Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18861 til 18880 af 39570
-
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
Hvilke slags forsøg kan jeg stille op til følgende emner?
ForumindlægHej Studieportalen.dk, Jeg skal op til fysik eksamen på torsdag, men jeg har nogle problemer. Det er nemt nok at finde teori, men har problemer med at finde forsøg indefor følgende emner : * Magnetisme og el-magnetisme - herunder ringeapparat og relæ. * Strøm og spænding * Elfremstilling - heru... -
Kriterier for Engelsk B
ForumindlægHej, Jeg har brug for en Englesk lærer som kan give en uforpligtet vurdering afmit forløb til eksamen. Jeg trak en artikel inden for vores enme og vold og kriminalitet. Jeg kommer ind på ethos,pathos og logos - og konstraster i teksten, altså brugen af slang kontra brugen er formel engels... -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHey, jeg er i en situation, hvor jeg tænker over om jeg kan blive optaget på KU eller ej. Jeg ville gerne søge ind på det kemiske fakultet, dog tænker jeg igen over om jeg kan blive optaget eller ej. Som I nok ved at 3.G'erne har fået skriftlig eksamens karakter tilbage og kemi uddannelsen ... -
Gennemsnit
ForumindlægHej hej! Jeg er blevet vildt forvirret over mit gennemsnit. Det ser ud som følgende (jeg har ikke være oppe i historie endnu, det er den sidste på tirsdag, og så skulle jeg gerne blive student). Historie karakteren er derfor sat som den værst mulige, nemlig 0. Jeg går på studenterkursus, og er... -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
Metode afsnit
ForumindlægJeg skal snart op til AT-eksamen og vil derfor meget gerne høre andres mening om mit metode afsnit, er nemlig i tvivl om, om det er dybdegående nok. Jeg skriver om stress i samfundsfag og psykologi :) Materialer, teorier og metoder: Mit materiale består af diverse artikler og bøger, hvilke je... -
Supplering af specifikke adgangskrav
ForumindlægJeg er blevet tilbudt en plads på antropologi på KU, men ville egentlig helst ind og læse veterinærmedicin. Det kræver dog Mat B/A og Fysik og Kemi B. Jeg har meldt mig til på VUC, men jeg føler mig sgu en del presset af at jeg skal have de fag, da især matematik ikke er mit stærkeste fag. Klared... -
Parameterfremstilling og spids vinkel mellem linje og plan
ForumindlægHejsa.. Jeg var til eksamen i dag, og er i tvivl, om jeg har løst følgende opgaver rigtigt: Jeg fik parameterfremstillingen: og den spide vinkel, som linjen danner med xy-planen til: 52,42 grader. Er det korrekt eller er det helt ved siden af? :-) -
Mundtlig matematik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik. Ville hører om der var nogen som havde ordnet sine noter herefter, så man ved hvilke beviser man kunne bevise ved forskellige overskrifter. Er der nogen der har nogle gode råd? -
Last chance til at bestå makro
ForumindlægHej, Jeg har været så uheldigt at dumpe min makroøkonomi eksamen på CBS. Jeg skal op her slutning af maj,. derfor vil jeg gerne vide om der er nogen som kan hjælpe mig eller evt. undervise mig?? -
Karakter - "mumlen"
ForumindlægHej, Jeg har netop været oppe i Teknologi B eksamen. Min præsentation gik over al forventning, jeg kunne huske alt, og endda lidt mere til. Jeg var SIKKER på jeg ville få 10 (efter ny skala). Men... jeg fik 7 (efter ny skala), begrundelsen var "mumlen". Jeg er MEGET utilfreds over kara... -
Hindbærsnitter - Søren Ryge Petersen
ForumindlægEfter at have læst Søren Ryge Petersens esay, "Hindbærsnitter.", er jeg gået en del kold mht. genre. Havde jeg fået den til eksamen, er jeg 100% sikker på, at jeg var mere i stand til at argumentere for, at det er en novelle frem for et essay. Det er korrekt, at den er subjekt, men en n... -
Bestemmelse af koordinater til et punkt i et 3D koordinatsystem.
ForumindlægHej, har lidt problemer med opgave 1. d), ved ikke om der er nogle der har en fiks idé? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110526%20102753%20%20htx111MATA25052011B60... -
forklaring på "lim"
ForumindlægEr der nogen der kan forklare meget uddybende, hvordan man skal forstå lim af fx. delta_A divideret med h, hvor der nedenunder står at h er gående mod 0... ?Jeg har aldrig forstået selve ordet "lim", men nu nærmer eksamen sig, så nu må det være på tide at sætte sig helt ind i det. Ved k... -
Vektorer og integral
ForumindlægHej allesammen! Jeg er gået i stå i opgave 12 og 13, kan i give nogle hints. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110726_1frs111-MATnA-18052011_UVM_web.ashx Mange venlige hislner -
beviser??
ForumindlægJeg sidder lige og roder med løsningsformlen for andengradsligningen. I min bog er der beskrevet 2 beviser, der når frem til samme resultat, nemlig: x = -b +-sqrt(d))/2a. Hvorfor er der 2 beviser, og er det nødvendigt at lave dem begge til eksamen, eller forventes kun et af dem??? På forhånd t... -
Mundtlig dansk A niveau hf??
ForumindlægHej venner Jeg skal op til mundtlig dansk på mandag og jeg ved ikke hvordan jeg skal læse til det Hvordan foregår eksamen endelig på A niveau hf. Og skal man endelig fortælle om forfatter eller bare kun årstal teksten er udgivet i og hvilket periode angår det i og hvad står det for eller hva??? ... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
folkeskole
Forumindlægheeij. jeg skal begynde i 9 klasse her efter sommerferien. Jeg vil gerne vide, hvordan afgangseksamener foregår?. F.eks. en uge før man skal op til eksamen får man så vide, hvilken emner man kan komme op i, så man kan få lov til at øve sig. hvor mange emner kan man højst komme op i? eller kommer ...
