv synes jeg generelt kar. er stærkt overvurdere, men kan ikke helt finde et alternativ... -
Vinkelhastighed
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig inde jeg skal op imorgen kl. 8.40Hvorfor er acceleration: r*(w)^2w=omegaog hvad er vinkelhastigheden, w egentlig?Og hvorfor kan vi finde det ved at sige x*2*pi/(60sekunder)Det handler om en pladespiller hvis nogle ikke forstår hvor x er omdrejninger.Please hjælp mig s... -
AT skæres ned?
ForumindlægJeg har lige læst i avisen at eksperter foreslår en beskæring af faget AT. Nu har jeg aldrig selv haft faget, og min umiddelbare holdning er at det er noget diffust pjat. Hvad synes I der har haft faget? -
Opgave om statisk elektricitet
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål til en opgave om statisk elektricitet som jeg håber nogen kan svare på :)Det handler om en dreng der tager sin trøje af. Drengen er isoleret fra omgivelserne, og opnår en spændingsforskel, U, i forhold til omgivelserne.Så drengen kan opfattes som den ene plade af en... -
Hmm. Forvirret HJÆLP! Gymnasium
ForumindlægHej. Jeg skal starte på Gymnasium efter sommerferien, men er ikke helt klar over, hvordan hele processen forgår. Hvornår skal der købes boger? Og hvornår er sidste chance for det? Når man skal på naturvidenskablig, hvad kan man så risikere og lave, som f.eks fagene, (udover matematik & Biolo... -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
Fusions energi
ForumindlægHey en der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? En pille af deuterium 2H og tritium 3H har massen 2,9*10^-7kg og densiteten 0,31 kg/cm^3 a) Beregn pillens volumen Sammenpresning og antænding af pillen kræver en energitilførsel på 3,0MJ. Fusionen mellem deuterium og tritium sker ved følgende proces...
