Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18761 til 18780 af 23609
-
HJÆLP til genotype og fænotype
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport om "Klorofylmutanter i byg". Jeg skal lave et par skemaer, hvor jeg skal: 1. Opskriv forældregenotyperne til de udleverede frø. 2. Opskriv krydsningsskemaer, der viser de teoretisk forventede genotypiske udspaltninger i forsøgsmaterialet. Jeg ved... -
KOncentrisk og ekcentrisk - PLZ HASTER
ForumindlægNogle der vil forklare mig hvad disse to ord helt betyder? Jeg skal til ar skrive en rapport om volleyball hvor disse to ord spiller en stor rolle. Det er noget med muskler, ja. Jeg har fundet i nettet hvor en mand har en håndvægt i hånden med udstrækt håndvægt i hånden(koncentrisk) og hvor han s... -
Genetik - blodtyper
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive en rapport om blodtyper, men er gået lidt i stå ved disse to spørgsmål, nogler der kan hjælpe??? Et par enæggede tvillinger – Morten og Rasmus – med blodtye A, rhesus+, er gift med Stine og Rikke, som begge har blodtype 0, rhesus-. Vil Morten og Stines børn få samme b... -
Transformation - formulering
ForumindlægHej alle (: Jeg er i gang med at skrive en fysikrapport om transformation. Jeg har lavet tre forsøg med et forskellige antal vindinger. Jeg skriver i min rapport udregninger der viser hvor mange % lavere mine resultater er, i forhold til hvordan de teoretisk set skulle have været. Men f.eks. i... -
figur over det danske politiske system
Forumindlæghej :) er ved at lave en samfundsfags rapport, hvor jeg har en figur som kan ses på den vedhæftede fil, det er en figur over det iranske politiske system, men vil meget gerne have en sammenligning med det danske, og efter jeg har ledt længe, og ikke kan finde nogen, så håbede jeg på at nogle heri... -
gennemsnitlige volumen
ForumindlægSidder med en rapport i kemi, og sad fast med denne opgave. Har kigget min kemibog igennem, men forstår det simpelthen ikke. Beregn ud fra det gennemsnitlige volumen af 0,100 M NaOH den tilsatte stofmængde NaOH. Vil nogle bare fortælle mig hvad jeg skal gøre? Jeg ved at jeg... -
Program til at skrive mat/fys
ForumindlægNormalt når jeg laver matematikafleveringer, fysikafleveringer og rapporter, bruger jeg word equation til at skrive udregninger. Da jeg har valgt at skrive 3.års opgave i matematik, kunne jeg godt tænke mig noget der ville være både nemmere og pænere. Har I nogle gode programmer, man kan bruge ti... -
Program til at skrive mat/fys
ForumindlægNormalt når jeg laver matematikafleveringer, fysikafleveringer og rapporter, bruger jeg word equation til at skrive udregninger. Da jeg har valgt at skrive 3.års opgave i matematik, kunne jeg godt tænke mig noget der ville være både nemmere og pænere. Har I nogle gode programmer, man kan bruge ti... -
Vind: Luftryk, højtryk og lavtryk
Forumindlæghej sidder lige og skal aflevere en naturvidenskabelig rapport til i morgen om vind, lufttryk, vindhastighed osv. Skal svare på 3 spg. 1) Beskriv hvilken sammenhæng der er mellem trykfald og vindhastighed over hav og land. 2) Forklar hvorfor der er denne sammenhæng, og hvorfor der er forskelli... -
Diagonaler og Areal
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik rapport i emnet historisk matematik og er stødt på problemer med dette spørgsmål: Vis at diagonalerne har længderne 432m og 576 m, når kantlængden er 360m Vis at arealet kan beregnes ved hjælp af formlen A= 1/2 d_1 d_2, hvor d_1 ... -
Betaling for hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i naturfagspakken på HF og har brug for hjælp. Det drejer sig om alle tre fag, (bio, kemi, og geo) men særligt i kemi har jeg brug for hjælp til den matematiske del. Jeg har desuden brug for hjælp til at gennemskue de øvelser og rapporter der indgår i vores pensu... -
c-niveau formel
ForumindlægHey jeg skal lave en rapport om forsæbning har kogt en opløsning i 20 min. denne indeholder 2,016 g spiseolie,25 mL KOH opløsning (KOH opløst i ethanol) der bliver titreret med HCl efter tilsætning af indikatoren phenolpthalein resultat masse af fedtstof : 2,016 g V fa 0,500 M HCl : ... -
eukaryoter og fotosyntese
ForumindlægHejsa :) Jeg ska i en biologi rapport 'gøre rede for den tidlige og den iltproducerende fotosyntese'. jeg er ikke sikker på at jeg har forstået det rigtig, er den tidlige og den iltproducerende 2 forskellige slags fotosynteser ? i så fald hvad er forskellen ? derudover skal jeg 'gøre... -
Stående bølger på en streng, omskrive formel?
