Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 18741 til 18760 af 63755
-
udviklingen af glukose i en persons plasma
Forumindlæghar lidt problem med opgave a. jeg har fundet svaret til b. -
Sammenhæng mellem flammefarve og placering i det periodiske system
ForumindlægEr der en sammenhæng mellem farven på det lys et stof afgiver fx opvarmning, og stoffets placering i det periodiske system? Kan man forudsige farven det vil afgive, ud fra stoffets placering i det periodiske system? -
Beregn diameteren
ForumindlægEt cirkeludsnit på 45,73 grader er 4,98 m2. Beregn diameteren. Har brug for lidt hjælp tak -
Angiv kvartilsættet
ForumindlægAngiv kvartilsættet ud fra et stolpediagram over et observationssæt. Hvad er den mest flabede måde at angive svaret på den opgave? Jo færre mellemregninger jo bedre -
funktion
Forumindlæghey jeg har brug for lidt hjælp til disse opgaver? -
Trekanter
ForumindlægSidder med den her opgave og ved ikke om det er rigtig det jeg er igang med, synes bare ikke det giver mening? Da vi kender siderne a og a1 kan jeg regne skalfaktoren ud k=6/2=3 så kan c1 beregnes ved c1=k*c=3*1.5=4,5 siden b kan regnes således b1=k*b men her går jeg i stå kender jo ikke lill... -
komma foran "as" på engelsk
ForumindlægHej alle :) Jeg har meget brug for hjælp.. Er der nogen der kan svare på om man sætter komma foran "as" he told me a joke as we were walking down the street. Er i tvivl da begge sætninger godt kan stå alene. og hvis man gør hvad gør man så når man også har en indskud... -
pH???
ForumindlægHej mit navn er Mette, og jeg ville blive meget glad hvis der var nogen, der kunne hjælpe mig med noget kemi. Jeg har kemi på c niveau! 1)Udfra en tabel skal jeg forklare hvordan pH ligger for syre i forhold til pH for base?2)hvordan ændres pH-værdien, når koncentrationen for en syre fortyndes 10... -
integral
ForumindlægHej :) Jeg ved ikke rigtig hvordan man laver opgaven og har brug for hjælp. Det jeg er kommet frem til er: Parablens formel: ax^2+bx+c P1(0;2,25) P2(-1;2) P3(1;2) -
Badebold
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe mig med disse 2 opgaver: En badebold med rumfanget 3,0dm^3 flyder på vandet, således at 5% af boldens rumfang er under vand. a.beregn badeboldens masse. b.find størrelsen af den lodrette kraft, du skal påvirke bolden med for at holde den helt under vand... -
Find dækningsbidrag
Forumindlæghar virkelig brug for hjælp til denne opgave, jeg kan ikke huske formlerne. -
matematik hjælp
ForumindlægJeg ved at AP = 30 cm <CL = 90 cm <AC = 200 cm <ABP = <CBL Hvordan beregner jeg <AB? -
ekspontielle udvikling, har jeg regnet rigtigt ?!?!?
ForumindlægOpgaven: Der er givet to punkter (3,8) og (5,12). Find forskriften for den ekspontielle udvikling. Min udregning: (3,8) = (x1, y1) (5,12) = (x2, Y2) F(x) = bax 12 = ba5 8 = ba3 12/8 = a-8 A8 = 12/8 A = (8)Kvadratrod 12/8 A = 0,17053 -
gitterformlen
ForumindlægEr der en der kan bevise gitterformlen... Tror nemlig jeg er lidt galt på den!? -
hvad er titrering?
Forumindlægjeg sidder lige og roder lidt med en kemi-rapport og kan ikke komme videre... Er der nogen der kan fortælle mig, hvad titrering er? jeg har læst på wikipedia og andre hjemmesider, men jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår det -
Graf og ligning
ForumindlægHjælp- må ikke buge geogebra.. Indtegnes i et koordinatssystem.. Har en ligning y= -0,002x2+o,3x eks.0= -0,002*02+0,3*0=0 ? Ved tegne den i hånden skal jeg bare indsætte noglex-værdier og regne y-værdierne ud ? Og hvordan gør jeg lige det ? ?? -
REoxreaktioner
ForumindlægHej...Nogle der lige vil hjælpe med at afstemme disse reaktioner færdigt.NO3- + H2S ---> NO + SHar fundet ud at at N har OT 5 og O3- har OT -2. Og at N har OT 2 og O har OT -2 og S har OT 0.N går jo 3 ned. og O ændrer sig 0. Og S ændrer sig med 2 op. Men hvordan afstemmer jeg så færdigt?MnO4... -
afstandsbestemmelse vha. supernova og kuglehobe
ForumindlægHej allesammen!Jeg er igang med en fysik aflevering der har taget livet af mig.. Jeg er egentlig færdig, men der er et par ting jeg er i tvivl om, så det kunne være super med lidt hjælp så jeg endelig kunne få den sendt.--------------------1) Jeg mangler at komme med et eksempel for hvordan man u... -
Molekylformel
ForumindlægNogen der kan hjælpe med den sidste opgave om at finde molekylformlen? Ville være deeeeeejligt... Opgaven er vedhæftet. -
differentialligninger opg 435
Forumindlæghar lidt svært ved følgende opgaver. håber nogen kan hjælpe.\n\nOpgave 435 - angiv den løsning til differentialligningen, de går gennem (x0,y0), når:\n\nc)dy/dx = e^(x)*y^2 og (x0,y0)=(-ln2,-1/2).\n\nDet her er jeg selv nået frem til:\n\ng(y)=y^2 og h(x)=e^x\n\nS (1/y^2) dy = S (e^x) dx\n\n<=&...
