Resultater: 18981 til 19000 af 436512
-
hvordan siger man lokkere
ForumindlægHej Hvordan siger man: "... at man ser den vestlige verden som lokkere"? mit bud: ...dass man die westliche Welt als Locken sieht? -
købe en brugt billig texas 89
Forumindlæghey allesammen, jeg vil meget gerne købe en brugt billig texas 89, hvis der er nogen som er interesseret i at sælge sin lommeregner, vil jeg gerne købe den til en billig pris, jeg bor i nærheden af roskilde. -
hm.. afstemning
Forumindlæghey.. jeg har bare aldrig lært hvordan man afstemmer en reaktion . synes det svært .. nogle som vil forklare mig det.. -
løs ligning (tricky)
Forumindlæghej jeg har en ligning her som hedder: ln ( x+3 ) · ( ex - 2e-x ) = 0 jeg er kommet frem til: ln (x+3) · e-x · ( e2x - 2 ) = 0 ln (x+3) · ( e2x - 2 ) = 0 Men jeg sidder fast. Er der en mulighed for skrive en af udtrykkerne om til at det hele bliver simpler? -
beskæftigelse og inflation
ForumindlægHej. Jeg vil bare spørge hvad det er at man kan komme ind på?/skrive Altså sammenhængen mellem beskæftigelse og inflation? Kan man ikke også komme ind på arbejdsløshed? -
2 Kvartanioner
ForumindlægHej med jer, Jeg har kæmpet med en opgave som jeg bliver nu nød til at få hjælp til, for jeg kan ikke komme til samme løsning som min facistliste. Opgaven: [IMG]http://i45.photobucket.com/albums/f88/cadaverman/opg_kvartanioner.jpg[/IMG] Løsningen: [IMG]http://i45.photobucket.com/albums/f88/ca... -
Aflevering problem.
ForumindlægHej Jeg har virkelig mange problemer med matematik, også selvom jeg går i 2.g, og det hele går udover min lærer, som flere gange har fået det samme spørgmål om en forklaring på virkelig mange opgaver. Jeg har ikke haft det svært med nogle af de andre afleveringer, men denne er virkelig ikke e... -
specifik varmekapacitet
ForumindlægJeg skal udregne den specifikke varmekapacitet af et lod (materialet er ukendt). Hvordan er det lige, jeg gør det...? Har lavet et forsøg, hvor loddet blev sænket ned i noget opvarmet vand. Hvor jeg så målte sluttemperaturen, altså hvor loddet havde afgivet al sin varme. Kan det passe, at jeg ska... -
stamfunktion!
ForumindlægOpgaven lyder : Lad funktionen f være givet ved f(x)=2x-3. Tegn de grafiske billeder af de fire stamfunktioner, der går gennem hhv. (1,-1),(1,0),(1,1) og (1,2).Jeg integrerer først f(x) og får F(x)= x^2-3x+kHvordan tegner jeg dem ?Hilsen klavs -
Trekantsberegning
ForumindlægJeg er virkelig rusten ud i trekants-beregning, så jeg håber nogen kan få mig lidt i gang. Jeg mangler nogen trekantsberegningsformler til noget kodning, men det er dølme længe siden jeg har set på den slags.. 1) Jeg har en retvinklet trekant, hvor en af kateterne er 38 cm og en anden er 3,5 cm. ... -
2 opgaver
ForumindlægI min mat aflevering er jeg stødt i nogle opgaver som jeg har problemer med.1107. Funktionen f har forskriften f(x)=2*x^1,5Bestem en ligning for den tangent der har hældningstallet 6.Skriv hvert af nedenstående udtryk på formen b*a^x, hvor a>01) a^3 * (a^-1)^2 * kvadratrod(4a)2. (kvadratrod(9a... -
sætninger tysk
ForumindlægHej Er der en tysk kyndig her, som kan oversætte dette spørgsmål: Hvad synes I om, at man ikke kan fjerne information om sig selv fra fx Facebook? Hvilke problemer kan det give i fremtiden? -
Fourierrække og kontinuert funktion
ForumindlægHejsa, Jeg har en funktion u(t)=1/3*t3, som er defineret på intervallet [-pi, pi [ Jeg har angivet at den tilknyttet Fourierrække konvergere mod u(t) for alle t i intervallet med sum u(t) men hvad med det tilfælde hvor t = pi ? hvad bliver summen da ? pi er jo ikke defineret - kan man så ikke... -
Kvantiserbare?
ForumindlægJeg har lavet et Daniell-Element, hvor jeg har målt spænding og strømstyrke, det var meget lave resultater jeg fik, det var et batteri jeg fik lavet, men det var dårligt. Men er resultaterne kvantiserbare? Se vedhæftet fil. -
FSA - Bermudatrekanten
ForumindlægHej :-) I en opgave skal jeg indtegne bermudatrekanten på et svarark. Trekantens vinkelspidser ligger på positionerne: Florida (Miami): Ca. 26 grader nordlig bredde, ca. 80 grader vestlig længde. Bermuda (Hamilton): Ca. 32 grader nordlig bredde, ca. 65 grader vestlig længde. Puerto Rico (... -
Forkortelser
ForumindlægHvordan forkortes sekunder, timer, dage og år korrekt med fysiske betegnelser? -
Find fejl i sætninger.
ForumindlægVil rigtig gerne have hjælp til følgende opgave. Man skal finde fejl i nedenstående sætninger, men jeg kan ikke finde ud af de sidste. 1) Y usted, señor Pérez ¿dónde trabajas? 2) ¿Es Juanitas casa? 3) es el telefonó del camarero -
Er det drikkeligt?
ForumindlægHej Jeg har i et forsøg titreret HCl(aq) med en koncentration på 0,10 M med en NaOH opløsning på 0,100 M Altså en titrering af en stærk syre med en stærk base. Jeg har ingen oplysninger om hvor meget HCl der var, kun at der skulle 10 ml NaOH til at opnå en pH på 7 På et tidpunkt opnås en pH på 7... -
Forsøg, baser
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til afgangsprøve i fysik, (allerede? tænker i nok) - og ja, allerede. Prøven er blevet flyttet til januar, så vi ikke skal have så mange prøver til sommer. Er der nogle, der kan 3 forsøg omhandlende baser? Jeg er nemlig helt lost mht. til det.. De skal helst være nemme... -
funktion(regneforskrift)
ForumindlægOpgaven lyder : Angiv en regneforskrift for den funktion f, der opfylder: a)f'(x)=sin2x og f(0,5pi)= 2 b)f''(x)=6x+1 , f'(0)=1 og f(2)=3 Nogen der kan forklarer mig hvad jeg skal gøre? evt. lave dem. Jeg ved jeg skal integrerer f'(x). og hvad så `? hilsen klavs
