Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18781 til 18800 af 46276
-
Tage året om igen??? - Haster
ForumindlægHej igen, Jeg er virkelig nede over mit snit, og er virkelig bange for at jeg ikke kommer ind på nogen uddannelser, så jeg går rundt og overvejer om jeg skal tage 3.g om? Jeg vil rigtig gerne have en god uddannelse. Mit snit er som sagt kun på 3,4. Hvis jeg ikke tager til min sid... -
Kommer jeg stadig ind?
ForumindlægKære nuværende studerende. Jeg har ansøgt om at komme ind på et gymnasie, og da jeg ikke er blevet opstillet til optagelsesprøve, kom jeg ind. Jeg har fået et brev om mødetid, men jeg skal returnere en bekræftelsesblanket med pasfoto, dåbsattest og folkeskole afgangsbevis. Da jeg indmeldte mig ... -
Medicin på AU 2008
ForumindlægHej alle... nu er jeg snart færdig med eksamen og hvad skal man så bagefter? Jeg har endelig langt om længe fundet ud af at jeg gerne vil læse medicin, men da gennemsnittet er ret højt er det ikke sikkert jeg kan komme ind. på AU var snittet 9,6 sidste år. Jeg slutter selv af med at snit på ca.... -
Samfundsfagseksamen 24 timers
ForumindlægHej.. Jeg skal op i samfundsfag på c-niveau. Jeg har 24 timer til at forberede mig, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har fået 7 bilag om emnet EU og den irske spænding. Skal jeg bare skrive et talepapir og lave en problemformulering og derefter redegøre for artiklerne eller hv... -
ER DER VIRKELIG IKKE NOGEN DER KAN HJÆLPE MED BILAG?
ForumindlægJeg skal have fundet bilag. Har samf på B, skal til eksamen imorgen, er ikke sikker på hvor mange billag jeg skal have, men er det ikke 3? Jeg har temaet og emnet, unge fravælger sport og vælger fester. Hvilke bilag kan jeg have der, vil meget gerne have hjælp til at finde bilag da jeg fø... -
Varmekapacitet, brændværdi og nyttevirkning
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i morgen og har læst de samme sider igen og igen. Jeg er bare gået lidt død i det. Varmekapacitet og specifik varmekapacitet, hvad er forskellen? Synes ikke jeg kan finde det i min bog.. Brændværdi - jeg har formlen og den generale betegnelse, men hvad skal jeg me... -
Årsprøvekarakter - Hvordan tæller den?
ForumindlægHej alle! Jeg står i den situtation, at jeg har taget Matematik B. Jeg dumpede årskarakteren, men bestod eksamen. Sammenlagt var det dog ikke over 02, og derfor dumpede jeg matematik B. Til min vidergående uddannelse skal jeg bruge Matematik C, og her kan jeg se at jeg har fået 02 i samlet årsk... -
DNA's struktur
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til mundtlig biologi eksamen på B-niveau, og jeg har et spørgsmål. Jeg skal kunne beskrive strukturen af DNA + RNA. Jeg har læst og læst og læst, men synes det er lidt indviklet. her er hvad jeg har fundet frem til. Strukturen af DNA: • Opbygget som et ”... -
00 i matematik
ForumindlægHej Idag har jeg fået den længe ventede årsprøve tilbage og som overskriften siger ser det ikke godt. 00 det hvad jeg kunne diske op med til noget der ligner en skriftlig matematik eksamen. Mine årskarakterer er heller ikke noget at juble over. 3x 02, for mange 4 taller etenkelt 10 tal, mens res... -
Kildekritik
ForumindlægHej folkens!Nu skal jeg op i historie, og derfor tænkte jeg på mulighederne for at lave kildekritik til sin eksamen.Derfor ville jeg høre, om der er nogle, som har en god fremgangsmåde til at bruge kildekritik i denne henseende. Jeg ved godt, det er ret svært at forklare generelt, hvordan man ska... -
Skriftlig tysk A
ForumindlægNu når de skriftlige karakterer er blevet offentliggjort, synes jeg lige jeg vil spørge om, hvordan det er gået for jer i skriftlig tysk A? -
At dumpe reeksamen
ForumindlægHej allesammen! Jeg dumpede min reeksamen i dag, og ville høre hvor ofte dette skete. Hvis nogen har en succeshistorie, må i meget gerne dele den med mig, jeg har brug for noget der opmuntre mig :) -
Dumpet dansk
ForumindlægHej. Nu kræver alle videregående uddanelser at man har dansk fag på A. Jeg har en rimelig irriterende/dårlig lærer, og derfor undrer jeg mig om jeg kan dumpe Dansk A. Jeg har fået 02 skr og 02 mdt som årskarakter. Til eksamen fik jeg 7 i skr og i morgen skal jeg op til mdt eksamen. Hvis jeg nu ... -
mdt. matematik
ForumindlægHeyhar været så uheldig at skulle op i mundtlig matematik..Er der nogen herude som er lige så uheldige?hvis der er, hvorn har i så tænkt jer at læse op til eksamen? ville gerne have nogle råd, da jeg ik har været op i matematik før(på gym) -
Eksamener?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er dog kun i gang med første året på HHX, men jeg ville høre om man ligesom i folkeskolen, skal op i både mundtlig og skriftlig dansk til eksamen på tredje året? Jeg ser meget frem til jeres svar. På forhånd tak! -
Bewistat
ForumindlægHey alle. Jeg skal til eksamen i statestik her den 13 juni og jeg har lidt problemer med at bruge programmet bewistat til excel. Er der nogen der har eller evt. kender en brugsanvisning eller en guide til hvordan man løser diverse problemer med programmet ? Ida -
Syrer & baser
ForumindlægHvis man trækker syrer og baser op til sin eksame (folkeskole) hvad skal man så starte med at sige/fortælle og hvilket forsøg er det bedst at starte med at fortælle. Hvis man altså, fisker efter et 10-tal eller højere (: -
Formelsamling i Fysik
ForumindlægEr der nogen, som ligger inden med en formelsamling til Fysik A stx og som kan give mig titel og forlag? Min fysiklærer har aldrig udleveret en, men jeg vil ret gerne være i besiddelse af en til den skriftlige eksamen om en uge. -
Eksamensopgave: Elproducerende rygsæk
ForumindlægHej, Nogle der kunne forklare mig, hvordan jeg kan løse opgave 3C i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf a) 17,7 Joule b) 0,11 m c) Hjælp tak! Malfoy -
Ret en fejl
ForumindlægEr i fuld gang med at øve til engelsk skriftlig eksame, er der nogen af jer, som kan se fejlen i denne sætning? 1) The Aborigines were treated good by the new governor
