Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 19001 til 19020 af 170164
-
DIO - hjælp til at finde et dio emne der ikke er taget en masse gange før
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal snart skrive DIO, og skal derfor have valgt fag og emne. Mine DIO fag er Dansk, Engelsk, Tysk, International Økonomi og Samtidshistorie. Og mit emne er Velstand, levevilkår og kulturel identitet i en globaliseret verden. Herunder kan man jo have om stort set al... -
Er denne problemformulering og disse problemstillinger godkendt?
ForumindlægHej. Jeg har i min DIO valgt at skrive om velfærdstaten, og dertil har jeg valgt at benytte fagene international økonomi og samtidshistorie. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt min problemformulering smelter sammen med mine problemstillinger, og om det i det hele taget giver mening i forhold t... -
Immigration - England/Storbritannien
ForumindlægHej kære SP-brugere. Jeg er igang med en opgave omkring indvandring til England/Storbritannien. Jeg vil redegøre for immagrationssituationen i England, hvilke nationaliteter der vælger at immigrer og beskrive det multietniske samfund. Jeg vil også se på de kulturforskelle der er mellem deres... -
Kan jeg gå videre i 2.G? Niels Brock
ForumindlægHej allesammen, det er mit første spørgsmål her så jeg gør det bare kort, jeg er næsten færdig med 1.G på Niels Brock, og jeg ville spørge om det var muligt for mig at gå videre på 2.G? Grunden til at jeg spørgere er fordi at jeg fik skiftet klasse her i Januar måned, og det gik så op for mig a... -
SRP - KRISEN I GRÆKENLAND
ForumindlægHej alle jer hjælpsomme folk der ude ;-) Jeg skal begynde på min SRP på fredag, (om 2 dage). Jeg har valgt at skrive om krisen i Grækenland, mine fag er International Økonomi & Samtidshistorie. Min opgave kommer til at blive en Grækenland & EU opgave, hvor EU vil bære den historiske del..... -
pris og lønstigning
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg er virkelig dårlig til International økonomi... så derfor har jeg virkelig brug for jeres hjælp! Opgaven lyder således: En lønmodtager tjente i 2009 205kr. i timen. som aftalt i overenskomsten steg lønnen i 2010 til 213kr. i samme periode steg forbrugerprisindekset fra 107... -
faktoriser og cirklensligning
Forumindlæger ved at læse til skriftlig eksamen til i morgen:S og har lige nogle problemet:hvad menes der med Faktoriser:ved fx: 2^2x+3x-10og så har jeg regnet en opgave med cirklens ligning, som jeg lige vel se om den er rigtig:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinat... -
hvordan er det at læse jura?
ForumindlægHej jeg vil gerne læse jura og jeg har lige nogle spørgsmål til selve studiet. hvor mange eksamener har man om året og får man standpunktskarakter, og hvor meget betyder karakterne for ens jobs muligheder? Jeg har hørt, at studiet er hårdt og måske også lidt tørt, men indebærer det, at man konsta... -
SRP om terrorangrebet 9/11 - hjælp og tips til gode kilder
ForumindlægHej! Jeg har lige i dag fået min problemformulering til SRP udleveret! I den forbindelse ville jeg gerne høre, om der var nogen, som har nogle gode råd eller ligger inde med nogle gode kilder. Jeg skriver i øvrigt i fagene Engelsk A og Historie A Problemformulering: Du bedes give en kort hi... -
Hjælp til uddannelse på universitet
ForumindlægHej folkens. Jeg vil rigtig gerne enten studere filosofi eller psykologi (tror dog ikke jeg har min karakter er høj nok til psykologi). Derudover ønsker jeg at kombinere en af disse to uddannelser med en business relateret kandidat. Er det noget der kan lade sig gøre? Har I nogle forslag til, hv... -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg ved godt at der er lang tid endnu til at vælge uddannelse men jeg vil lige høre hvilken uddannelse i kan komme med, hvis jeg altså interessere mig for naturvidenskabelig fag. Jeg elsker alle naturvidenskabelig fag dog mest matematik og fysik. Det skal være uddannelser der kan give en god ... -
Hjælp til at forstå sætninger til lettere dansk
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved International Økonomi, da vi kun har haft faget cirka 4 gange nu, og allerede har fået vores første fremlæggelse for. Her er nogle sætninger jeg gerne vil have "oversat" til noget jeg forstår 1. Den skønnede udvikling i de offentlige udgifter og indtægter fr... -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
Aflagte facitlister
ForumindlægHej, er der nogle som ligger inde med aflagte facitlister fra matematikbutikken.dk? -
Inocente - rettelse bedes
Forumindlægopgaven er vedhæftet -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Studieportalen Sidder og forbereder til skriftlig eksamen hhx mat A er stødt på den her uden hjælpemidler nogen der har et hint til hvad jeg kan gøre? -
Økonomistudiet
ForumindlægHej alle, Jeg vil gerne starte på økonomi-studiet i Århus efter sommerferie, og det ligger helt klart at det er det jeg har lyst til. Jeg skal ikke lave andet end at arbejde indtil september, så jeg ville høre om der er nogen økonomistuderende (eller andre), der har nogen gode råd til hvordan ma... -
vægtning rigtigt udregnet?
ForumindlægHar jeg udregnet dette korrekt eller forkert? Fag - Karakter * vægt = sum Afsætning B - mundtlig 7 * 1,5 = 10,5 Dansk A - skriftlig 4 * 1 = 4 - mundtlig 4 * 1 = 4 Engelsk A - mundtlig 7 * 1 = 7 - skriftlig 10 * 1 = 10 Informationsteknologi C - mundtlig 12 * 0,5 = 6 IØ B - mundtlig 2 * 1,5 = 3 M... -
Hjælp til Statistik
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse denne Hændelsen A er at bestå eksamen i erhvervsøkonomi. Hændelsen B er at bestå eksamen i samfundsøkonomi. Sandsynligheden for at bestå erhvervsøkonomi er 0,8 og for at bestå samfundsøkonomi 0,7. Desuden er sandsynligheden for at bestå samfundsøkonom... -
Økonomiopgave om aggregeret udbud/efterspørgsel
ForumindlægJeg har fået stillet følgende økonomiopgave: Vi betragter et fuldkommen konkurrence marked for en given vare. De danske forbrugeres aggregerede efterspørgselskurve er aftagende, mens de danske producenters aggregerede udbudskurve er voksende. Der er et stort internationalt marked for det paglde...
