Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18761 til 18780 af 60202
-
Matematik tutor?
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale en matematik tutor? Jeg går i 2.g og har brug for en som kan hjælpe mig. Hilsen Mette -
Beregn milligram per liter
ForumindlægHej. Jeg sidder også skal lave nogle udregninger men jeg er rimelig meget i tvivl hvordan jeg laver dem. Jeg har en blanding hvor der er opløst et stof i. Jeg kender koncentrationen, antal mol af stoffet samt væskens volumen. Hvordan regner jeg ud hvor mange milligram af stoffet jeg i opløsninge... -
Rumfang
ForumindlægDen indre af en dyb skål har form som det omdrejningslegeme der fremkommer når en funktion f(x): kradratrod(x) hvor x er lig med eller større end 0, drejes 360 grader omkring førsteaksen. (Så er der en tegning af "En skål" hvor der i midten af den er tegnet en linje som er højden h. a... -
Bestem AD og arealet af trekant ACD
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en matematikaflevering Jeg har vedlagt et bilelde og det er opg b, som jeg har problemer med.. Jeg skal finde siden AD og det kan jeg virkelig ikke se hvordan jeg skal gøre, kan nogle hjælpe?:) -
differential ligning
ForumindlægHejsa. Jeg skal bestemme den fuldstændige løsning til differentialligningen . dy/dx= yx2 - y√x, y>0 og x>0 Jeg har flyttet yx2 over på ventre side og sat at h(x) = - y√x og min g(x) = x2 og min G(x) = 1/3x3 det giver mig så y= e-1/3x^3 * ∫ e1/3x^3 * (-y√x) dx Men herfr... -
afstand i et koordinatsystem
ForumindlægVis at de stykker AB og CD, der afskæres af en ret linie mellem koordinatakserne og grafen for funktionen f(x)=1/x er lige lange, altså |AB|=|CD|, se figuren figur --> http://peecee.dk/?id=77372 Forstår virkelig ikke hvordan man skal kunne finde ud af det. Man kan jo self. måle, men det er d... -
Engelsk A Delproeve 2
ForumindlægEr det muligt at opspore tidligere eksemplarer af Delproeve 2 Engelsk A? Det ville vaere skoent at have noget at oeve sig paa til eksamen. Jeg betaler gerne, hvis du kan skaffe. Paa forhaand mange tak! Cecilie -
Plan og punkt
Forumindlægved indsættelse af koordinatsættet til punktet(5,3,2) i venstre side af ligningen: 4x+8y-5z-10=0 for en plan får man tallet 44 dvs. noget positivt. hvad betyder det for punktets beliggenhed i forhold til planen? nogen der kan hjælpe -
differentialligning
ForumindlægJeg skal finde den løsning til differentialligningen y'=.0,12y der går gennem punktet (2,50)! Hvordan gør jeg det? -
Reaktionstyper
ForumindlægHej! Er der én, der kan fortælle mig, hvilke reaktionstyper for reaktion 1 og 3, der er tale om. Er ikke helt sikker, så vil lige høre hvad I mener. Se vedhæftet fil Tak på forhånd :) -
Chlor og brunsten.
ForumindlægHej alle. Jeg skal holde et lille foredrag i morgen og jeg mangler bare svar på et spørgsmål, håber i kan hjælpe: Først skulle jeg afstemme reaktionsskema: 4H+ + MnO2 + 2Cl- ? Mn2+ + Cl2 + 2H2O. ( har jeg gjort ja.) Udfra dette skal jeg så beregne antal liter chlor der maks kan fremstilles ud... -
hvor mange liter mælk man skal drikke for at indtage den mængde B__1; -vitamin, der svarer til den anbefalede daglige dosis
ForumindlægHej Jeg sidder fast i følgende kemi opgave: Beregn, hvor mange liter mælk man skal drikke for at indtage den mængde B__1; -vitamin, der svarer til den anbefalede daglige dosis? Jeg ved, at Thimin er det samme som B__1; -vitamin. Jeg har fået oplyst, at stoffet thiamins molare masse er lig me... -
tåregas
ForumindlægJeg skal til at lave et studieretningsopgave, jeg har valgt fagene; kemi og historie. Det er skal komme ind på er; hvorfor Danmark må bruge tåregas mod demostranter og militæret ikke må(hvorfor er det forbudt ifølge konventioner , at bruge tåregas i krig - det anses som et krigsmiddel). Danmark b... -
Massedefekt og bindingsenergi
ForumindlægHej, Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre i følgende opgave - håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej (hvilke formler jeg skal bruge og sådan :) Brændværdien for stenkul er 31,4 MJ/kg Hvor meget energi omsættes der, når 1 kg kul afbrændes? Hvor meget energi vil der omsættes, hvis mass... -
kort spørgsmål!
ForumindlægHvis jeg i en aflevering gerne vil fremhæve at to trekanter er ligevinklede, kan jeg så gøre ved at anvende et udtryk? Hvad hedder udtrykket for ligevinklede trekanter? (hvis der findet et udtryk) -
Bestem koordinatsættet
ForumindlægOpgave 1. I et koordinatsystem er en parabel P bestemt ved y=2x^2+5x-3 Beregn koordinatsættet til hvert af P's skæringspunkter med koordinatsystemets akser. Beregn koordinatsættet til P's toppunkt. -
Rektangulær form
Forumindlægog Skal bestemme w på rektangulær form Kommer man ikke frem til: -
Sproglig??????
ForumindlægHEj Studi.dk JEg vil lige spørger, om man kan tage samfundsfag på B-Niveau, uden at man skal opgradere mat !? Håber i kan hjælpe, da der snart skal vælges studieretninger. ;D -
Ordforklaring
ForumindlægHej! Er der nogle der KORT OG PRÆCIST kunne forklare, hvad dette er for noget: 1) Enzymkomplekser 2) Mitokiondrier 3) Dehydrogenering 4) Mitrokondriets matrix 5) Cytokram På forhånd mange tusind tak, :D -
Alkoholer
ForumindlægHvorfor er det kun aldehyder der kan oxideres videre til carboxylsyre, og ikke ketoner? Har det noget at gøre med antallet af H-atomer i den primære og sekundære alkohol?
