Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 18681 til 18700 af 29738
-
hvad er enheden?
Forumindlæghej er der nogen der ved hvad enheden g/bkWh er ? -
pH ændret??
ForumindlægPå nettet står der at pH er "power of hydrogenion" og i min lærebog står der "power of oxonium". Ngoen som kan forklare mig hvorfor dette er tilfældet og hvilken ændring det vil skabe? -
Hundredårskrigen
ForumindlægHej med jer derude :) Jeg skal skrive en længere opgave om hundredårskrigen.. er der nogle der har nogle links eller evt. en opgave om emnet, det har nemlig ikke været muligt for mig at skaffe bøger :-( -
eksamespr.
Forumindlægindfør begrebet arealfunktion og bevis hvordan stamfunktionen kan bruges til arealberegning nogen der kan hjælpe med den? helt lost -
Tangentligning; to punkter
ForumindlægHvordan laver jeg den her? Det er fint med formler, kan godt undvære resultaterne: -
differentialkvotient (grafer)
ForumindlægHej kan nogen guide mig igennem denne opgave, jeg er ikke helt god til grafer og Cas-Værktøjer. Tegn grafen for funktionen f(x) = In(x) Tegn tangenten med røringspunktet (3, f(3)), og bestem f '(3). Bestem røringspunkterne for de tangenter til grafen, der har hældningen til (2;1) og 0,25 -
lineær regression!!
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, og har virkelig brug for hjælp til opgaven pls en eller anden! Tabellen viser en opgørelse over antallet af praktiserende læger i Nordjylland i perioden 2010-2017 I en model kan antallet af praktiserende læger i Nordjylland beskrives ved funktionen: f(x) = a&mi... -
sammensatte ord
ForumindlægHej hvordan finder man ud af om et ord er sammensat eller ej. jeg kan se at jeg har et svært punkt på dette område. Har du evt. en rette nøgle / regler man kan følge for at skrive sammensate ord korrekt vil jeg meget gerne have dem. Tak på forhånd. -
question tag
Forumindlæghej alle hvad er reglen for question tag sidder her med en opgave om det men kan ikke rigtig finde ud af det:/ the boys are good at football, er det så are they eller isen't they ved det ikke helt håber i vil hjælpe tak:) -
Transformationssætningen
ForumindlægHej igen :) Har igen brug for lidt hjælp ang. fysik. Jeg vil gerne vide hvad det er man PRÆCIS regner ud når man bruger transformationssætningen. Er det spændingsforskel eller....? Please svar hurtigt, skal op på torsdag :) -
Eksamen - Folkeviser
ForumindlægHej, Jeg skal op i folkeviser i morgen, og har lige fået at vide, at jeg skal præsentere mit arbejde på 10-12 minutter. Hvad er det vigtigste at få med mht. folkeviser? Jeg har om Ebbe Skammelsøn og skal perspektivere til Torbens datter. -
Dansk mdt eksamen
ForumindlægHej alle. Skal man op i 3 års pensum, når man skal til dansk mundtlig eksamen? eller kan man kun komme op i tekster, billeder mm. man har haft i 3g? -
artikel
ForumindlægNu står der i min bog at "most" (det meste, de fleste" og one (den/det ene) ikke har nogle artikel. men man kan da godt sige: "the most interresting thing..." eller??? -
Mundtlig tysk!
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig tysk om snart og kunne vil godt bruge hjælp til at blive bedre. Nogle der har lyst til at hjælp mig eller har forslag til hvordan jeg kan blive bedre? Hilsen -
Mundtlig afgangsprøve - HJÆLP!
ForumindlægHej Er der nogle der lige vil hjælpe mig med skyggen som er den tekst jeg har om i dansk synopsen? Jeg har fundet en aktantmodel af den, er der nogle af jer der ved om den passer og kan forklare den lidt nærmere? Den er vedhæftet ;-) -
Nogen der ved om emnerne til skriftlig dansk??
Forumindlægheey folkens. Er der nogen der kender til emnerne i skriftlig dansk i år? -
Faseændring
ForumindlægNu har jeg både kigget min bog igennem, studieportalen og diverse sider på nettet, men jeg forstår stadig ikke hvad en faseændring er. Er det når vand bliver til damp f.eks. er der nogle, som muligvis vil give mig et eksempel på det. -
Eksamen! Alt for nervøs!
ForumindlægJeg skal op i dansk eksamen imorgen mandag. Jeg er så bange for at kludre i det. Og jeg tænker alt for meget på tingene. Jeg får svært ved at trække vejret, og så begynder jeg at snakke lavt. Nogle gode idéer til hvad jeg kan gøre for at slappe af inden imorgen? På forhånd tak! //Rawster -
Mekanik
ForumindlægTil mundtlig eksamen i fysik B skal jeg under emnet mekanik komme ind på Acceleration, hastighed og stedfunktion, frit fald og skråt kast. Jeg synes virkelig det er svære emner isæt det frie fald og skrå kast. Og stedfunktion. Er der nogle der vil forsøge at forklare mig det på en l... -
Religion - hjælp!
ForumindlægHej, studi Har bare et spørgsmål ang. religion, som jeg håber i kan hjælpe mig med: 1. Hvad er en lignelse helt konktret? 2. Hvilken genre har en tekst fra koranen? Er det bare vers?
