Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 18841 til 18860 af 18958
-
Die ausufernde Konsum-Mentalität - Kommentaropgave
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet en af mine første tyske kommenteringsopgaver og vil meget gerne have lidt respons på den. Evt. med et par rettelser og sådan. Opgaven er skrevet ud fra oplæget: Giv eksempler på den omsigribende forbrugsmentalitet i Danmark og beskriv fordelene og ulemperne for samfunde... -
Oversættelse af et brev..
ForumindlægHej allesammen jer! vil i rette mit tysk brev..? Tak i forhånden. Hallo wieder Dein Brief war ganz gut! Ich bin ganz froh, wann ich erhalte der Brief. Es war sehr nett! Jetzt werde ich antwort deine Fragen. Ich hatte keine einzige Tier. Ich habe viele Lieblingscomputerspiel. Ich spiele Fuß... -
HHHJJJJJÆÆLLPP HHAASSTTTEERRR
ForumindlægEr i ikke sød at rette mit tysk referat, går i syvende klasse, og det er lidt svært:) Der Asterix und der Obelix kommen zu Hause nach einer guten Wildschweinjagd. Als sie zu in ihre Dorf kommen, ist das ganz verlassen. Sie sind suchen alles, was sie können, aber es ist keine Menschen.... -
rettelse
ForumindlægThe Tempest , romantisk drama af Shakespeare, stykket , der sandsynligvis er skrevet i 1611, er det sidst fuldførte fra Shakespears hånd : trykt første gang i follioudgaven fra 1623: emnet er behandlet bla.a i en tysk skuespil . Hertugen af Milano , Prospero, er blevet drevet af tronen af sin bro... -
rette !!!
Forumindlæghej alle (: jeg ska til tysk eksamen imorn, og vl gerne ha rettet det som jeg har skrevet ned, da jeg vil øve mig på det og fortælle derfra (:.. vil i ikk være søde og kigge det igennem og rette eventuelle fejl ? (: ville være en stor hjælp. 1. Am Anfang, Zuerst. Ich will gern von Zukunft un... -
Kort tekst (skal rettes,Lidt hast :()
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået skrevet alle svarene ind på tysk. Men jeg ville spørge om en af jer kloge hoveder her på forummet kunne hjælpe mig med at rette det igennem? Har selv prøvet at rette det, men er ikke så god til at spotte fejlene. Jeg forventer ikke en gennemsøgende rettelse, men bar... -
Haster!!!!! hjælp til en analyse af en artikel.
ForumindlægHej alle sammen, mit dilemma ligger i, at jeg har så forbandet svært ved at starte på min stil. Hvordan skal jeg gribe denne opgave an? nogen ideer til hvordan jeg skal starte?? Jeg skal som sagt gøre rede for hovedindholdet af anmeldelsen, skrevet af Ida Relsted. hvilke citater kan jeg starte ud... -
Rette kort afl.??
ForumindlægI begyndelsen af eventyret hører vi, at Rødhætte skal besøge sin bedstemor ude i skoven. Altså går rødhætte ud i skoven med en kage og en flaske vin til hende. Gaverne vil sikkert glæde bedstemoderen, tænker rødhætte, og stikker dem ind under sit forklæde. Da hun er kommet ind i skoven, får ulven... -
Rettelse af 10 sætninger
ForumindlægDansk: 1. Jeg forveksler ofte Anita og Irina - de ligner hinanden meget. 2. Du arbejder i England? Savner du ikke din familie? 3. Tror i på spøgelser? 4. De voksne laver mad, og børnene spiller Ludo 5. Som sygeplejerske tjener jeg ikke dårligt 6. Han påstår altid: Hun gør ikke noget, den gør bar... -
ret min oversættelse??
