Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18961 til 18980 af 23609
-
Forsøg
ForumindlægHej Er igang med at skrive en rapport over et kemiforsøg, hvor vi skulle fremstille paracetamol ud fra ethansyreanhydrid og 4-aminophenol. Jeg skal forklare syntesen af paracetamol, så tænke, om der var nogen af jer, der kunne hjælpe mig? Først laver vi en opslæmning af 4-aminophenol i vand, og ... -
calciumhydroxid
ForumindlægI min rapport "Ophedning af natron" har jeg skrevet: Det kan påvises, at natriumhydrogencarbonat ved opvarmning udskiller CO2, da der dannes et bundfald, hvis man leder de dannede gasser gennem kalkvand. Så har min lærer skrevet: Vis dette ved at opskrive reaktionsligningen Ca(OH)2 +... -
Evolution & naturlig selektion
ForumindlægHej, jeg mangler hjælp til et par spørgsmål i min diskussion til en rapport om evolution :-) 1. Hvordan påvirker naturlig selektion genetiske varianter i en population? 2. Hvad ville konsekvensen være, hvis vi indførte en mutationsrate? (At der jævnligt forekom en mutation) 3. Hvorfor sker det... -
Merkur-Hvordan blev den opdaget? hjælp!!
ForumindlægHeii Jeg har brug for hjælp jeg er igang med at skrive en fysikrapport om Merkur (8.klasse). og der er et spørgsmål jeg skal svare på, det lyder således: "Beskriv, hvordan Merkur blev opdaget." Jeg har søgt på nettet og jeg har også lånt en bog, men kunne desværre ikke finde noget, som ... -
Stofmængde OH og beregning af OH
ForumindlægJeg har en kemi rapport for, men forstår ikke hvordan jeg skal udregne stofmængden af OH- i mine prøver. Efter dette skal [OH-] beregnes i mine prøver Under forsøget sker disse reaktioner Ca(OH)2(s) -> Ca2+(aq)+2OH-(aq) [Ca+2]*[OH-]2=K0(Ca(OH)2) (Ved ligevægt) H3O+(aq)+OH-(aq) -> 2H2O(I) ... -
Kigge journalrapporter igennem
ForumindlægJeg er i den situation, hvor jeg skal til eksamen til sommer i kemi B - niveau. Vores lærer have givet os i alt 2 journalrapporter (rapporter, som han ikke retter men som vi alligevel kan trække til eksamen). Disse fylder omkring 10 sider hver. - Er der nogen, der har lyst til at kigge dem ... -
masse%
Forumindlæghej sidder her og laver kemi rapport og sidder fast ved den anden sidste databeregning spørgsmålet lyder: beregn masse% i de to andre forsøg(har jeg gjort) beregn gennemsnittet af de 3 resultater(kig første resultat i opgaven lige over) dette er således masse% af jern(2) i jern(di)sulfatheptahyd... -
Forsæbningstal
ForumindlægHej jeg er igen med rapport over fedtforsæbningstal og tror jeg er kørt fuldstændig gal i det. Jeg har fået følgende forsøgsvejledning og skal regne de opgaver der er i den, for at nå frem til forsæbningstallet, her er den: http://www.lru.dk/kemi/eleveksperimenter/Au2_V8_3.pdf De resultater jeg h... -
bestråling af frø baggrund
Forumindlæghej! jeg har en biologirapport for, som går ud på, at vi skulle lave et forsøg, hvor vi skulle se hvordan frø med forskellige doser af stråling ville vokse. I rapporten skal vi svare på, hvorfor det er relevant. Jeg har læst noget med at der bliver dannet nogle frie radikaler, som der vist også ... -
Saltvandstitrering
ForumindlægJeg sidder med en kemi rapport som skal sendes her i aften og har virkelig brug for noget hjælp med det sidste spørgsmål... Jeg har udregnet en masse tal: Stofmængden af sølvnitrat: 0,0007 mol Stofmænden af natriumchlorid: 0,0007 mol Massen af sølvnitrat i 0,70 ml vand: 0,040 g Ud fra disse... -
Fysiologi - hjæælp mig!
