Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18761 til 18780 af 119569
-
Antal eksaminer
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan svare på. Hvor mange eksaminer skal man op i hvis man går på STX og har 5 A-fag? Tak på forhånd! -
Gymnasielærer
ForumindlægHej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer? -
Tal
ForumindlægHvor mange aksiomer er der i matematikken? Hvordan bevises 3 - og 11 -prøven? Altså at tværsummen af et tal skal være deleligt med 3 hvis tallet er deleligt med 3. For tallet 11 gælder det samme bare den alternative tværsum. -
5 A-Fag
ForumindlægHej, jeg har valgt et ekstra a-fag, Matematik A, og jeg ønsker at fjerne det. Er det muligt? I 2.G, der skulle min klasse op til Matematik B eksamen (mundtlig og skriftlig), mens jeg skulle til samfundsfag og filosofi eksamen. Er det så stadig muligt, at få fjernet mit ekstra A-fag, eller kan jeg... -
Eksamentræning - uden hjælpemidler
ForumindlægHej alle. Sidder og terper matematik, da jeg skal til eksamen mandag! Er virkelig død i denne opgave - er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg ville tro at det er noget med tangents ligning - men kan det overhovedet være det, når jeg ikke får f(x) oplyst? Graften for en funktion f er en ret linje... -
lineære..
Forumindlæghar tidligere skrevet dette spørgsmål men fik formuleret det forkert så prøver igen Størrelsen af Sjællands befolkning voksede med god tilnærmelse linært i perioden 1900-1965. A) Bestem en linær model, når det oplyses, at befolkningstallet i 1911 var 1 003 076 og i 1950 var 1 610 123. ... -
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
linærer funktioner hjælp...
Forumindlæghej kunne jeg virkelig godt bruge hjælp til en opgave, har siddet og prøvet og regne ud, hvordan den skal regnes, i en evighed nu, så håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe mi,g for kan virkelig ikke finde ud af den. opgaven lyder: den linærere funktion y=ax+b har hælningskoefficienten 3... -
Problem - Træ
ForumindlægJeg må nok indrømme , at jeg ikke forståe følgense opgave /: Slet ikke det med hindring? Opgaverne er fundet under emnet: Bølger, lyd og vibrationer. En mand fælder et træ med en økse. Han høre et ekko af lyden det giver, da han hugger i træet efter 1.6 sekundt. a) hvilken form for hindring kan ... -
Søger HP
Forumindlægnogen der kan hjælpe jeg søger efter en god hjemmeside der fortæller om diverse funktioner (lineær,potens o.lig.) inden for matematik -
f(x)
ForumindlægHej jeg brug for hjælp til denne opgave i matematik. Den skal løses vha. TI Nspire. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. Håber i kan hjælpe. -
TI-89 Titanium til salg
ForumindlægSælger min TI til 800 ,- eller højst bydende, da jeg ikke har matematik mere. den er næsten ikke brugt, og den er så god som ny! kabel og manual medfølger. -
Definitionsmængde
ForumindlægHvordan finder man definitionsmængden af f. eks.: f1(x)= 1 / x-2 eller f2(x)= 1 / x-1 -
Polynomium vs. ligning
ForumindlægSidder og forbereder mig til min matematik-eksamen og jeg vil bare have gjort definitionerne helt klare her fra start af, så: Er det forskellige ting man snakker om når man siger, andengradspolynomium, fremfor andengradsligning. Eller er det bare en finere måde at sige det på? På forhånd tak! -
Politik og samfund i forandring 2
ForumindlægHej,Jeg har desperat brug for noter til Goul Andersens 'Politik og samfund i forandring, bind 2'.Jeg vil være dig taknemlig, hvis du uploader dine noter senest lørdag. Du er også velkommen til at sende dem til mig på mailen.Tak! -
hjemmefra skrevne notater til eksamen
ForumindlægMin kæreste har lige fortalt mig at man må have alle de noter som man har skrevet derhjemme, med ind til esaminationen. Passer det? VI har på vores skole fået at vide at det kun er til forberedelsen vi må have vores noter. -
5 A-niveau og højere snit
ForumindlægJeg skal her i næste uge starte i 3.g og er i tvivl om jeg skal hæve matematik på A-niveau og dermed få 5 A-niveau. Grunden til min tvivl er at jeg ikke er super god til matematik, får som regel 4-7, og 10 på meget nemme opgaver. Til prøver/eksamener er det højeste jeg får dog et 4-tal og enkel... -
SRP
Forumindlæghej alle sammen :D Jeg skal snart til at skrive et mini-SRP. Jeg vil bare høre om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive om. Det skal bare være et A og B niveau fag. Har den naturvidenskabelig linje Tak på forhånd -
Årsprøve!
ForumindlægHejJeg skal op til 1.g skriflig årsprøve i matematik i næste uge. Ville derfor lige høre, om der er nogle, som har nogle gode råd angående, hvordan man forbereder sig bedst?? På forhånd tak -
har brug for hjælp i trekants beregniner?
Forumindlæghej. der er nogle som jeg ikke helt forstår og det er dé opgaver som jeg ikke kan finde ud af. når i skal besvare dem, skal det være BEREGNINGER tak. her kommer opgaverne: 1) beregn de manglende sider og vinkler i ? ABC, hvor b = c = 16,04 og vinkel-C = 34,28 grader. 2) i ? ABC er a = 4cmm vinkel...
