Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18921 til 18940 af 169995
-
Hjælp til AT - Historie og Samfundsfag.
ForumindlægHej Studieet har brug for hjælp til min AT synopsis. Jeg har valgt emnet "alternative styrerformer" og AT overmenet er alternativer. Har tænkt mig at min AT-synopsis kunne være noget med USA vs Kina og om Kina bliver den næste økonomiske supermagt. Jeg har derefter tænkt mig at sammenli... -
skriv reaktionsskema for følgende reaktioner
ForumindlægA) Adidition af hydrogenchlorid til ethen b) adiition af dibrom til cychlohexen c) elimination af hydrogenchlorid fra chlorcyclohexan Var ikke med til timen kan i ikke hjælpe mig ? :((( -
trekanter
ForumindlægHej SP. Det drejer sig om opgave 9 i dette sæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120531%202stx121%20MAT_A.ashx Og det er a'eren jeg har problemer med. Jeg tænker at jeg skal b... -
srp usa som førende magt
ForumindlægHej jeg sidder og skal til at skrive SRP om USA som førende verdensmagt, min problemformulering lyder: i min opgave skal jeg kort redegøre for USAs skiftende roller i det internationale samfund gennem de sidste 100 år. analysere mindst en af Obamas taler med henblik på løfter før embedet ... -
teori i samfundsfag
Forumindlægjeg er så småt gået i gang med at foreberede mig på SSO opgaven til december. mit overordnede emne er ind til videre forholdet mellem grønland og Danmark, med henblik på hvordan vi gennem grænland har sikret os at komme ind i varmen i international politik; under 2. verdenskrig og den kolde krig ... -
Sikkerhedspolitik og udenrigspolitik
ForumindlægJeg kom til at tænke på, hvor mange forskellige former, der var inden for de 2 felter Sikkerhedspolitik:forebyggen af angreb eller trusler af et land. Udenrigspolitik:staters opførsel over for andre stater Den eneste form jeg kender til er egentlig Aktivistisk udenrigspolitik:et land inte... -
Til moderatorerne!
ForumindlægHejsa.Det er til min store rædsel (næsten), at jeg kan se, i har slettet alle indlæggene i dette forum. Kan i ikke lige smide dem tilbage? Jeg ville gerne støve nogle gamle indlæg frem.Som overskriften antyder, er denne besked primært rettet mod Sam (og ham den anden).YATZI! -
Karakter og point
ForumindlægHej jeg sad og tænkte på hvor grænsen går for hvilke karakterer man får ved skriftlig eksamen A-niveau. Der er 25 spørgsmål som giver 10 point hver. Hvor mange forkerte må man få, for at man havner på et 10-tal? Anyone? -
Spørgsmål om mat højt niveau.
ForumindlægHejJeg har lige et spørgsmål som jeg gerne vil hører jeres mening om.Jeg har bestemt mig for at have højniveau i mat på et år i 3.g og overvejer om jeg skal købe en TI-89 lommeregner .Den giver jo nogle gode muligheder for at se ting man ikke kan på TI-83. Hvad synes i? -
Eksamenskarakterer og årskarakterer
ForumindlægHej. Er lidt i tvivl om, hvorvidt årskaraterer tæller med i ens endelige studentereksamen, hvis man skal op i dem til eksamen. Mine årskarkaterer i fransk var 10 i skriftlig og 7 mundtligt og til den mundtlige eksamen fik jeg 10. Hvilke af disse karakterer tæller? Findes der et gennemsnit m... -
Student- hvordan fejres?
ForumindlægJeg vil gerne høre lidt om traditionerne ved et studenterfest lige fra man går ind til den sidste eksamen til en lille familie fest?Hvem gir huen på?Hvor gives huen på?Åbner man en flaske champagne på skolen?På forhånd tak,- dem kommende student -
Reducer
ForumindlægHej, er der nogen som kan hjælpe mig med at reducerer denne? (a-2)^2+a*(6-a)-4 Jeg ved at den skal give 2*a Men hvordan ved jeg ikke.. Der må gerne gives forklaringer på hvorfor i gør som i gør, da jeg skal kunne skrive min regnemåde.. -
bevis for lineær reg.
ForumindlægHej hvordan laver man et bevis for konstanterne a og b i en linæer reg? tak! -
Finanspolitisk begreber
ForumindlægHej. Jeg har to korte spørgsmål i forbindelse med en opgave i samf om økonomi. Kan man godt sige, at eksempelvis Tyskland fører en ekspansiv finanspolitik? Eller kan man kun bruge sådan nogle begreber i forbindelse med Danmarks økonomi? Hvis vi pludselig løber tør for olie, vil det så ik... -
Matematik på C-n trækker snit mega ned! det jo for dumt?!!
Forumindlægjeg har haft matematik på C sidste år og fik 10, 10 men har fundet ud af i år at det i mit snit, kommer til at tælle som 5, 5 så det trækker jo mit snit sygt meget ned. og forstår ikke hvorfor jeg skal straffes :P også på B skal man trække 25% fra og kun på A forbliver karakteren den man har fået... -
Matrixregning
ForumindlægPå et bestemt gymnasium sælges to slags sodavand A og B. PÅ gymnasiet gennemføres jævnligt spørgerunder, blandt de elever, der drikker sodavand, om de vælger A eller B. Det antages, at 10% af eleverne skifter fra A til B, og 22% skifter fra B til A fra spørgerunde til spørgerunde. Antallet af... -
Beskriv opbygningen af teksten
ForumindlægBeskriv hvordan nedenstående tekst er opbygget, og gør rede for tekstens karakteristiske gentræk. Underbyg din besvarelse med eksempler fra teksten. Skriv dit svar på dansk. Teacher of Maths - Basildon Academies Required September We require an enthusiastic and ambitious Maths teacher to ... -
Statistik-guru søges STADIG til uni-niveau
ForumindlægHej... Jeg søger en person, som er dygtig til statistik! Det drejer sig om 3 opgaver i forskellig sværhedsgrad, niveauet er statistik på 2. semester på økonomi studiet. Kunne forestille mig, at det er hvad man lærer på 2. eller 3. semester på matematik studiet. Jeg skulle meget gerne bruge hjæ... -
Hjælp! integration e, simpelt og ikke simpelt
ForumindlægJeg bøvler med en ellers ret nem opgave, der kræver en smule baggrundsviden. jeg skal bruge trapezmetoden til at bestemme en approximation S jeg skal blot finde det bestemte integrale af f(x)=e^-x^2, hvor a er 0 og b er 1. NB: jeg er ikke helt sikker på om der i virkeligheden skal stå e^(-x... -
noter
Forumindlægeksamen
