Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18841 til 18860 af 31575
-
Casio Algebra FX 2.0 Plus - Vektor regning - hvordan?
ForumindlægHej.. Jeg har en Casio Algebra FX 2.0 Plus som jeg brugte til matematik a på gymnasiet hvor vi kunne udregne vektor på - men det har jeg uheldigvis glemt alt om? Er der nogle som kan beskrive hvordan og i hvilken menu man gør dette? / Anja :) -
Er der ingen der kan hjælpe mig? :)
ForumindlægHej er der nogle som har lavet HF eksamens sættet Matematik b fra maj 2009? Hvis det er er der så mulighed for at få lidt hjælp hurtigst muligt :) jeg skal kun lave opgave:1,2,3,5,6,7,8,9 i TI jeg vedhæfter opgaveformuleringen på forhånd tak :) -
To ligninger, med to ubekendte
ForumindlægHej! Jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan løse... Måske er der nogen som vil give mig en hjælpene hånd??? Opgaven: "Løs ligningssystemet 2x - 5y = -1, x + 2y = 4." På forhånd tak! -
Er det rimeligt?
Forumindlæghttp://puu.sh/33MY6.png Samt en SRO opgave til 10 i fysik og matematik Dette har givet mig et 7 i årskarakter. Kan ikke helt se rimeligheden i det, men måske tager jeg fejl :) Det skal lige siges at det er en skriftlig karakter, så dette er det eneste jeg er blevet bedømt på. -
Geometri
ForumindlægJeg ikke så dygtig til matematik , og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til at forstå den vedhæftede opgave . Jeg forstår ikke hvordan ligningen kan give 2 ? Ligningen er y= 3x-1= 2x +9 . -
Bevis Skæring mellem linje og plane
ForumindlægHejsa jeg søgere et bevis for Skæring mellem linje og plane Synes nemlige ikke jeg kan finde nogle på nettet og der er ingen i mine matematik bøger. Håber i kan hjælpe mig Mvh Mig -
for formlen til beregning af afstanden mellem et punkt og en ret linje.
Forumindlæg* Gennemfør et kommenteret bevis for formlen til beregning af afstanden mellem et punkt og en ret linje. Jeg er lidt lost, da jeg lige er begyndt på matematik igen efter en lang pause. nogle der kan hjælpe ? -
POPULÆRVIDENSKABELIG ARTIKEL - SØGER VIDEN OG EVT. EN SKRIBENT
ForumindlægHej Jeg er blevet stillet til opgave at finde/lave en tværfaglig opgave mellem dansk og matematik. Jeg søger derfor eventuelt en som har lavet en populærvidenskabelig artikel som skal have en matematisk sammenhæng. Hvis der er nogle som kunne være interesseret i selv at skrive, så smid endelig... -
Årsprøve i 2.g
ForumindlægHej alle Jeg skal til årsprøve i matematik, og er stødt på dette spørgsmål: Gør rede for opstilling af vkstmodeller pa grundlag af et datasæt. problemet er, at jeg ikke rigtig kan huske dette. Er der nogen der kunne hjælpe mig -
Beregn højde af trekant
ForumindlægJeg har en trekant Den ene side er 5,50 m Grundlinien er 8,50 m Hvordan beregner jeg højden? Hvis der er nogen der har bogen "Vejen til matematik C" så står opgaven på s. 143. Det er opgave 127. -
finde de manglende led i en andengradsligning
ForumindlægHej alle ! Jeg sidder her og forbereder mig på min mundtlige matematik eksamen. Og sidder nu med et lille problem :( Andengradsligninger: Hvordan finder jeg førstegradsleddet, hvis det er manglende ? Og hvordan finder jeg Konstantleddet, hvid det er manglende ? På forhånd ta... -
Formel for spiraltrappe
ForumindlægHej Vi skal fremlægge en tilbygning som vi skal lave til vores skole. Vi skal derfor også have noget matematik med. jeg vil bare høre om der er nogen der kender formlen for en vindel/ eller spiraltrappe. Eller hvordan man laver sådan en med de rigtige mål og udregninger? På forhånd tak! - Malene -
HJÆLP! SRP i farvestoffer
ForumindlægJeg skal skrive SRP i farvestoffer i kemi A og matematik A.. Mangler noget inspiration, så hvis der er nogle, som har skrevet SRP i dette emne vil jeg meget gerne se nogle opgaveformuleringer/opgvaver til inspiration.. Skal have taget stilling til om det skal være i organiske eller uorganiske far... -
Det haster.....!!!
ForumindlægHej allesammen:) Jeg ville godt vide hvordan jeg kan være god til Dansk, Matematik og Engelsk for er dårlig til det for hele tiden 02. Jeg kæmper virkelig for det men kan ikke.. Så ville godt lige høre hvordan jeg kan blive bedre til fagene. Ville være mega glad for hvis der nogen der gad og... -
Faktorisering
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til mundtligt matematik eksamen.. og har lige et spørgsmål om faktorisering hvorfor kan man ikke faktorsere når d<0 jeg ved godt at d er negativ men hvad er det præcise svar? Tak på forhånd :) -
Gør rede for den lineære vækstmodel
ForumindlægHej venner! Er ved at læse op til matematik b eksamen, og blev lidt i tvilv omkring denne her: "Gør rede for en den lineære vækstmodel og tangenten til grafen for en differentiabel funkton." Skal jeg bare fortælle om, hvordan linæer vækst fungere og komme med et eksempel? -
Funktionsundersøgelse
ForumindlægGodmorgen alle sammen, og glædelig 1. december. Sidder her med min sidste matematik aflevering for året og bøvler lidt med en funktionsundersøgelse. Forskrift: f(x)=12 + 3 sin(1.2x) Skal bestemme største og mindsteværdi samt perioden. -
Mat/kemi
ForumindlægHej Er der nogen der har skrevet om farvestoffer. og om farvestoffet azorubin. Og noget om lambert beerslov. bestemmelse af 3 farvestoffer i en blanding. I matematik-delen: matricer Har brug for inspiration. Vil blive utrolig glad for hjælp På forhånd tak -
Derive 6
ForumindlægHej sidder med noget matematik og kan ikke få skrevet "den fjerde rod af x" ind i mit derive program. er der nogen der ved hvordan man gør det? Altså: 4(som er ovenpå det venstre "ben" af kvadratroden)kvadratrod af x mvh -
Matematikterminsprøve 2011
ForumindlægHej, Så vidt jeg ved, skal vi her i 3.g have en terminsprøve i Matematik i marts måned eller der omkring. Er der nogen, som kan fortælle om prøven er en tidligere eksamensæt eller bliver der lavet en ny eksamenssæt til terminsprøven 2011? Hvad plejer man at gøre hvert år? :)