ForumindlægHey folkens Tænkte på, om der var nogen, der lige havde et par minutter til at hjælpe mig med en rapport jeg har for. Er gået i stå med 3 spørgsmål, så ville være dejligt hvis i lige kunne hjælpe :) Forklar den fysiologiske baggrund for den lineære sammenhæng mellem puls og iltoptagelse. Forklar... -
Mængdeberegning ..............
ForumindlægHejsa.. Jeg har et problem med at forstå det "klassiske" Natron forsøg... jeg skal finde ud af om jeg ud fra NaHCO3 danner Na2O, NaOH eller Na2CO3. Jeg har bare ikke forstået hvordan jeg beregner det... Vi varmede noget natrium op og vejede det både før og efter vi havde varmet det op..... -
matematik - lineær funktion!!
Forumindlæghej. jeg er i gang med en matematik rapport, og jeg er lidt i tvivl med den her opgave, den er således ud: Afbrænding af et fyrfadslys x = brændtid / min 0 5 10 15 20 25 30 35 40 y = masse / g 14,0 13,71 13,41 13,09 12,80 12,50 12,18 11,91 11,62 DATABEHANDLING • Forklar med ord... -
Projektopgave om ligestilling - mangler model/produkt
ForumindlægHej.... Jeg har til projektugen valgt at skrive om ligestilling. MIn problemstilling lyder følgende. "I 1915 fik kvinder i Danmark fuld stemmeret. Alligevel er den nuværende situation følgende, at der stadigvæk ikke er ligestilling blandt mænd og kvinder. Hvordan kan det mindskes både glob... -
vækst af sælkoloni
Forumindlæghej, har endnu en opgave, som jeg ikke rigtig kan se mig selv ud af. Om en sælkoloni med 150 sæler ved vi at væsktraten er 8% om året. lav en matematisk model i form af en ligning der angiver antallet af sæler N udtrykt ved antal år t beregn ved hjælp af en af de formler I har udledt... -
Forsøg med spændingsrækken
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at lave en rapport om forsøget med spændingsrækken, hvor man skal finde ud af spændingsrækkefølgen mellem Mg Zn Fe og Cu. Vi har anvendt en brøndplade hvor der er blevet tilsat pulver af de forskellige metaller og har derefter tilsat en flydende opløsning af stofferne ne... -
Dyppekogeren i en kogekande
ForumindlægHej alle Er igang med at skrive en rapport om nyttevirkningen af energi ved opkogning af vand, henholdsvist på en masseplade, induktionsplade og i en kogekande. Jeg ender indlysende nok, ud med at kogekanden har størst nyttevirking. Det tænker jeg er pga af dybbekogeren i bunden af kanden, da de... -
Genetik. Kønsbunden Nedarvning.
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive en rapport omkring genetik i biologi. I teoridelen er jeg blevet bedt om at forklare begrebet kønsbunden nedarvning.. Det er ikke i sig selv SUPER svært, og jeg har da kunnet finde information om dette både i min bog og på internettet.. Nu er det bare sådan,... -
varmelegme
Forumindlæghey. Jeg er ved at lave en rapport, hvor jeg skal ha opvarmet 11m3 vand fra 20 til 80grader på 6,42 timer. Jeg vil gerne bruge et varmelegeme, gerne i form af en dyppe koger. Men jeg kan ikke finde noget varmelegeme i den størrelse. Er der nogen der ved, hvor man kan finde data på sådanne varmel... -
BPP NPP og Respiration
ForumindlægJeg sidder med en rapport omkring primærproduktion, og har fået stillet følgende spørgsmål: Hvor stor en procentdel udgør den energi der går til hhv. respirationen og tilvæksten (NPP)? stemmer de fundne resultater overens med teoretiske værdier? Mit resultat blev: 56% af energien udgør den en...
