Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18921 til 18940 af 31575
-
Løsning af ligninger
ForumindlægJeg skal aflevere denne matematik opgave imorgen og jeg er fuldstændig lost! Jeg skal løse ligningerne: a) 3x-4=x+12 b) 2(x-2)=3(2x-4) c) 2x+2/x-2 = 4/3 d 5+4/x=9 HJÆLP! -
Tredjegradspolynomier HJÆÆÆLP :S
Forumindlæghey alle sidder her laver matematik og jeg har store problemer med en opgave om tedjegradspolynomier. redegør for tredjegradspolynomiers generelle egenskaber - fx graf og a, skæring med y-aksen og diskriminanten, antal rødder og monotoniforhold... er der ikke nogle rigtig rare mennesker der vil h... -
FSA 9. klasse
ForumindlægHej - jeg vil gerne have en forsmag på den kommende eksamen i matematik, er der nogle der ved hvor jeg kan få en GRATIS prøve på nettet? (Evt. en kopi fra 2009/10) Hvis ikke, må jeg vel spørge min skole! :) På forhånd tak -
x^2+(k-1)x-k=o
Forumindlæg*Hjæææælpppp!!!!!!!!! , heej alle sammen i morgen skal jeg aflevere min matematik aflevering, men jeg kan bare ikke finde ud af denne andengradsligning , er der nogen der hurtigst mulig kan hjælpe mig.... x^2 + (k-1)x-k=0 -
Hvilket rumfang er størst-Hvordan regner man det ud? hjælp!
ForumindlægJeg sidder og er total lost i en opgave i matematik. Der står sådan: Hvilket rumfang er størst? 0,07kubikmeter, 58 kubikdecimeter, eller 35240 kubikcentimeter Hvordan finder jeg ud af hvilket rumfang der er størst?? :D -
Rentesregning?!
ForumindlægOkay, jeg er ret så meget på skideren! Jeg er elendig til matematik og har en opgave for! Håber virkelig på noget hjælp!! Opgave: 10.000 kr. på en konto forrentes med 2 % femten gange. Hvad er den nye saldo? -
Variabler og linære sammenhænge
ForumindlægHej venner, jeg har en opgave for (matematik på a niveau - 1.g.) - som skal laves. Jeg er MEGET i tvivl om den, og vil høre om nogen ville hjælpe mig. Du skal helst have kendskab til TI-Nspire - for opgaven skal laves der. Skriv til mig i indbakken hvis du vil hjælpe Tak på forhånd :) -
Sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med en matematik rapport, som jeg skal aflevere i morgen. Jeg mangler nu kun, at skrive sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og vækstraten. Jeg meget i tvivl om, hvad jeg skal skrive. På forhånd - mange tak! :-) -
Haster til imorgen! (hhx optagelsesprøve)
ForumindlægHej Alle Jeg skal til optagelseprøve på hhx imorgen. jeg skal op i engelsk og matematik skriftlig imorgen. og på onsdag skal jeg op i dansk og tysk mundtlig. nogle der ved hvordan det foregår?? og hvad man skal? eller har nogle råd til hvordan jeg skal forberede mig? :) :) -
At finde statistik
ForumindlægHej, Jeg skal til og skrive SRO med samfundsfag og matematik, og har i den forbindelse valgt et emne, hvor jeg vil beskæftige mig med sammenhængen mellem indkomst, politisk overbevisning, og forældrenes indflydelse. Hvor finder man dog informationer og statistiker om det? Mange hilsner Frederik -
hjælp! meget vigtigt!!!
Forumindlægmin søster har brug for hjælp til sin gymnasie matematik lektie, så nu er jeg lige den gode lillebror som prøver at hjælpe hende... jeg vedhæfter en skitse (ikke målbar) nogen der har en måde hvorpå man kan finde højden på denne bygning?? -
Uddannelser med Lav gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A) -
sammensat funktion
Forumindlæghej jeg har lidt problemer med noget matematik. Funktionen h er givet ved: h(x)=kvrod(x^2+3). Bestem to funktioner f og g, så h(x)=g(f(x)) håber i vil hjælpe på forhånd tak -
plus en konstant
Forumindlægjeg sidder og laver matematik aflevering omkring bestemt intergrale. jeg beregner areal og rumfang og buelængder, og pludselig kommer jeg i tvivl om jeg skal have plus en konstant med i facit til areal, volumen osv ? -
HJÆLP MIG!
ForumindlægHej Jeg har brug for HJÆLP! Jeg har fået en matematik opg. får hvor vi skal konstruerer forskellige formler.. Fx. En trekant, som har en sidelængde på 4 cm. og 2 hjørne vinkler på 50 grader og 75 grader... HVORDAN SKAL MAN KONSTUERE DET??? Kh. Denlillehjerne (-: -
bestem størrelsen f = (x+Δx)
Forumindlæghej alle sammen jeg er i gang med min matematik rapport men er gået i stå i denne opgave : bestem størrelsen f = (x+Δx) og forklar med ord hvad den betyder... jeg ved ikke helt hvad og hvordan jeg skal gøre det :S .. er der nogen der kan hjælpe mig? :) på forhånd tusind tak :) -
væksthastighed
Forumindlæghej, skal op til matematik termins prøve på torsdag og kigger igennem noget pensum for delprøven uden hjælpemidler. der står at man skal kunne aflæse væksthastighed grafisk... hvad skal der forstås ved det?? - for er væksthastigheden ikke den afledte?? håber nogen lige vil hjælpe mig :) -
hvordan man laver en gode mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlig opgave til matematik eksamen, og skal til i gang med at lavet dem, men jeg er kommet i tvivl om hvordan man bedste laver hver opgave, og hvordan man bedste bruger opgaverne til eksamen. håber nogen kan forklare mig det. -
Løse denne ulighed: 3(x+2)+2≤10+5x
ForumindlægHej alle sammen. Sidder med en matematik opgave, hvor man ikke må bruge hjælpe midler men er så lost omkring uligheder.. En der vil være rigtig elskværdig og fortælle mig trin for trin hvordan man løser uligheder også denne ulighed Håber på mange fine svar! -
HASTER HJÆLP TIL MAT HJEMMEOPGAVESÆT 2.
ForumindlægHej, Har brug for hjælp, da jeg ikke er så god til matematik, håber jeg at i kan hjælpe mig med min hjemmeopgave :) tak på forhånd ! :) p.s. er i gang med privatundervisning i mat, så det ville være til stor hjælp hvis i skrev resultateet, og så forklarede det på en "forståelig" måd...
