Matematik
Terminsprøve - matematik PLEASE HJÆLP MIG!!
Jeg går virkelig op i at forberede mig så grundigt som overhovedet muligt, og det bruger gerne en masse tid på. Så længe det er noget jeg kan bruge.
Jeg har virkelig brug for jeres råd, så bare skriv løs.. Tak på forhånd :)
Svar #1
21. december 2015 af Moderatoren
Det er i hvert fald en god idé at kunne sin formelsamling.
Det er ikke muligt at finde gamle eksamenssæt og printe dem ud.
Svar #2
21. december 2015 af OliverHviid
http://www.sysform.dk/faerdighedsregning/8.-klasse
På det ovenstående link kan du øve dig på nogle færdighedsregninger. Under "Færdighed" kan du også vælge andre niveauer - som f.eks. 9. klasse.
Mht. til, hvad du skal gøre under prøven, så vil jeg råde dig til at tage det roligt og få et overblik over opgaverne; kig først alle opgaverne igennem, så du kan danne dig et indtryk af opgavesættet. Desuden kan det også være en god idé at lave de "lette" opgaver først, dvs. 1.1, 2.1, 3.1 osv., da det jo er det samlede antal point, der tæller. Du kan være sikker på at støde ind i nogle af følgende emner: procent, statistik, geometri, arealberegning, funktioner og ligninger, så det ville være en god idé at kunne regne opgaver ud inden for de emner.
Til sidst vil jeg lige sige, at du skal huske på, at du kun går i ottende klasse; karaktererne kommer ikke til at gælde for noget som helst! Bare gør det så godt du kan og se det som en form for "træning".
Stil endelig flere spørgsmål, hvis der er behov for dét.
Held og lykke!
Svar #3
22. december 2015 af Ay77 (Slettet)
Skriv et svar til: Terminsprøve - matematik PLEASE HJÆLP MIG!!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.