ForumindlægHej, Jeg har nogle problemer med og omskrive en formel i forbindelse med at jeg skal lave en rapport med stående bølger på en streng. Kan I give mig en pædagogisk forklaring på hvordan man omskriver v = √(F/μ) så du får formlen for en ret linje – hvor v = a*√F. μ = ... -
Bevis formlerne til bestemmelse af konstanterne a og b ud fra to støttepunkter
ForumindlægFørst skal jeg lige gøre det klart at det er en rapport jeg er ved at skrive, I skal derfor ikke svare med tal, men kun udregninger med bogstaver !!! Jeg er nået så langt: y2 - y1 = a * x + b - (a * x + b) 1. spørgsmål: Kan jeg minus y2 og y1 ? eller er det 2 forskellige ? 2. spørgsmål: Når jeg... -
v^2-loven samt Stokes lov
ForumindlægVi har lavet et eksperiment på en luftpudebane hvor svingningen blev dæmpet først af luftmodstand og derefter af vandmodstand (2 forskellige forsøg) samt en simulering over samme forsøg. I rapporten bliver vi derefter bl.a. spurgt om følgende: I begge tilfælde skal I undersøge, hvilken af de to ... -
Økologi - Kulturpåvirket
ForumindlægHej, jeg er i gang med en rapport om de tre økosystemer; skoven, åen og søen, men har lidt problemer: 1. Kan man udfra jordprøver bestemme, om skoven er kulturpåvirket? (jordprøven viser et højt indhold af humus, lavt indhold af kalk og en pH på 4,5) 2. Kan man på samme måde bestemme, om åen er k... -
Hypotesetest - Binomialtest?
ForumindlægLige på falderebet skal jeg færdiggøre en rapport med dette spørgsmål. Men min allerede eksamenstrætte hjerne er stået helt af. Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring på, hvordan jeg løser opgaven? Spørgsmålet lyder således: "Mindst 55% af Danmarks befolkning er tihængere af... -
Vandets hårdhed.
ForumindlægHej people. Jeg skal op til kemi eksamen i år, men desværre mangler jeg en rapport om "vandets hårdhed" jeg har desværre været syg den dag vi havde øvelsen i skolen, så nu står jeg og mangler nogle resultater. Nogen der kan redegør for øvelsen. og eventuelt have nogle resultater. + Re... -
beregning af måleusikkerhed
ForumindlægHejsa Jeg er ved at lave en rapport, og skal regne med måleusikkerheder. Jeg har følgende formel: G=(0,049m+-0,003m)^2/(8*1,4981kg+-0,001kg) * (0,103m+-0,005m)/(7,74m+-0,05m) * (1,146*10^-6 m/s^2 +- 8,5*10^-8 m/s^2) Jeg kan selvfølgelig godt udregne resultatet på lommeregneren - men hvordan r...
