Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19041 til 19060 af 28984
-
Kender I denne salme?
ForumindlægAf Grundtvig: "Jyllands Priis" eller som den også bliver kaldt "Det er et land så kosteligt" Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker i denne salme, jeg har lidt svært ved at se det :) -
Begrænsninger
ForumindlægHvilke begrænsninger er der i: Induktion? Deduktion? - hvorfor vælge den ene måde frem for den anden? Kan evlolutionsteorien ikke siges at være induktiv-deduktiv metode? Håber i er hurtigt:) -
SRP- dumper jeg?
ForumindlægHej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v... -
God problemformulering
ForumindlægHej derude.. Ville høre om nogen kan hjælpe med en god problemformulering til telefonen? Det er i forbindelse med AT-10 jeg søger en. tak på forhånd -
er årsagsforklaringer en metode?
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT, og vil bare lige høre om jeg under metodeafsnittet kan putte 'årsagsforklaringer'? (en af mine problemstillinger er "Hvilke historiske betingelser ligger til grund for det moderne gennembrud?", så jeg vil jo selvfølgelig gøre brug af 'årsagsforkl... -
Sro om raketter.
ForumindlægHej alle. Sidder her og knokler med en sro til i morgen .. og jeg er nået til perspektiveringen.. mit emne er kraft og hastighed omkring raketter og heksehyl .. Jeg har i perspektiveringen fået til opgave at finde ud af: hvilke andre kræfter er relevante? Hvad afhænger de af? Og jeg skal dere... -
Samfundssyn?
ForumindlægGodaften, Vi har af vores dansklærer fået til opgave at læse en krimi i sommerferien, og jeg har så valgt "Den serbiske dansker", og har netop læst den færdig. Dertil skal vi svare på nogle spørgsmål. Jeg er i tvivl om nogle af dem. Hvilken ideologi og hvilket samfundssyn bærer tekst... -
Kampen mod hovedpine (Aspirin) - AT
ForumindlægHej.. Jeg har besluttet mig for at skrive om aspirin og kampen mod hovedpine i AT.. Jeg kombinerer fagene kemi og samfundsfag og under samfundsfagsdelen har jeg tænkt mig at se på hvilken udvikling, som er sket i forhold til forbruget af aspirin gennem årene (slutningen af 1800 og til i dag).. Pr... -
Postmoderne psykologi - hvilken retning?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med, om postmoderne psykologi er en retning inden for socialpsykologien eller om postmoderne psykologi er en psykologisk retning for sig selv, hvis det giver mening? Fx ligesom kognitionspsykologi er en retning for sig selv. -
SRP? :s hjælp til emne!?
ForumindlægHej! Vi har fået at vide allerede nu, at vi skal begynde at overveje et emne til SRP. Jeg håbede på nogle herinde måske kunne hjælpe mig? Hovedfag er engelskA eller tyskA - og så kan jeg vælge historie, samfundsfag eller dansk til. please, nogle gode ideer?? :s -
Dansk - Fordybelsesemne
ForumindlægHej Jeg har trukket "Kærlighed på ondt og godt" som mit fordybelsesemne til mundtlig dansk. Mit problem er dog, at jeg overhovedet ikke har nogen idé om, hvad jeg skal vælge.... Er der nogen, der kan komme med eksempler på, hvad jg kan vælge, at snakke om? -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg skal til optagelseprøven til STX imorgen. Jeg ved at, jeg skal op i dansk, tysk, matematik mundtligt, og samt engelsk skriftligt. Jeg ved ikke, om hvordan er optagelse.? Skal man første tage prøven før man blive spørge om hvorfor man vælger STX? Jeg er vilde nervøs for klare mig vilde dår... -
Grammatik personlige stedord
Forumindlæg6. Pedro giver hende bogen 7. Miguel giver den (kufferten) til pigen 8. Antonia giver mig den (tasken) 9. Giver du os det (ugebladet)? 10. Vi sender dem brevet er det nogen der kan hjælpe...? -
Spørgsmål om eksamen
ForumindlægHej, er der nogle, som ved, om der det et krav, at man printer de kilder ud, som man bruger, og giver dem til lærer og censor, når man er til eksamen? Eller er det ikke som sådan direkte et krav? Og hvor finder man bekendtgørelserne for fagene på STX, som lærerne bedømmer en ud fra til eksamen? -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
hjælp til tekst om jalousi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har snart dansk mundtlig eksamen og leder efter noget inspiration til en tekst, har trukket jalousi. Så hvis i vil være søde at give mig nogle navne på nogen tekster der handler om jalousi. På forhånd tak! -
Tekst fra romantismen?
ForumindlægHej, Jeg leder efter en tekst (helst et digt) fra romantismen som jeg skal have om til min dansk eksamen. Jeg har læst lidt om hvad romantismen er, men jeg er ikke så sikker ved at finde en tekst på egen hånd, fordi jeg ikke er helt sikker på hvad det præcist er og hvad der kendetegner det. Så... -
Dansk mdt eksamen
ForumindlægHej alle. Skal man op i 3 års pensum, når man skal til dansk mundtlig eksamen? eller kan man kun komme op i tekster, billeder mm. man har haft i 3g? -
Essay, kronik, litterær artikel hjælp :/
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig dansk eksamen i morgen, men mangler en detaljeret opskrift på hvordan man skriver essay, kronik og litterær artikel. Jeg har brugt denne hjemmeside to gange før, men har ikke fået gode resultater. http://www.skrivopgave.dk/Opgavetyper/kronik På forhånd tak -
Jeg har svært ved at korte mit talepapir ned
ForumindlægTror I det trækker meget ned, hvis man snakker 15 minutter (altså 5 minutter længere)? Jeg har virkelig ikke lyst til at fjerne noget, for er bange for at skøjte for let hen over det :(
