Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18821 til 18840 af 153151
-
Efterlysning; Program om den sorte død på DR1
ForumindlægHey allesammen:-)Håber I kan hjælpe mig..?Jeg skal skrive om den sorte død/pesten i en opgave, og ja har brug for lidt hjælp mht materialer. Plus, så et program på DR1 om den sorte død, hvor den betvivler om rotten var skyld i udbredelsen osv. - Nogen som ved hvad programmet hed, og om man evt. k... -
HJÆLP SØGES TIL MATEMATIK
ForumindlægMin opgave lyder således: Funktionen g er givet ved g(x)=-2x+12. Løs ligningen g(x)= 16. Er der nogen, der ved hvordan denne kan løsses i et TI-Nspire ellers er det fint hvis der er en anden måde man kan infomere mig omkring -
HJÆLP! Kulturelle almene misforståelser
ForumindlægHej. Jeg er igang med en engelsk opgave, hvor jeg skal finde almindelige misforståelser mellem Danmark og USA. Men kan intet finde.. Er der nogen der kender noget til det og kan hjælpe mig lidt? Eller nogen der har nogle rigtige gode hjemmesider jeg kan læse mere om det på? For har søgt og søgt... -
Hjælp til slutning og begyndelse
ForumindlægJeg har lige fået en dansk stil tilbage. Alt i alt var min stil god (fik 10 pil ned), men det, der især trak ned, var opgavens form især begyndelsen og slutningen, er der nogle der kan komme med nogle forslag? Jeg går i 1g (kan sætte min stil ind, hvis det ønkes) -
Matematik - økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe have have valgt fag til AT, og jeg kunne godt tænke mig at skrive i matematik og samf eller historie om økonomi. Da emnet er katastrofer har jeg tænkt lidt på at finanskrise. Nogle med gode ideer til hvad jeg kan skrive om? -
metode
ForumindlægHej! Jeg ville høre, om der var nogen, som kunne hjælpe mig. Jeg skal til AT-eksamen om ikke så lang tid. Jeg skriver i historie og biologi. Er der nogen, som kan fortælle om de forskellige metoder indenfor de to fag? Jeg har ikke helt styr på det nemlig. Håber en/flere vil svare! Natalie -
Flammen og Citronen i forhold til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal diskutere hvordan forholdet imellem filmen "flammen og citronen" og virkeligheden er? Er det godt eller dårligt at filmen digter på historien? Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal komme igang.. Håbede på lidt inspration? :) -
Emner til DHO - Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, Jeg er ved at finde inspiration og kilder til min DHO. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. Jeg skal skrive om dansk og historie og jeg skal skrive om Det Moderne Gennembrud. Nogen ideer? På forhånd, tak :] -
Haster ! Hjælp til AT metoder!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min synopsis i AT om terrorisme, og har fagene samfundsfag og historie. Min problemformulering går på mediernes dækning af 11.spetember og hvordan det har påvikret Danmarks udenrigspolitik i forhold til usa. Hvilke metoder skal jeg bruge og er der nogle der har en god diffi... -
Synkron><diakron?
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg er i gang med AT, hvor historie bl.a. er et af emnerne, og jeg vil meget gerne vide, hvad forskellen på en synkron og en diakron undersøgelse er. Jeg kan ikke forstå det, som står på wiki, så jeg håber der er nogen, som kan forklare det. Mange venlige hilsener Hyacinth -
FATTER DET IKKE ??
Forumindlæghej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :) -
SRP om en bog?
ForumindlægHalløj, er der nogen, der ved, hvordan man skriver om en bog i sin srp? Overvejer nemlig at skrive om en bog i fagene historie og engelsk, men jeg er ikke lige helt sikker på, hvordan jeg ville skulle skrive srp'en. -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg søger en lektiehjælper, som kan hjælpe mig i matematik, engelsk, dansk, tysk, historie og oldtidkundskab. Jeg går i 3.g, og det sådan at eg får dårlige karakter, så derfor vil jeg have en som kan få det hævet det op. -
Hvad skal man så gøre i livet
ForumindlægHej. Dette er en lang historie, men nu vil jeg prøve at gøre den kort. Jeg har altid følt at jeg har gået i skole for mine forældres skyld. Hver gang, jeg fik en god karakter i folkeskolen og gymnasiet, var det mest for at gøre dem glade. Men mit sidste år her på gymnasiet er gået uffatteligt dår... -
Inflations bekæmpelse
ForumindlægHalløjsa Jeg er nu gået i gang med min SSO omkring inflations bekæmpelse, jeg har bare et problem. Selve bekæmpelsen af det, har skrevet det jeg kunne presse ud af min bøger, men mangler måske lidt. Jeg skulle også have noget med omkring hvilke måder man IKKE kan bekæmpe inflation på grundet EU,... -
"Unge og holocaust"
ForumindlægVi har i min klasse fået stillet den opgave at skulle besvare en af de seks udleverede opgaver i eksamenssættet "FSU maj-juni 1999". Jeg har imidlertid valgt opgave nr. 5 med overskriften "Unge og holocaust". Opgaveformuleringen lyder således: "I 1998 var der i Folketinge... -
SYNOPSIS-indledning og prob. formulering
Forumindlægheyyy allee.. er der ikke nogen søde mennesker, som kan hjælpe mig med en synopsis, mit emne er "de danske nazister".. kan ikke rigtig komme videre, er gået en smule i stå.. min problemformulering skal være flydende tekst.. hvor vi så skal kombinere i dansk og historie.. er der nogen de... -
Vedr. slaveejere (kilder)
ForumindlægKære du, Jeg er i gang med at brainstorme for at finde mine historiske kilder til min SRP- opagve. I den forbindelse har jeg nu søgt meget på nettet for at finde udtalelser (kilder) der viser raceopfattelsen/synet på de slavegjorte (afroamerikanere i USA). Dette kunne fx være fra slaveejeren se... -
Eksamens-spørgsmål
ForumindlægHej,Er der nogen, der ved hvordan et typisk eksamensspørgsmål i historie kunne lyde? Det kunne være meget rart at være lidt forberedt på, hvordan et sådant er opstillet osv.Venligst Dansedaisy -
Kildekritik?
ForumindlægHvad vil det sige, at man anvender historie fagets metoder ved at bruge kildekritik? Hvad menes der med kildekritik?
