Søgning på: naturgeografi c. Resultater: 18941 til 18960 af 60202
-
Finde længden af et parabel.
ForumindlægJeg har punkter 120 (b) og 75 (a) og jeg har funktionen f(x)= -0,0148x^2+2,888x+-103.333 er der nogen der vil hjælpe eller integrere dette for mig via formelen der findes i svar nummer 4 i dette link? http://studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537161&reply=8#8 det er ikke fordi jeg er d... -
Lønfordeling og personale styring - Hjælp
ForumindlægErhversøkonomi Case opg. 5 / 13. JUNI 2008 TDC har ansat peter som elev i regnskabsafdelingen. Du er blevet udpeget som ansvarlig for hans oplæring. I dag skal han lære om lønfordeling og personalystyring. 5.1 Bøgfør nedenstående bilag i konto skitser. Skitserne med posteringer skal anvendes t... -
Spørgsmål mht. eksamen
ForumindlægHej alle, jeg er lidt forvirret mht mit mundtlige mat eksamen. Når man skal op og forklare ved tavlen skal man så komme med eksempler for f.eks. potensfunktioner eller skal man bare forklare det overordnede uden tal eksempler?? Fie :) -
polynomier
ForumindlægHey alle sammen =) sidder her og laver noget math, men er itvivl om følgende: Gør rede for polynomiers toppunkter og rødder?? hvad skal jeg komme ind på!! håber i kan give mig råd til at komme igang lige med det her:) på forhånd takker.. -
Diiod i additionsreaktion
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvad der menes med: 1 dobbeltbinding kan reagere med 1 I2-molekyle i en additionsreaktion Jeg er i tvivl om hvad der menes med en dobbeltbinding. På forhånd tak (: -
potensfunktion a og b
ForumindlægHej alle sammen, Hvilken betydning har a og b for grafens forløb når det kommer til en potensfunktion? På forhånd tak :) -
Beregning af bølgelængde??!
Forumindlægnår en elektron springer fra en bane til en anden, hvordan er det så man beregner bølgelængden? Håber virkelig der er nogen der svare:) -
Sprørgsmål til skoleskyderier :D alt kan bruges
Forumindlæghey hvis alle ens årsags forklaringer på en skoleskyder først skal besvares i vurderinsdelens hvordan vil i så bygge det op? vil i bare komme med årsagerne for tænker også man skal underbygge ens svar af teorier og den slags ? -
trionometri!! det haster!
Forumindlæghej jeg har svært ved selveste besttemelsen af opgaverne, og hvilke formler man skal bruge. samt hvordan man argumentere for formlerne please hjælp -
Fysik eksamen i morgen - energi
ForumindlægHejsa :) Jeg er i gang med min forberedelse til min fysik eksamen i morgen, og jeg håber der er en af jer der kan hjælpe mig. Jeg har trukket emnet ENERGI. Jeg syns selv, at jeg har ledt overalt, men jeg kan bare ikke forstå det med energiformer. Atså kan man bare sige, at der er mange energifo... -
KAN MAN GØRE SÅDAN.......?
ForumindlægSkal til fysik og kemi eksamen på fredag! Og jeg mangler nogle forsøg! Så mit spørgsmål er: Kan man opstille et forsøg med fedtstoffer, hvor man påviser hvilken af dem der er den sundeste(dvs. den med flest dobbeltbindinger) ved at smelte dem, også finde ud af hvilken der smelter hurtigts. Vil... -
Stærk syre/ base
ForumindlægHvis man har en række molekyler og man skal afgøre hvilken der er den stærkeste syre eller base? Nolge der kan forklarer, om det er bestemte grupper man skal se på? eller hvordan ved man det? Eller er der et sted jeg kan læse om detk På forhånd mange ta -
Det haster lidt- Syntese/ reagens
ForumindlægJeg har brug for hjælp til 4 del opgaver. Dokumentet med opgaverne er vedhæftet, håber der er nogen der kan hjælpe. :) -
Metaller - noget, forsøg, andet
ForumindlægHej alle. Som overskriften siger, er der nogen som helst der ved det mindste om metaller? Jeg ved intet andet end at de er varme- og elektrisk ledende. Ville sæter SUPER MEGET PRIS PÅ ET PAR NOTER og forsøgsvejledeninger! -
Beregning af volumen via ækvivalenspunktet
ForumindlægJeg har fået til opgave at forklare og vise hvordan at koncentrationen af syren HCl kan beregnes udfra volumen brugt af NaOH ved ækvivalenspunktet. Nogle tips? -
STX, HHX ELLER HTX?
ForumindlægHej derude. Går i 9 klasse lige nu, og er ikke sikker på endnu om hvilken gymnasiel uddannelse som jeg skal vælge. Har haft en interesse for at blive ingeniør, og vil gerne tage ingeniøruddannelsen efter gymnasiet. Ingeniør indenfor noget naturvidenskabeligt eller teknisk, ihvertfald i den retn... -
Bestemmelse af vandets specifikke varmekapacitet
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at Beregne. Forstår ikke hvordan man gør?? -
reaktionstyper
Forumindlægjeg skal snart til eksamen (B-niveau) og vil gerne lige have styr på de forskellige slags kemiske reaktioner. Håber der er nogen der vil hjælpe, indtil videre har jeg: - Addition: to eller flere molekyler går sammen til et større molekyle. - Substitution: en atomgruppe udskiftes med en anden ato... -
arealet af en trekant
ForumindlægMin opgave lyder på, at jeg skal gøre rede for arealet af en trekant. dette skal bare gøres generalt, men kan ikke se hvordan det skal kunne gøres? har kigget på nogle herinder, som har skrevet det, men forstår det ikk. Min eneste teori er noget med, at en trekant og en rektangel eftersom at h... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvor man kan regne sit gennemsnit ud for HTX. Har set de der for gymnasiet og HF, men der er nogle af mine fag ikke med.
