Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18761 til 18780 af 19366
-
Kreativt produkt
ForumindlægHej :-) Vi skal have folkeskolens 9. klasses projekt om et par uger. Vi har valgt at have om motionens indflydelse på mennesket, men mangler en idé til et kreativt produkt? Gerne noget nyt og anderledes.. F.eks. noget sjovt, man kunne lave fysisk, hvor tilskuerne også kommer med? Men også... -
HJÆLP
Forumindlægjeg har en opgave for, som jeg har brug for lidt hjælp til. er der en der vil hjælpe? Tabellen viser udviklingen i antallet af indbyggere i New York i perioden 1790-1900. År 1790: 33 indbyggere 1800: 60 Indbyggere 1820: 124 indbyggere 1840: 312 indbyggere 1860: 813 indbyggere 1880: 1912 indbygg... -
Islam / Kristendom
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne vide lidt om kvindens ligeværd i forhold til mandens i islam og kristendom?? Hvad står der om dette i Bibelen og i Koranen?? -
[Er du enig?] Segmentanalyse
ForumindlægHej,\nJeg har fået til opgave at lave en analyse af en person...\nVi skulle gøre det i grupper, men jeg nåede aldrig at danne en gruppe så jeg er helt alene, derfor har jeg valgt at skrive følgende ind her på studi så i er min gruppe ;)\n\nDen del af opgaven jeg skal diskuterer med jer er følgend... -
Hvilken reaktion?
ForumindlægFærdiggør reaktionen:CH3-CH2-CHBr-CH3 -> CH3-CH2-CH=CH2 Det jeg har gjort er:CH3-CH2-CHBr-CH3 -> CH3-CH2-CH=CH2 +HBr.Men foregår det under en katalysator? -
Lysstråle til torsdag d. 23/3
Forumindlæghej kære alle sammenhar et par problemer med min afleveringer, nogen af dem har jeg selv lavede, men nogen af dem ku jeg slet ikke finde ud af, (nok fordi vi ikke har haft ret meget om det), håber I vil hjælp mig. det vil være stor hjælp. glæder mig at hører fra jer.please help me:(her er de opga... -
Gennemsnit i gymnasiet - dumper jeg?
ForumindlægHej alle! Det forholder sig sådan at jeg indtil videre har et gennemsnit på 3.5 i gymnasiet. Jeg har dog ikke fået årskarakterer eller været til eksamener endnu, så jeg ved ikke hvordan de kommer til at påvirke mit gennemsnit... Mit problem er bare, at jeg i skolen er en stille pige og ikke... -
Et hurtig redox spørgsmål
ForumindlægMan har følgende redoxreaktion:5Fe++ +MnO4- + 8H+ ---> 5Fe+++ + Mn++ +4H2OSpørgsmålet lyder:Hvor mange mL 0,0206 M KMnO4 skal der anvendes for at Fe++ oxideres til Fe+++.Jeg vil ikke ha' resultater eller regnemåde, blot hvad det er jeg skal kigge på. Jeg kan se at forholdet er 1:5 men så k... -
24t: Europæisk middelalder og korstog
ForumindlægHej, Jeg har trukket en tekstsamling inden for emnet "Europæisk middelalder og korstog". Hvis der er andre der forbereder eksamen inden for nogenlunde samme emne kan vi jo bruge denne tråd til idéer og inspiration. -
Hvem har styr på syntaks?
ForumindlægHej derude Er der nogen som kan hjælpe mig med at sætte dette eventyr i et sætningsskema? Hvad der skal i forfelt, lille v, stort a, stor N osv osv .... Jeg er nemlig LOST !! Der var engang en vidonerlig prinsesse. Hun ville garne have en man. Men det sværer blev hun hodt fanget af e... -
Opgaver om mængde og koncentrationsberegning
ForumindlægOpgave 1: Når aluminium reagerer med syre (H+) dannes der aluminium(III)ioner og dihydrogen. a) Opskriv og afstem reaktionen. b) Beregn hvor meget dihydrogengassen, der dannes ved at opløse 1,00g aluminium i overskud af syre, fylder ved 20,0 grader og 100kPa. c) Hvor mange procen... -
Fortolkning
ForumindlægHej alle Nogen, der vil være sød at forklare mig, hvad dette digt (vedhæftet) handler om, for jeg er helt blank? Jeg er godt klar over, det er religiøst og kristent, men mere kan jeg ikke sige.. Jeg er lidt på bar bund. Håber, jeg kan få ét konkret (ville selvfølgelig også være dejlig med flere)... -
Kobber?
ForumindlægHej :) Håber nogle kan komme med hints til denne opgave: Et stykke kobbertråd som vejer 24,216 g holdes neddryppet i 100 mL sølv(I)sulfatopløsning (som er farveløs) Næste dag tages kobbertråden op af væsken (som nu er blå) hvorefter de dannede sølvkrystaller skylles af tråden, som tørres o... -
Syrer & Baser
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op til eksamen her om 2 uger - og jeg er igang med at lave dispositioner til hvert emne.. - Jeg er igang med at skrive om syrer & baser.... Hvad er en syrer helt præcist? Jeg ved godt syrer kan afgive H+-ioner og har en pH-værdi under 7 og en base optager H+-... -
Studere medicin!
ForumindlægHey, jeg ville høre om der er nogen kan hjælpe mig med noget. Jeg vil meget meget gerne på medicinstudiet, det er virkelig virkelig det jeg brænder for, men nu ligger landet sådan at jeg har været uheldig i 2 eksamener i denne uge og har fået 02, hvoraf en af dem tæller for 2. Mit snit ligger ... -
søger 3-4 værelses lejlighed i Århus
ForumindlægHej :) - jeg står i den situation, at en kammerat og jeg ønsker at flytte til Århus efter sommerferien, da vi begge starter på en videregående uddannelse i byen. Vi har været igennem århusbolig.dk samt boligportalen.dk, uden nogen form for held, da alle ventelister er på over 1500 personer. ... -
Intelligenstest!!!
ForumindlægBliver man intelligent pga. intelligenstestning? -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Beregning af ph i syreopløsninger
ForumindlægJeg forstår ikke helt hvordan man beregner ph i en syreopløsning er der nogen der kan forklare og give et eksempel med Tak på forhånd -
Hjælp søges :-)
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? Om en vindmølle gælder at rotorradiusen er 27m. luftens densitet sætter vi til 1.20kg/m3 a) Hvilken effekt har vinden ved hhv. 5, 10 og 15 m/s? b) Ved de 3 vindhastigheder er udnyttelsesgraden hhv. 35%,42% og 20%. beregn vindmøllens effekt v...
