Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18781 til 18800 af 41162
-
Virkelighed eller reality
ForumindlægKære SP Jeg skal skrive et essay med emnet "virkelighed eller reality". Har i nogle ideer til hvordan man kan starte og slutte sådan et essay. Jeg har tænkt mig at skrive om Amalie fra paradise hotel og om de mange andre reality serier man kan se i fjernsynet. Jeg har også tænkt m... -
Rigtigt - rettelse?
ForumindlægNogen der vil se om det er rigtigt? 1. Politiet observerede en større [menneske] mængde i går. 2. Det var en værre historie (affair). 3. En ældre herre købte 20 roser. 4. Borgmesteren (mayor) holdt en længere tale. 5. Det var mindre godt. 6. Der er konkurrence (rivalry) mellem mindre og større ... -
Metrik
ForumindlægHej Jeg sidder med en sang og skal bestemme rytmen altså metrikken. Det er skiften mellem trykstærk og tryksvag.. Men jeg har et problem jeg kan ikke finde ud af om dette er korrekt. Eksempel: Tryksvag: u Trykstærk: - Jeg render mig en maraton om dagen.... u - u u - - u u - - u v... -
Læserbrev - klage over tagstewarden
ForumindlægHej allesammen! jeg er gået i stå. hvad kan jeg mere skrive. byd på noget :) Togstewardens ligegyldighed Idag på min togrejse fra Frederikshavn til København, blev jeg udsat for "racisme" eller det følte jeg det var. togstewarden væltede en kop kaffe ud over mig og min computer, som... -
Uenige censorer
ForumindlægHvad gør censorerne hvis de er meget uenige i en bedømmelse af fx en skr. danskeksamen? Fx hvis den ene vil give stilen 02, mens den anden vil give den 10? -
Lola rennt - sætning
ForumindlægHej! Skriver i skrivende stund en stil om filmen "Lola rennt." Er næsten færdig, men der er én sætning, som driller mig. Har prøvet at omskrive den til noget lettere, men det blev bare ikk en lettere sætning: Jeg har valgt, at jeg gerne vil skrive om temaet fra bettinas gruppe. Ich h... -
Hvordan udtales "enjambement"?
ForumindlægHvordan udtales "enjambement"? -
Gymnasielærer
ForumindlægHej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer? -
Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko... -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Spørgsmål omkring kommatering
ForumindlægHej. Jeg er så småt ved at få tæmmet de forbandede kommaer, men der er ét punkt, hvor jeg ofte kommer i tvivl. I sætninger, hvor man udelader grundleddet, vil man da fortsat smide et komma ind? Eksempel: Først tænkte jeg, at det var mærkeligt og overvejede at hoppe fra. Her kunne man ... -
får jeg svaret på spørgsmålet?
ForumindlægA. Gør rede for acetylcholins virkning i synapser. Acethylcholin er et transmitterstof, som sætter sig på receptorerne på den modtagende nervecelle, det gør, at der kommer et aktionspotentiale. Dette medfører en åbning af Na+-kanalerne så der strømmer Na+ ind i cellen. I takt med at cellen indeh... -
Hurtig Spansk.
ForumindlægHej. Jeg har har lige et hurtigt spørgsmål. Jeg har brugt google translation, men det lyder ikke godt, har brug for noget andet....... Hvordan siger man på Spansk: Hun har 2 børn, og hun elsker børn. Hun laver også rigtig godt mad..... -
7½ linjers grammatik
ForumindlægIm Juli ist eine Liebesgeschichte zwischen zwei Menschen mit den Namen Daniel und Juli. Alles beginnt von Daniel Sitzungen im Juli auf einem Markt in Deutschland. Hier kauft er einen Ring als Symbol der Liebe zwischen 2 Personen, haben das Symbol. Dann treffen sie zufällig und nehmen Sie auf eine... -
Årsprøve - sidehoved ?
ForumindlægSkriv "årsprøve", fag (f.eks. samfundsfag), dato, dit fulde navn, klasse/hold (f.eks. SAH3), nummer (f.eks. X 15) på alt udleveret papir. Kan ikke forstå, hvad der menes med: SAH3 og 'x 15' ? Okay, måske et dumt spørgsmål, men nogle, som måske kan hjælpe? -
Frekvens
ForumindlægEr der en der kan forklare mig hvad frekvens er? jeg har læst et lille afsnit om det i min fysikbog 20 gange nu og forstår stadigvæk ikke noget af det.. håber der er en der kan hjælpe mig, på forhånd tak! -
jer der HAR været til AT-eksamen!
Forumindlæg... kan I sige noget om hvad lærer og censor spørger om? Altså om det mest er metodemæssige spørgsmål eller mere faglige? -
Genitiv ved substantiver uden artikel
ForumindlægHejsa:-) Jeg kom bare lige i tvivl om, hvordan man på tysk bruger genitiv ved substantiver uden artikel, f.eks. hvis man skal sige "Børns fantasi kan være meget livlig". Hvis der er tale om brug af artikel, som det er tilfældet i sætningerne: "Børnenes fantasi er meget livlig"... -
Partier + ideologier
ForumindlægHejsa Havde lige nogle spørgsmål :D 1)Har alle partier en specifik ideologi som de følger 2)Kan et parti godt være blanding af forskellige ideologier. 3)Hvilke partier har de forskellige ideologier. Hvis vi fx tager de konservative er deres ideologi så kun konservatisme? -
Erik Morsing
ForumindlægHvem er han??!! Nogen brokker sig over ham, andre siger han er mega-flink og hjælpsom... Jeg er virkelig nysgerrig:oD
