Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18861 til 18880 af 46276
-
02 på jura
ForumindlægJeg har lige fået min karakter tilbage i obligationsret, og jeg er virkelig deprimeret over det, for jeg har fået 02 i det :/ Jeg synes dog ikke, at den var SÅ dårlig, at det ligefrem kun var "bestået" og jeg kan se, at de fleste næsten er dumpet i det. Det var til reeksamen, da jeg ... -
Semester vs blok?! :O
ForumindlægNogle, der kan forklare mig, hvad forskellen er på semester og blok? Spørgsmålet opstår i forbindelse med min studiestart på uni :) Tak! -
Antal eksamener til sommer?
ForumindlægHejsa!Jeg er matematisk elev med mat og bio på højniveau. Jeg var til to eksamener sidste år. I alt skal jeg op i 10 eksamener. Betyder det så at jeg skal op i 5 mundtlige i år? -
mundtlig mat (noter?)
ForumindlægJeg skal op til mundlig matematik og ville høre om der var nogen som kunne fortælle mig hvordan man bedst forberede sig udover at læse eksamenspensummet.... Derudover ville jeg også høre om der var nogen som havde taget notater til en masse beviser (fx. differentialligninger og grænseværdier) som... -
Hvis man dumper matematik B
ForumindlægHvis man er tilmeldt et suppleringskursus over sommerferien med matematik A, skal matematik B så være bestået, eller kan man godt gå på kurset selvom man er dumpet? -
skr. mat på comp
ForumindlægJeg har lige været oppe til skr. mat (1-årigt A niveau). Så snakker jeg med en af mine venner på et andet gym, og det viser sig at han har lavet hele sit sæt på computer, imens jeg har måtte sidde og skrive 14 sider ind ialt i hånden. Er det bare mig eller er det ikke pisse snyd? At de kan få et... -
Hvad kræver det at blive student fra HF?
ForumindlægJeg starter op på en HF i design. Hvor jeg har fag som design, dansk, engelsk, erhversøkonomi og kulturpakken, og jeg ville høre om man så bliver student eller om det kræver en fuld HF? -
Problemformulering
ForumindlægHej. Jeg skal have udformet en form for en problemformulering, som skal sendes til mine vejledere i dag. Jeg har lidt problemer med, at finde ud af hvordan jeg kan få den udformet.. Jeg har fagene biologi B og historie A, hvor mit emne er den spanske syge det jeg og mine vejledere har... -
tager to sek. at kigge, tysk til dansk
Forumindlægnogle der lige vil kigge på denne oversætelse og evt. komme med forbedrelser :) Berlin Einmal im Jahr, zur Berlinale, richtet die Filmwelt ihren Fokus auf Berlin. Aber globales Interesse sind die Berliner gewohnt. Schliesslich sind sie, seit die Hohenzollern (=Hohenzollerne) 1458 ihre Resid... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægOversættelse fra dansk-franskGuy de Maupassant’s (1850-1893) litterære karriere begynder i 1880 med novellen ”Boule de suif”, og slutter i 1891. Han dør 2 år senere – dybt sindssyg. Maupassant er naturalist og beskriver på en farverig men samtidig ubarmhjertig måde sin samtids samfund. I sine man... -
Tysk/Rette
ForumindlægHer er en lille opgave om løs sammensatte verber (oversætte sætninger fra dansk til tysk). Der var nogle bestemte ord vi skulle benytte, dem har jeg skrevet i parentes ved hver sætning. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen der lige ville se det igennem for fejl. Jeg foreslår (*vorsch... -
andenordens differentialligning
Forumindlæghej, opgaven hedder: 5.180 fra eksamensbogen 3-årigt.f''(x)+ 9f(x)=0jeg skal finde en løsning hvis graf går gennem p((pi/9),3*kva(3)) og hvor tangenten i p har hældningskoefficienten -6.resultatet er f(x)=2*kva(3)*cos(3x)+3*sin(3x)kva=kvadratrodjeg ved bare ikke hvordan jeg kommer fra det... -
tysk... PLease
ForumindlægHejsa..!!Har lige et spørgsmål. Har valgt tysk næste år på højt niveau, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan eksamen foregår...Endvidere er det rigtigt, at man får en ukendt tekst som man skal oversætte inden i forberedelseslokalet-ligesom som på obligatorisk niveau...?Hvis ja, må m... -
Verdens mest geniale ide
ForumindlægHej :) apropos ingen ting Jeg Tænkte jeg på (til ledelsen af studieportalen) hvad mulighederne ville være for at lave et download med HELE studieportalen (alle opgaver noter osv. på hjemmesiden) således at man ville kunne have tilgang til det offline og derfor gerne medbringe det til eksamen? ... -
vurdering af engelsk stil
ForumindlægHej Jeg kunne se at der er nogle der har lagt deres eksamens stil herind, så tænkte at det ville jeg da også lige prøve. Jeg har valgt opg. B i eksamenshæftet som var et essay der skulle indeholde analyse og fortolkning, derudover skulle stilen også indeholde karakteristik af fortælleren, fortæll... -
Tips til filosofi
ForumindlægHej alle sammen.Jeg skal til mundtlig eksamen i filosofi C på fredag og i er naturligvis interesseret i en god karakter. Derfor ber jeg hermed om nogen fif/tips til hvordan jeg får et 13 tal :PJeg kan komme op i en af følgende:1. Nietzsches kritik af den kristne moral2. Kants pligt- og Benthams n... -
Hurtigt: ang sygdom
ForumindlægJeg har ringet til min skole, for at sige at jeg er syg, og ikke kan komme til min eksamen i dag.Kontordamen vidste ikke hele proceduren og hvad jeg skulle gøre, men hun troede i hvert fald at jeg skulle kontakte min egen læge og få en lægeerklæring på det.Nu har jeg så det problem, at min egen l... -
Manglende pensum
ForumindlægHey, er meget stresset over min eksamen i morgen fordi jeg mangler en bog fra pensum...Dette er kun på 3 sider udaf de 80 men alligevel...Læreren sagde for 2 måneder siden at hun ville skaffe bogen til mig men dette skete ikke og da jeg var på hovedbiblioteket havde de den heller ikke hjemme :(Hv... -
Lommeregner HF B-Niveau
ForumindlægHejsaJeg er lige kommet hjem fra skolen hvor vi af vores kære lære fik af vide at vore lommeregnere ikke duede mere, nu da vi have mat på b-niveau skulle vi have en Texas TI-89 og havde vi ikke sådan en skulle vi have vores bærbare med til eksamen med et texas program på.Dette grundet at kun Texa... -
Voyage 200 brugervenlighed
ForumindlægHey Jeg skal her til sommer begynde på adgangskurset til ingeniør uddannelsen på Aalborg Universitet Esbjerg. Jeg har fået at vide at jeg skal bruge en Ti89 eller bedere lommeregner, og at vi bliver lært op i at bruge Ti89ern. jeg har så læst mig frem til at voyage 200 er bedere, så spørgsmålet e...
