Søgning på: matematik b eksamenssæt. Resultater: 18701 til 18720 af 106225
-
Definition af eksponentiel sammenhænge.
ForumindlægHej :) Det var meningen jeg skulle til matematik eksame her om lidt, men pga. corona er det ikke muligt, så jeg får istedet en standpunktskarakter, hvilket er helt fint fra min side af. Mit problem er at vi alle i klassen har fået en slags "opgave" som vi så skal forklarer mundtligt o... -
Reducer?
ForumindlægNogle der er meget gode til dette? For har nolge opgaver jeg ikke kan.. \n\nOpg 1 : (a+b)(a-b)+(a+b)(-a+b)\n\n -
Det blå bevis svarark
ForumindlægER DER NOGEN der har svarark til matematik opgave det blå avis????? -
Fødevarestråling
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og læser op til terminsprøve i morgen med sidste års eksamenssæt og er stødt på et problem med spørgsmålet: Det radioaktive nuklid 60-Co anvendes ofte til bestråling af fødevarer. a) Opstil reaktionsskemaet for henfaldet af 60-Co . Et anlæg til bestråling af... -
Tips til biologiopgaver: Neurotoksin, Borrelia og DNA-profiler
ForumindlægHejsa Jeg har fået 3 opgaver i biologi, jeg har lidt problemer med at få til at fylde - og der var ingen opgaver herinde at finde inspiration fra (så mine svar bliver lagt ud bagefter). Det kræver at du har opgaverne, da jeg ikke kan uploade hele opgaven herinde. De skulle være fra nogle tidliger... -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Tage hf enkeltfag om
ForumindlægHar lige et spørgsmål. Er der nogen som ved om man kan tage hf enkeltfag om? Jeg har en hf eksamen fra tidligere, og har i de sidste halve år taget mat fra b til a via fjernstudie, mit spørgsmål er så, om man kan tage dette forløb om, hvis man vælger ikke at gå til eksamen, eller eksempelvis du... -
Sammenhæng mellem variables vækst (potensfunktioner)
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik b mundtlig i morgen, og mangler at kunne sige noget om spørgsmålet Sammenhæng mellem variables vækst (potensfunktioner) Jeg håber der er en der kan hjælpe mig. på forhånd tak -
Hjælp til løsning af andengradsligniner
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skal forklare hvordan man løser en andengradsligning uden b-led. Det der står i min bog forstår jeg ikke rigtigt :) Jeg er 1. års elev på HHX og har kun matematik på c-niveau indtil videre :) -
En venlig sjæl der kan hjælp beom 😩
ForumindlægJeg er igsng med en afleverings opg i matematik ig opg 3 der må jeg indrømme der er jeg stået af… i både A & B. Jeg har linket et billede til selve opg. Hpber en venlig sjæl kan hjælpe. -
noter
Forumindlæghej jeg vil spørge om der er nogle som har b niveua noter går på første år på gym. Og har matematik på b niveua, Vil spørge om der er nogen som kan sende mig noter specielt om emnet trignometri. Vil være meget godt hvis i kan sende det til følgene mail. [email protected] -
Eksaponentiel sammenhæng - HJÆLP!
ForumindlægSidder og laver dispositioner til mundtlig matematik. Kan I hjælpe med at: gør rede for eksponentiel sammenhænge y=b*ax .. OG komme ind på betydningen af tallene a og b (udled formlerne) Håber du kan hjælpe?! :D -
vektorer plzz plzz hjælp
Forumindlægplzzz hjælp mig med min matematik kan ikke finde ud af det!!! opgaven I et koordinatsystem er der givet to vektorer: A := (3.4) :: B(-5.1) bestem koordinatsttet til punktet c, AC: [[4][6]] b) Bestem arealet af ABC Bestem Projoktionen Af AB PÅ AC -
Reducer
ForumindlægHeey alle sammen .. Jeg er lige i gang med en afleveringsopgave i matematik, som ser sådan ud: 8a^3*b*a^-2/(2*b)^2 Er lidt på bar bund, så ville være dejligt hvis der var en som kunne hjælpe mig i gang? Tak på forhånd :D -
Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?
ForumindlægHej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk? -
Lektiehjælp søges STX mat A
ForumindlægJeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :) -
2. gradsfunktion
Forumindlægjeg har fået denne opgave i matematik og jeg kan godt bruge lidt hjæp. Gør rede for, at forskriften er en 2.gradsfunktion f(x)=a·x^2+b·x+c og forklar koefficienternes (a, b og c) betydning for grafens udseende. -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej, Jeg tilbyder online lektiehjælp i matematik A, fysik A, kemi B og engelsk B. Jeg har fået 12 til samtlige eksamener - undtagen fysik hvor det blev til et 10-tal. Jeg er 19 år gammel. Skriv i indbakken hvis interesseret :) -
Dumpe årsprøve
ForumindlægHalløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-) -
Mundtlig eksamensspørgsmål om at udlede en differentialkvotient
ForumindlægHej studieportalen, Jeg sidder i min eksamenforberedelse til mundlig matematik B, og laver dispositioner til alle 11 spørgsmål. Der er så, som en del af et differentialregning spørgsmål, en sætning der lyder sådan her: "Udled differentialkvotienten for ax + b og x2". Hvad menes der ...