ForumindlægJeg har haft en tekst jeg skulle oversætte fra dansk til fransk og jeg har brug for at nogle som kan fransk lige kigger den igennem og fortæller mig hvis jeg evt har lavet fejl :) på dansk: Marie-Alice Séférian er født i Normandiet i 1929. Hendes mor er franskmand og hendes far er emigrant. Han f... -
Ret min oversættelse :/ ?
ForumindlægJeg har haft en tekst jeg skulle oversætte fra dansk til fransk og jeg har brug for at nogle som kan fransk lige kigger den igennem og fortæller mig hvis jeg evt har lavet fejl :) på dansk: Marie-Alice Séférian er født i Normandiet i 1929. Hendes mor er franskmand og hendes far er emigrant. Han f... -
Hjælp til at rette lille opgave!
ForumindlægHej alle! :-) Jeg har skrevet en lille tysk opgave på cirka 200 ord, om emnet familieliv. Jeg har skrevet den så godt jeg kan, men jeg er helt sikker på at der er en del fejl i den. Så derfor tænkte jeg om der ikke er nogle der gider og lige bruge lidt tid på at rette den og så bare skrive &quo... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Er der nogen som har lyst til at kigge min oversættelse igennem for fejl? Dansk: Jeg vil gerne fortælle om novellen ”Spuck vor ihr aus”. Den er skrevet af Günther Görlich und beskriver situationen i DDR i tiden kort før og efter murens fald. Tekstens hovedperson er en pige, som h... -
ein märchen
ForumindlægHej Jeg har lige selv skrevet et eventyr, og jeg vil lige høre kommentarer og rettelser fra jer (helst en som er god til tysk): Das schöne Paradies Es war einmal ein Junge namens Kenzei. Er lebte in Deutschland in der kleinen Stadt Bonn zusammen mit seinen Eltern. Jedes Jahr seinen Eltern in Urla... -
Hjælp mig med at rette min oversættelse??? TAAAAAAAK!
ForumindlægÜbersetzung: "Die Leiden des jungen Werthers" er Goethes debutroman om ulykkelig kærlighed, social ydmygelse og selvmord. Den udkom 29.septemper 1774 i Leipzig og blev på kort tid en (skandale)succes, som hurtigt gik sin sejrsgang over det meste af Europa og med et slag gjorde Goethe b... -
die kluge bauerntochter
Forumindlægimorgen skal jeg op til tysk eksamen og har virkelig brug for noget grammatisk hjælp til det jeg har skrevet :) det vlle være rigtig lækkert hvis i gad og hjælpe med fejl i min tekst. De Kluge Bauerntochter Ich will kurz mein Programm präsentieren. Ich habe ein Programm mit vier Punkten gemach... -
hjælp med spørgsmål
ForumindlægI 1866 og 1867 fulgte jeg England jorden rundt: Overalt var jeg i engelsktalende eller engelsk-regerede lande. Selv om jeg bemærkede, at klimaet, jorden, skikkene, at blandingen med andre folkeslag havde ændret blodet, så jeg også, at i grunden var racen altid den samme. Den idé, som overalt på ... -
Oversættelse af die welle referat
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at se om jeg har oversat og skrev korrekt?? På Dansk: Die welle er en film af Dennis gansel, med skuespillere som Jürgen Vogel, Frederick Lau, Jennifer Ulrich, Max Biemelt, Christiane Paul. Filmen er baseret på en rigtig begivenhed. Den har en spilletid på ca 90min og st... -
6 A fag - Hvordan?
ForumindlægHej allesammen Jeg er en elev, der går på Aarhus Business College HHX i 2.g, hvor jeg skal vælge valgfag i morgen. Af disse valgfag har jeg mulighed for følgende: Finansiering C Filosofi C Markedskommunikation C Idræt C Psykologi C Kulturforståelse C Design C Innovation C Og derudover s... -
HTX!
ForumindlægEr der nogle som går på HTX, som kan sige nogle plusser og minusser?! Overvejer nemlig stærkt at tage derpå efter 9..
