Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 18681 til 18700 af 98817
-
HTA
Forumindlæghey er her nogen fra HTA, som har Lene Hansen til lærer? -
eksamdna
Forumindlæghej hvis jeg kommer op i dna hva skal jeg generelt fortælle om det på de 20 min fx er det nok med at fortælle fx om dnasopbygningen altså den der vindeltrappe -
Gitterligning
ForumindlægSkal snart op i fysik, men kan ikke finde udledningen af gitterligningen :( nogen der ved hvordan man udleder den? -
9.klasse
ForumindlægHej SP Jeg skal snart i 9.klasse, og vil gerne forberede mig lidt, inden jeg starter. Har I nogle tips, som jeg kunne bruge? -
andengradspolynomium
Forumindlæget andengradspolynomium f har følgende forskrift: f(x)=x^2-6x+c. a) bestem, for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop EN rod? - hvad, hvordan og hvorledes ? hjæælp :) -
Hjælp med eksamensangst :/
ForumindlægJeg har en kæmpe drøm om at komme ind på dyrlæge studiet. jeg er kommet ind på HF og jeg får rigtig gode karaktere i mine afleveringer som 10 Men når ordet eksamen dukker op bliver jeg så skide nervøs og rammer 02 eller 4 :( Har i nogle gode forslag til hvad man kan gøre ved eksamensangst ? ... -
• Hvad forstår man ved en gentest (DNA-test) (hvordan udføres det)? Og I hvilke situationer er det rimeligt at foretage en gentest?
Forumindlægc -
Regler omkring advarsel ?
ForumindlægHej . Nogen der har styr på reglerne omkring advarsler og 'udsmidning'? Jeg har stadig ikk fået en advarsel, læser dansk HF-enkeltfag på VUC og har rundet de 30 % for året nu. Vil bare lige sikre mig at de først sender mig en advarsel før de evt. kunne finde på at melde mig ud . Ville ne... -
Selvstuderende
ForumindlægHej. Jeg går pt. på andet år af mit hf-enkeltfags studie og skal tage Kemi på aftenhold. Derfor tænkte jeg om nogen kunne hjælpe mig. Jeg vil i stedet gerne tage det som selvstuderende fordi det er nemmere for mig at lærer i ro og mag derhjemme og aftenundervisning stresser mig i forhold til min ... -
Højeste niveau
ForumindlægHej Sidder og skriver SSO i matematik og tænkte på, hvad I ville mene, det højeste niveau i matematik er... laveste er redegørelse, men de andre???Giv evt. eksemplerTakker -
Cirkels skæringspunkt med linje
ForumindlægHej. Jeg skal løse flg. opgave:1)Bestem koordinaterne til de eventuelle skæringspunkter mellem cirklen C og linjen m, når:C: x^2+y^2-8x+2y=8 og m: 13x+7y=11C: (x+4)^2+(y+2)^2=10 og m: x=-3yJeg har fat på metoden, at isolere x eller y i m og derefter sætte det udtryk ind på den pågældende ukend... -
Arealfunktionen
ForumindlægTil min mundligt eksamen har jeg de 2 spørgsmål- -Du skal redegøre for, hvad der forstås ved en arealfunktion og bevise, at arealfunktionen for en funktion fogså er stamfunktion til f. -Du skal desuden redegøre for hvordan arealer kan bestemmes ved hjælp af det bestemte integral. Har en af jer... -
vinkler i en vilkårlig trekant
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan man udregner en vinkel i en vilkårlig trekant. Jeg har 2 sider og en vinkel oplyst. Hvordan bruger man lige sinus invers? Jeg har en opgave der hedder: B= 82 grader, b = 7,00 og c = 6,55 Skal laves i dag helst...tak :-) -
Vinkler og længder - hjælp
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til denne opgave: Figuren viser en trekant ABC, hvor vinkel C er ret. a) Bestem |AB| og vinkel A. b) Bestem længden af højden hc fra C på siden AB. -
Linier, vektorer og cirkler - Haster
ForumindlægEn ret linie går gennem (3,5), l er vinkelret på linien m med ligningen 2x+3y-4=0 Bestem en ligning for l. Bestem koordinaterne til skæringspunktet mellem l og m. Beregn arealet af den trekant, der er bestemt af koordinatsystemets begyndelsespunkt O og l’s skæringspunkter med koordinatsyste... -
Bestem en forskrift
ForumindlægHvordan bestemmer man en forskrift for M som funktion af x ? I en model for dyrkning af en bestemt afgrøde på en mark kan sammenhængen mellem høstudbyttet M (målt i ton) og mængden af tilført kunstgødning x (målt i kg) beskrives ved differentialligningen: dM/dx = 0,000369 • M • (1... -
Opgave 2059
ForumindlægI en model for udviklingen af atmosfærens CO2-indhold, mål i mia. tons, antages det, at væksthastigheden for CO2-indholdet er givet ved f(t)=-3+5*1,02^t, hvor t er tiden målt i år efter 1984. a)Hvordan ændres atmosfæren CO2-indhold sig i perioden 1984-1994 ifølge modellen? b) Beregn middelvæ... -
cos sin tan hjælp :)
ForumindlægHej alle. Jeg har et problem da jeg simpelthen ikke kan forstå hvad jeg kan gøre ved dette er der et klogt hoved som kan hjælpe mig?: Vis, at tanA = sinA/cosA er lig med a/b. Vis brug af formlerne i en retvinklet trekant. Vis, hvordan man kan eftervise sinusrelationerne: sinA/a = sin B/b = sinC... -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f...
