Studievalg og videregående studie

At dumpe reeksamen

07. marts 2018 af kslso3 (Slettet)

Hej allesammen!

Jeg dumpede min reeksamen i dag, og ville høre hvor ofte dette skete. Hvis nogen har en succeshistorie, må i meget gerne dele den med mig, jeg har brug for noget der opmuntre mig :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. marts 2018 af Anders521

Der er ikke ualmindeligt at dumpe til eksamen. Der er endda studerende der må søge dispensation efter at have opbrugt alle 3 forsøg til eksamen.


Brugbart svar (1)

Svar #2
08. marts 2018 af guzbak

Hvis du går på KU kan du gå ind og se statistik over diverse eksamenskarakterer under din uddannelsesside.

Derudover vil jeg mene at det afhænger meget af hvilket studie du går på. Det er normalt at dumpe en eksamen, men det vigtige er her, at du finder ud af hvad du gjorde forkert de sidste 2 gange og måske lægger en ny strategi for hvordan du skal læse op til eksamen.

Det "gode" ved at dumpe 2 gange, er jo at du bygger din viden på for 3. gang. Min erfaring er, at man bliver bedre, hvis man virkelig har læst op begge gange. 

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
08. marts 2018 af kslso3 (Slettet)

@Guzbak

Tusind tak for dit svar! Jeg studerer medicin på KU! Problemet er bare, at jeg virklig ikke kan se hvad det er jeg gør forkert. Jeg læser op, øver materialet og løser gamle eksamensopgaver, men alligevel kommer jeg ingen vegne. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre anerledes. Jeg har booket en samtale hos studievejledningen i håb om at jeg kan få noget hjælp.


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. marts 2018 af guzbak

Der kan jeg så med sikkerhed sige at der er rigtig mange der dumper og rigtig mange der er glade for bare at få 02.

Jeg læser selv medicin og det hjalp mig meget bedre på 4-5.semester at have en god læsemakker jeg kunne læse op med fra starten. For mig handlede det meget om at planlægge tiden god ud, så man nåede hele vejen gennem pensum. Mit problem var at jeg til sidst altid havde brug for lidt mere tid til selve terpe tiden frem for læsetid, men det hjalp at have en anden man kunne prioritere tiden med og øve det højt. Så gjorde man det løbende mht gennemgang og ren eksamenssæt til sidst.

Læser som sagt selv medicin, så jeg kan relatere. Hvilket semester er du på? Og hvilken reeksamen drejer det sig om?
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #5
08. marts 2018 af kslso3 (Slettet)

#guzbak

Jeg er på 2. semester, og det drejer sig om 1. semester eksamen i BHB og CKK. Jeg tror mit problem er, at jeg ikke kan få styr på mine nerver inden eksamen. Hvis du har nogle gode råd til hvordan man kan bevare roen under en eksamen, ville det hjælpe mig enormt meget.


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. marts 2018 af 123434

Ville det hjælpe dig at tale ud om din frygt eller angst. Måske du har brug for at lette dit hjerte.

Brugbart svar (0)

Svar #7
08. marts 2018 af Skaljeglavedinelektier

Har du overvejet at tage et kursus omkring eksamensangst og håndtering af det? Jeg har hørt fra en del fra min uddannelse, medicin, der har taget sådan et kursus og er blevet hjulpet. 


Brugbart svar (1)

Svar #8
09. marts 2018 af guzbak

På SUND holder de både mindfulness kurser, studieteknik kurser og kurser mod eksamenssangst.
Det ved studievejledningen meget mere om, så det er en rigtig god idé at du har booket en tid hos dem! :)

Fx har de et kursus i studieteknik her i marts måned: https://intranet.ku.dk/sundstuderende/Arrangementer/studieteknik/Sider/Studieteknikkursusvol2.aspx

Derudover vil jeg igen opfodre dig til at finde en god læsemakker, hvis du ikke allerede har en. Jeg havde også selv nervøsitet inden eksamen tidligere, men det forsvandt lidt, da jeg fandt en god studiegruppe og følte mig sikker i det pensum vi havde læst op sammen.

Nu du siger at du har læst op og lavet eksamenssæt, så ville et andet tip være at lave dine egne flash cards for du tegner mv. Det hjælper med at huske bedre for mange. Så kan du lave dem stille og roligt i løbet af din oplæsning og inden eksamen terpe dem igennem, hvor du lægger de kort væk som du godt kan. Medilearner.dk er også et godt redskab til de senere semestre. :)

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: At dumpe reeksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.