Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19021 til 19040 af 156873
-
Bølger
ForumindlægOpgaven lyder: Figuren herunder viser en (s,y)- og en (t,y) gra ffor en harmonisk bølge. Her betegner s stedet på bølgen, y dens udsving fra ligevægtstillingen og t tiden. Jeg skal nu finde: Aplituden, bølgelængde, periode, frekvens samt udbredelsesfart. Nogle der kan hjælpe? Billeder af gr... -
matematik
Forumindlæger der nogen der kan løse opgaven? 1) jeg havde 2500 kr. der er 60% tilbage. hvor meget er det? 2) find 0.034% af 1000000. 3) en skrivemaskiner koster 2995 kr. incl. moms. -hvor meget koster den excl. moms? -hvor mange procent udgør momsen af salgprisen? -
TP: Ligning: 400*x*e^-0,2x
ForumindlægHey Alle Matematik Genier :) Jeg er lige gået kold i en opgave og kunne godt bruge lidt hjælp. 400*x*e^-0,2x for x tilhører [0;20] Jeg skal finde toppunktet på denne, da jeg skal finde det maksimale salg over en årrække. Har jeg prøvet at differentiere den men jeg kan ikke rigtig få det til at... -
Forklar forskellen imellem købsadfærden på konsumentmarkedet og producentmarkedet.
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i afsætning C og er stødt på et spørgsmål omkring købsadfærd som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an. Opgaven lyder således: Forklar forskellen imellem købsadfærden på konsumentmarkedet og producentmarkedet. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig Mv. Lisbeth Fr... -
Alkohol
ForumindlægJeg skriver en kemi rapport om alkohol. Vi har lavet en opgave, hvor vi skulle beregne vodkaens densitet. Vi fik det til 0,934 g/mL, og derefter kiggede vi i en Databog for at se vodkaens alkoholindhold angivet i volumen %. Dette gav 48,4%. Er der nogle som ved, hvad der kan være årsag til, at de... -
hjælp??
Forumindlæger der en der virkelig gerne vil hjælpe mig står mit i en lille mat problem kan ik finde ud af at løse den :S opgave: prisen på en bestemt vare fordobles på 9 år. varens pris var 2200 kr i 1950. a) beregn prisen i 1960 og 1990? -
Bestem længden
ForumindlægPQ = diameter i halvcirklen R = et vilkårligt punkt på halvcirklen og C = Centrum for trekant ABC's indskrevne cirkel Bestem længden af PCQ Har på fornemmelsen at jeg er lidt lost, ville være skønt hvis nogen kunne forklare mig, hvordan jeg skal gribe denne opgave an? -
Find ΔE for reaktionen
ForumindlægJeg kan ikke lige regne ud hvordan jeg løser denne opgave, tænker at jeg skal bruge formlen ΔH=ΔE+P*ΔV og så isolere E eftersom jeg har et konstant tryk men kan ikke regne ud hvad jeg så ville skulle skrive som V, håber nogen kan hjælpe. -
hjælp...
ForumindlægEr der en venlig sjæl der gider at hjælpe mig med at løse denne opgave? Med tekst og mellemregning tak :( Jeg skal op til skriftlig eksamen snart men jeg kan ik beregne sådan opgaver :( Det ville være en stor hjælp. På en bankkonto indsættes 30 000 kr. til en årlig rente på 2,125 %. a) Hvor mege... -
Matematiksprog spørgsmål
ForumindlægHej alle. Jeg har temaopgave for til i morgen og mangler kun den sidste store konklusion. Den lyder således: Hvordan udnyttes samspillet mellem matematisk - og naturligt sprog til at forstå og løse et givet problem? Jeg har selv skrevet dette: Vi kan konkludere nu, at det naturlige og... -
klage eller ej?
ForumindlægHvornår bør man klage angående sin eksamen? Jeg var oppe i samfundsfag, men er meget utilfreds med min eksamen. Min lærer sad og løj overfor censor, han sammenlignede mig meden anden i min klasse, der lige havde været oppe - da han skulle give karakterer. Og desuden kom jeg ind på alle spørgsmål... -
Udslidt- billedeanalyse
ForumindlægHej: Er der nogen, der vil være så søde at læse min billedeanalyse af Udslidt, og rette for eventelle fejl mm. På forhånd mange tak. Teksten kommer her: Fakta Maleriet ”Udslidt” er malet af den fynske kunstner, H. A. Brendekilde i 1889. Maleriet er et oliemaleri. Selve størrelse... -
Engelsk eksammen
ForumindlægHey... Er der nogle der kan fortælle mig hvordan den skriftlige del af engelsk eksamen foregår?Hvor mange timer får man til at skrive stil?Må man bruge computer...?Jeg gruer virkelige for eksamen :hilsen en 1.g'er -
terminsprøve
ForumindlægGoddag alle sammen :) jeg skal til terminsprøve imorgen, og jeg vil bare spørge hvilke emner der er i skriftlig fremstilling ? jeg ved der er en som hedder alene over atlanten og en der hedder skumring. så ville bare høre om i viste hvad de andre hedder? -
Terminsprøve.
ForumindlægHej, jeg skal til terminsprøve på mandag og har ingen idé om det. Det er dansk skriftlig fremstilling, men hvordan plejer det egentlig at være? Altså får man en tekst eller et billede som man kan vælge at skrive om eller videre på? Eller plejer det tit at være et brev? -
Eksamenssæt søges
ForumindlægHej folkens,jeg er i den uheldige situation at jeg ikke er helt student, da jeg skal til sygeeksamen på torsdag. Hvis jeg kan nå det, vil jeg lige lave en aflevering for øvelsens skyld, men er der nogen der ved om og hvor man kan finde de der skriftlige eksamenssæt, på nettet?På forhånd tak!Sofie -
Hjælp! Kemi A
ForumindlægHej, jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre om der er nogen der har kemi A HTX skriftlig eksamenssæt samt besvarelser fra år 2000-2012. Det er yderst nødvendigt, håber nogen har adgang til nogle, og/eller har egen besvarelse af sådan en liggende et sted.. Det kunne være super fedt!! -
Eksamen - Uden hjælpemidler
ForumindlægHvor meget tæller første del uden hjælpemidler i det den samlet skriftlige karakter, føler jeg har godt styr på det hele, men er rimelig nervøs for bare at gå kold og "glemme" alt. Er det bare 50/50 eller tæller den mere eller mindre? -
NV eksamen? Hvordan?? :)
ForumindlægHej allesammen! I stx 1.g skal vi afslutte NV med en eksamen. Men kan I fortælle mig lidt om hvordan det hele egentlig foregår? Er det mundtlig eller skriftligt? Begge dele? Er der nogen som har været oppe til denne eksamen, som kan fortælle mig lidt om hvordan det egentlig foregår?? :) -
Terminsprøve dansk 9. klasse
ForumindlægHej, mit navn er Natasja. Jeg skal snart til termins i dansk, 9. klasse. Vil lige høre om nogen ved hvad man kan risikere at komme op i, ved dansk skriftlig fremstilling 9. klasse? ps. Tak for hjælpen :)
