Søgning på: kemi b. Resultater: 18961 til 18980 af 96568
-
Navngiv stoffet
ForumindlægHåber nogen kan fortælle mig, hvad dette stof hedder og meget gerne en lille begrundelse :-) (Se vedhæftede) Tak! :-) -
pH
ForumindlægHey, sidder med en opgave som jeg ikke rigtigt ved hvordan man løser den\n\nBeregn pH i en opløsning, der er fremstillet ved at hælde 10mL, HCL 1,00M i en 200mL målekolbe og fylde op med demineraliseret vand til stregen?? \n -
digoxindosis
ForumindlægDigoxin udskilles af kroppen efter 1. ordens kinetik. For en normal person er halveringstiden (t1⁄2) 36 timer. Ved en dosis på 0,125 mg opnåes en maksimal plasmakoncentration på 1,5 nM ( en del af digoxinen bindes i muskelvæv). Plasmavolumen antages at være 5,5 L og molmassen af digoxin e... -
Forelæsninger
ForumindlægJEg hørte engang noget om at man kunne gå til forelæsninger/kurser, lidt ligesom på universitetet. De skulle gerne være åbne for alle. Nogle der ved, hvad det hedder? -
kovalent = enketlbinding?
ForumindlægHejsa,\njeg er lidt forvirret.\nEr kovalent binding = enkeltbinding, dobbeltbinding og tripelbindingm, eller er det bare = enkeltbinding, hvis i forstår... -
Forskellige spørgsmål
Forumindlæg* Hvad er Kelvin, og hvorfor er det lige 273* Hvad menes der med den teoretiske hastighed for lyd?* Øhhh ja, det er sådan et forsøg jeg har lavet hvor den er mislykkedes helt op til 80%, men alligevel den metode der bruges til at beregne lydens hastighed har jeg i min NV rapport skrevet er fornuf... -
FSA 2006
ForumindlægEr der nogen der har svar/facitlisten til denne prøve. Skal op tirsdag -
Matematik på universitet(DTU,KU)
ForumindlægJeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors... -
PLEASE hjælp! Mathcad
Forumindlægjeg skal aflevere opgave I MORGEN og har en opgave jeg ikke kan finde ud af. Så fik jeg svaret tilsendt af en venlig sjæl men jeg kan ikke åbne den i mathcad (da programmet ikke vil virke som jeg vil have det til) Er der nogen der har programmet og vil åbne opgaven for mig og tage et screenshot e... -
"simpel" opgave?
Forumindlægopgaven lyder: Beregn ligevægtskonstanten for ammoniaksyntesen: N2(g) + 3 H2(g) --> 2 NH3(g) ved 298 K, ved 500 K og ved 800 K. jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg løser denne opgave, så alt hvad i har at sige ville være en store hjælp! på forhånd tak :) -
Forvirring!
ForumindlægHej,Jeg sidder lige nu er og MEGET FORVIRRET! Jeg håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig:Passer det at :Atommassen = MassenMolar masse = Den molære masseOg er der nogle af disse der er 2 ens af:AtommassenFormelmassenMolekylemasseMolAntalMolar masse Massen (m)Stofmængde (n)Molar masse (M)... -
optagelsesprøve
Forumindlæghej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår. -
C med fire R
ForumindlægEt primært C-atom har tre H'er og et R bundet til, sig et sekundært har to H'er og to R'er, et tertiært har et H og tre R'er...Men hvad hvis C'et er forbundet til fire R'er, der ikke er H? -
Syrer
ForumindlægEn ting jeg har undret mig over.Hvis vi fx bruger en 5 M saltsyre, så må det jo betyde at saltsyren allerede er opløst i vandet, så der flyder H3O+ og Cl- rundt i vandet. Hvordan kan det så være at syren har nogen effekt når den bruges? -
Søvn
ForumindlægEr der nogle der kender nogle gode hjemmesider om søvn eller ved noget om søvn? Altså hvad der sker i hjernen/kroppen når vi sover, og hvorfor det er så nødvendigt med søvn? :) -
Empirisk formel !
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave, hvor man skal bestemme den empiriske formel af et carbonhydrid som ved en fuldstændig forbrænding bliver til 3,056 g CO2 og 1,502 H2O.Hvordan gør man det, har slet ingen anelse, da vi kun en gang for lang tid siden i timen har gennemgået sådan en opgave. Og da det var... -
et spørgsmål
ForumindlægHvordan kan kalk bruges til at neutralisere. ?? -
pH i mættet opløsning
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave som hedder: Beregn pH i en mættet opløsning af Cd(OH)2.Ko er opgivet til = 5,3*10^-15jeg er kommet frem til: 5,3*10^15=[Cd2+]*[OH-]^2Hvordan kommer jeg videre herfra?Please help :SMVH mqffe -
citronsyrecyklus
ForumindlægHej..Er der nogle som er utrolig sej til citronsyrecyklus (Krebs' cyklus)?? For jeg er ret dum til den..Det jeg kører fast i, er de enkelte led i cyklusen, og synes ikke rigtig jeg kan finde noget om den på nettet hvor de har taget den trin for trin!!Der er vel ikke nogle som engang har lavet... -
Indviklet (!) redox
ForumindlægVores lærer synes det kunne være "sjovt" at give os en "sjov" redoxreaktion for, som vi skal gennemgå i den sidste kemitime før læseferien begynder.[Cr(N2H4CO)6]4[Cr(CN)6]3 (s) + MnO4- (aq) -> Cr2O7(2-) (aq) + CO2 (g) + NO3- (aq) + Mn2+ (aq)Tja. Først og fremmest skal jeg h...
