Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 18841 til 18860 af 90635
-
Produktionsingeniør (IHK)
ForumindlægHej Er der nogle der kan fortælle mig på hvilket niveau, matematikken er på 1. semester på produktions ingeniør linjen, i henhold til Matematik A? Søger info omkring ingeniørhøjskolen ude i Ballerup. -
Hjææææææælp bioanalytiker og uddannelsen
ForumindlægJeg skal lave en opgave/rapport/fremlæggelse om en uddanne og da jeg ikke havde tid til at vælge valgte jeg bioanalytiker uddannelsen. men jeg ved ikke meget om det og det jeg indtil vidre har fundet på nettet er ret forvirrende. dette er min problemformulering: 1. Hvordan bliver man bioanalytike... -
differentialligningsopgave
ForumindlægHej SP Jeg sidder med opgave 14 i det her sæt: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx I opgave a skal man vel bare sætte 100 ind på h's plads? Der får je... -
Hvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse???
ForumindlægHvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse??? Følgende linjer: Kommunikationstekniske studieretninger: Kommunikation/it A - Engelsk A Naturvidenskabelige studieretninger: Fysik A - Matematik A Naturvidenskabelige studieretninger: Kemi A - Matematik A Naturvidenskabelige stud... -
Privat undervisning?
ForumindlægHej alle..! Vi er en lille gruppe (4) der står forude for en matematik eksamen her til sommer. Vi har desperat brug for hjælp til matematik, da vi har mange problemer ´med vores lære. Vi har matematik på B niv. Det er selvfølgelig mod betaling. Nogen der kan hjælpe? evt. om hvor der er muli... -
Karakterbonus for enkelt fag.
ForumindlægHej. Jeg har nu afsluttet Matematik på A-niveau på STX, og ønsker at søge ind på KU på en økonomilinje. Dette kræver at jeg har et snit i Matematik på 6, hvor jeg dog ligger lige på grænsen. Vil derfor spørge om det er muligt at gange mit matematik snit med 1,08? -
Andengradspolynomium....
ForumindlægHej. Jeg har en opgave der hedder: f(x)=x^2-6x+c Bestem for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop én rod. Jeg bruger formlen for diskriminanten: 0= (-6)^2 -4 * 1 * c Men hvordan isolerer jeg c herfra??? På forhånd tak. -
ensvinklede trekanter
Forumindlæghttp://i11.tinypic.com/6p8t9qd.jpg hvordan regner jeg linje-stykket c ud? -
Partialbrøker
ForumindlægHej, Er der en der kan hjælpe mig med denne opgave? Vis, at når a, b, c og d, hvor c ikke må være lig med d, er konstanter, findes der tal p og q, så ax+b/(x-c)(x-d) = p/(x-c) + q/(x-d) Mvh. Frank Hvam -
hgurtigt hjælp til simpelle oxdiations tal
ForumindlægCH4 hvad er oxdiationstallene. H er altid +1 ikke, og så må C være -4 er dette rigtig? -
Gymnasiet
ForumindlægHej Studieportal! Der er omtrent halvandet år til jeg skal i gymnasiet. Jeg glæder mig til at møde en spændende undervisning, få en masse venner og blive dygtig. Jeg allerede nu, har tænkt mig at vælge en studievejledning der hedder: Matematik A, Fysik B (hvor jeg så vil vælge det på A) og Ke... -
eksponentialfunktion hjælp
Forumindlæghej studieportalen jeg har brug for lidt hjælp til nogle matematik opgaver. 1) en eksponontialfunktion har forskriften g(x)=2^x a) beregn følgende funktionværdier g(0), g(1), g(2) og g(3) 2) løs følgende ligniner a) 3=10^x b) 1.8=10^x-3 c) 10=10^x2-3x+1 alt er står bag ved ^... -
Hvem er min HERO?!! <3
ForumindlægHej alle.. En matematik opgave der har provokeret mig i 4 dage, uden at kunne finde en løsning til det. Jeg kunne regne a og b ud, men c'eren kkunne jeg ikke finde ud af.. Opgaven lyder: En person træner på en maskine i et fitnesscenter. Grafen viser, hvordan personen øger træningseffekte... -
cosinus ukendt side
Forumindlæghej jeg har denne opgave: i en trekant ABC gælder: |BC|= 2|AB| og |AC|= 5/2 |AB| Bestem cos C.. jeg har følgene indtil videre: cos C = 4*c^2+25/4*c^2-c^2 -------------------- 10*c^2 hvordan kommer jeg videre og er det overhovedet rigtigt.. jeg skal også bestemme arealet... -
CAS-programmer til uni-brug
ForumindlægJeg skal spørge for en kammerat, hvilke CAS-programmer man bruger på uni på matematik/fysik-studiet, og hvor meget de ca. koster. -
emneforslag
ForumindlægHej! har i nogle gode emne foreslag til SRP med fagkombinationen matematik A og historie A? det skal helst været et emne, hvor man kan finde meget materiale -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLPPPP
ForumindlægHej, :) Jeg skal igang med at finde et emne til mit studieretningsopgave - Jeg har matematik og historie og jeg vil spørge om I ikke kan give mig inspiration til emner :) På forhånd tak :) -
Bevis for kombinationsformlen
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundtlig matematik, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal bevise kombinationsformlen, da min lærer ikke har forklaret det så godt. Er der nogen som måske kunne skrive trinnene op? -
Broen
ForumindlægHejsa :) Vi har i 90 minutter siddet og prøvet af hitte ud af en matematik opgave, uden den mindste smule fremskridt. Det ville blive rigtig værdsat, hvis der var en der kunne hjælpe! Se det vedhæftede billede - opgaven lyder således: Brobuen på figuren, har form som en del af en parabel... -
vektore
Forumindlæghey hey alle sammen jeg skal til at skrive store 3.g opgave her i år og skal skrive i matematik.... skal skrive om vektore.... men mangler bøger og ligende... noget bagrundshistorie.... nogle som kan hjælpe mig?????mvh stéfan
