Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18861 til 18880 af 31575
-
Fordoblings- og halveringskonstant - hjælp!
ForumindlægGiv definition af fordoblings- og halveringskonstanten. Sådan lyder min opgave til forberedelse af min årsprøve i mundtlig matematik. Jeg ved godt hvad både fordoblings- og halveringskonstanten er, men hvad menes der helt præcist med at give definiton? Skal jeg forklare beviset eller? -
Tegning excel
ForumindlægHej. Sidder og laver en matematik aflevering på computer, og der er en opgave hvor jeg skal tegne omridset af en fodboldbane med nogle bestemte mål. Kan det lade sig gøre i excel, evt så de også får de rigtige mål når jeg printer? Mvh Jacob -
hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskonstanten?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen på onsdag, og jeg mangler svar på dette spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. nogle der kan hjælpe mig uden at forvirre mig :) hvilke sammenhæng er der mellem monotoniforhold og anvendelsen af henholdsvis fordoblings- og halveringskon... -
f(x)=2x+e^3x, bestem f '(0)
ForumindlægHeej matematik personer :) Er der en som kan hjælpe mig. Vi har om differentialregning og har en opgave jeg ikke kan finde ud af. Den lyder sådan her: En funktion f er bestemt ved f(x) = 2x + e^3x Bestem f'(0) Tak for hjælpen :) -
I ABC er C = 90° , a=6 og trekantens areal er T=9
ForumindlægI trekant ABC er C = 90° , a = 6 og trekantens areal er T = 9 .Bestem siderne b og c . opgaven er fra Undervisningsministeriets vejledende opgaver til matematik B -
Forskellen på Fremskrivningformlen og opsparingsformlen
ForumindlægHej alle sammen. jeg skal til mundtilg matematik imorgen, og jeg grubler over dette sidst espørgsmål her, håber i kan hjælpe mig... Redegøre for forskellen mellem Fremskrivningformlen og opsparingsformlen. Hvis i kan, må det gerne være et simpelt svar :) Mange tak - Mathias SK -
Forskellen på Fremskrivningformlen og opsparingsformlen
ForumindlægHej alle sammen. jeg skal til mundtilg matematik imorgen, og jeg grubler over dette sidst espørgsmål her, håber i kan hjælpe mig... Redegøre for forskellen mellem Fremskrivningformlen og opsparingsformlen. Hvis i kan, må det gerne være et simpelt svar :) Mange tak - Mathias SK -
Lineær vækst og eksponentiel vækst
ForumindlægHej jeg skal til matematik mundtlig eksamen på fredag og jeg skal bruge hjælp til dette spørgsmål :) På forhånd tak ___________________________ Gør rede for hvad der forstås ved en lineær udvikling og en eksponentiel udvikling, herunder regneforskrift og graf. Gør rede for begreberne... -
Eksamens spørgsmål - anden ordens differentialligninger
ForumindlægJeg sidder og laver dispositioner til mine spørgsmål til matematike eksamen. Men sidder fast i spørgsmålet: "Differentialligninger (anden ordens differentialligninger af typen y'' = m*y) Nogen der kan hjælpe? -
Babylonien.
ForumindlægHey people! Nogen der kan hjælpe mig med følgende; 1) Hvad var det der gjorde at det babylonske rige kom til? 2) Hvad brugte man matematik til i det babylonske samfund? I må meget gerne komme med side-henvisninger og evt. bøger. På forhånd tak. -
Eksponentiel vækst A
ForumindlægJeg vil gerne vide, hvad der generelt forventes til den mundtlige eksamenen i Matematik A omkring eksponentiel vækst (vigtigst) og de to andre vækstformer. Meget af stoffet ses også i B-pensum, men jeg har ikke arbejdet med det alvorligt på A-niveau. -
Udled differentialkvotienten´af f(x)=x^1/2
ForumindlægHej, jeg mangler lidt hjælp til matematik. Jeg er ramt ind på et spørgsmål, hvor jeg skal Udlede differentialkvotienten f(x)=√x. Men hvordan Udleder man differentialkvotienten f(x)=√x?? håber at i kan hjælpe mig! -
Redegørelse for differentiation af potens-, eksponentiel- og logaritmefunktioner.
ForumindlægHej alle. Sidder her med et eksamensspørgsmål i matematik A, som jeg ikke forstår og jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare dette? spørgsmålet lyder: Redegør for differentialkvotienterne for potens-, eksponential- og logaritmefunktioner. Jeg håber i kan hjælpe. -
Substitutions - og lige store koefficienters metode
ForumindlægGodaften! Jeg skal op til mundtlig matematik i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske, hvad substitutions og lige store koefficienters metode går ud på i sammenhængen med lineære funktioner. Det jeg læser i bogen omkring det, siger mig ikke så meget. Er der en der kan forklare det MEGET pædago... -
HJÆLP! fra rumfang til litter?xD
Forumindlægjeg sidder her og laver noget matematik, og jeg er simpelthen gået HELT i stå, håber i kan hjælp HURTIGST muligt:) det er et let spørgsmål men hjernen er gået helt ned !:D hvordan regner man fra rumfang til litter? det er 77,558 der skal omskrives til litter :) -
hurtig hjælp søges..
Forumindlæghej alle sammen jeg mangler bare en opgave i min matematik aflevering: vi har i en trekant fået oplyst at højden er 5m. og at alle vinkler er 60 grader. hvordan finder jeg hvor lang grundlinjen er? -
HJÆLP SRP SPØRGSMÅL :(
ForumindlægHEej ppl, jeg sidder fast med det sidste spørgsmål i min srp og kan ikke finde noget om det desværre . her er det : perskpektiver arabernes metoder til ligningsløsning i lyset af senere tiders matematik håber virkelig der er nogen der kan hjælpe .. på forhånd tak :b -
punkt-analyse af John F. Kennedys tale: Ich bin ein berliner?
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med en punkt-analyse af John F. Kennedys tale: Ich bin ein berliner? Eller eventuelt en AT-opgave med matematik-dansk? Jeg mangler inspiration til min AT-opgave. På forhånd tak :) -
Hjælper gerne med afsætningsopgaver
ForumindlægHej Alle Jeg tilbyder gerne hjælp til afsætningsopgaver på A Niveau som man får på HHX, da jeg selv bliver færdig på HHX til sommer:) samt engelsk og måske også matematik som man får på første og andet år på hhx -
Læse binomialfordeling noter igennem (mundt. eksamen)
ForumindlægEr der en der gider at læse mine noter til binomialfordeling igennem? Den er lidt mere en 1 side og det er til den muntlige B-matematik eksamen.. Det er for at tjekke om jeg har glemt noget vigtigt, eller lavet noget forkert.
