Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18741 til 18760 af 77388
-
Mat opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægHej, jeg sidder lige og regner nogle opgaver for at forberede mig til eksamen i morgen (3-årigt A uden hjælpemidler - standardforsøg), der var lige nogle stykker imellem som jeg ikke helt kunne finde ud af, håber meget på noget hjælp med følgende:1) I et koordinatsystem er linjen l givet ved lign... -
Gymnasie karakter
ForumindlægHej Hej jeg går på en hhx uden fysik, kemi eller biologi er det så muligt at komme på læge uddanselsen. Hvilke karakter er det der gælder. Er det første år der gælder eller det sidste år karakter? Hvor får jeg mine afluttende karakter gennemsnit fra. Er det alle tre år sammen lagt? Hvad er, ... -
Mangler et forsøg (Base)
Forumindlægskal op til prøve eksamen på onsdag (d. 35 juni) og er allerede i fuldgang med at finde forsøg.. Har allerede to forsøg og mangler kun 1 mere, men kan simpelhen ikke finde en mere. har lidt overalt.. Dem jeg har handler om: Pavisning af base hvad base er og hvordan man finder ud af det osv. håb... -
Opvarmning af en swimmingpool
ForumindlægHej :) Jeg vil høre om der ikke er nogle der kan hjælpe mig. Er det muligligt at lave en forskrift om opvarming en af swimmingpool. Altså hvor man starter på en tempertur og stiger, et antal grader pr. time. Hvis det er muligt vil i så ikke komme med nogle eksempler, det er nemlig til min eksam... -
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz. -
Søg job som lærer?
ForumindlægKan én som jeg søge job som lærer? Jeg har nemlig lige afsluttet gymnasiet her i sommer og nu er jeg med mit sabbatår, hvor jeg skal forbedre mit arbejdserfaring. Jeg har kigget på en arbejdsannonce, hvor der stod, at de søger en lærer til at undervise i billedkunst og englesk (2 fag jeg havde i ... -
Bedre?
ForumindlægHej, jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spøger.Men hvad kan jeg gøre for at jeg bliver i skolen?Mine karakter er ikke dårlige, men hellere ikke gode, jeg ligger middel, men vil så gerne blive bedre.Og mangler råd...Er der nogle der selv har været igennem det, og så har prøvet at gøre de... -
Terminsprøve - matematik PLEASE HJÆLP MIG!!
ForumindlægHej. Jeg skal have terminsprøve efter juleferien i matematik.. Jeg er ikke dårlig til matematik, men jeg har brug for råd til hvordan man kan forberede sig til færdighedsregningen og problemregningen på den bedste måde. Hvad burde man øve sig på? Hvad burde man kunne uden ad? Hvordan kan jeg undg... -
Hurtig hjælp til ligning!
ForumindlægJeg skal bruge ligningen til dette regnestykke. Resultatet er der, men ligningen mangler. Jørgen er 8 gange så gammel som sin datter. Om 4 år er han kun 4 gange så gammel som datteren. Hvor gammel er jørgen nu? Datter 3 år, jørgen 24 år. -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej allesammen, Jeg har ikke nogle problemer med at læse, men når det er de der læseprøver, så går det virkeligt galt... Det ender heletiden med at jeg får 02 eller 4.... I Matematik går det heller ikke så godt, der får jeg 02 for det meste.... Påvirker det, med det der Uddannelsesparat.. Håber ... -
Terminsprøve i Matematik
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik i terminsprøve. Så jeg ville bare høre om i hat nogle gode råd? Håber i kan hjælpe (; -
Psykologi c eller Filosofi c?
ForumindlægHejsa Allerede i morgen skal vi vælge valgfag og jeg kan simpelhen ikke vælge mellem de 2. Er der nogen fordele og ulemper i kan nævne? I pyskologi skal vi arbejde med: Socialpsykologi, udviklingspsykologi, tænkning og læring og personlighed og identitet. Er det kedelige emner eller gode enm... -
Reaktionsligninger!
ForumindlægHej Hmm, har lige en lille problem! Fx NH3+H20 -> NH4 + OH Hvordan kan jeg vide at H2O giver en H til NH og bliver til OH. Er der nogle bestemte regler for det? Håber at få hjælp :) -
Egnet
ForumindlægHej, ved i hvem der bestemmer, om man bliver egnet til gym.? -
grænseværdi
Forumindlæg? -
Årskarakter vs eksamenskarakter HJÆLP!
ForumindlægHej studi. Jeg har været oppe til eksamen i et C-fag, hvor jeg fik en god årskarakter, men fuckede helt op til eksamen. På mit eksamensbevis fremgår det, at eksamenskarakteren har erstattet årskarakteren og trukket mit snit en del ned. Kan det passe at eksamenskarakteren erstatter årskarakteren i... -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave, har bakset med den et stykke tid, men går i stå hele tiden. Hvilken mængde fast CaCl2 kan der tilsættes til 1 L 0,1 M Na2CO3 inden der sker en udfældning af CaCO3? Der kan i dette tilfælde se bort fra carbonationens baseegenskaber tænkte i retnin... -
Hvem har Tysk A?
ForumindlægFår i skriftlige prøver af og til i klassen? -
Hjælp
Forumindlæghej nogen der vil hjælpe mig frem til det her: jeg har AT opgave og skal vælge mellem to fag, den ene er humanistiskfag og det andet er naturvidenskablig fag. jeg vil vælge og skrive om Teknologi Fremtidens it-udfordringer men ved ikke hvilken 2 fag jeg kan indrage, så det passer sammen, nogen... -
Billeder..
Forumindlægarrh hvordan oploader man sine billeder herinde? og nej det er ikke displayet jeg mener.. og heller ikke klasse billeder.. men bar sådan helt normale billeder af mig inde på min profil? please help :)
