Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19041 til 19060 af 158924
-
Nederlag efter nederlag?
ForumindlægGoddag, kære, hjælpsomme studerende (og voksne), Allerede i 5.klasse vidste jeg, at jeg skulle på STX, når jeg afsluttede FSA. - Jeg havde aldrig været i tvivl, og mine lærere var ganske enige. Dog i 9.klasse blev jeg konfronteret med sandheden om, at jeg i virkeligheden er meget naturfaglig, så ... -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle Nogen der måske kan hjælpe mig med at forklare hvordan a og b bestemmes, hvis man fra et eksperiment har et helt datasæt med f.eks. 10 sammenhørende værdier af de to variable.? På forhånd mange tak for hjælpen! -
Beregn af fordoblingstiden
Forumindlæghej jeg skal beregne forboblingstiden af a:1,156 b:5,1 har brugt 40 min på at søge på det nu men kan stadig ikke forstå det nogen der kunne hjælpe tak -
ABC-Fag
ForumindlægHej Jeg går på HTX (1.g) og er i grundforløbet. Jeg er lidt forvirret over karaktersystemet. A-Fag = 3 år B-Fag = 2 år C-Fag = 1 år Men hvad er forskellen på årskarakterer og standpunktskaraterer? Jeg har hørt at lærere kun må evaluere os i en hvis periode og dermed vudere for at give en kar... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
Lektiehjælp søges, København
ForumindlægJeg går i 1.g, har matematik på a-niveau og har pga et langt sygdomsforløb ikke fået lært hvad jeg skulle. Jeg ønsker at have en bare grundlæggende forståelse af alle de emner vi har gennemgået inden årsprøve og 2.g. Jeg søger faste lektioner lektiehjælp op til d. 18juni. Der vil være tale om ca.... -
hjælp stadig..
ForumindlægHej igen. Jeg opretter nu det samme indlæg fordi det er meget vigtigt for mig. I min afleveringsopgave til næste uge har jeg fået en opgave som jeg ikke rigtig forstår. Det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g... -
Hjælp til mat B
ForumindlægHej. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til en opgave i matematik. Det er opgaver uden hjælpemidler, og lyder som følgende: a) a*(x-b)*(x-c)=4*x^(2)+4x-24 b) a*(x-b)*(x-c)=2*x^(2)-12x+18 På forhånd tak for hjælpen. -
Kugleafsnit
ForumindlægJeg er knap så skarp til matematik så jeg beder om hjælp til den her opgave... For rumfanget af et kugleafsnit gælder følgende formel: V=(pi/3)h(3a^2+h^2) a) find a udtrykt ved de øvrige størrelser. b) Find værdien af a, når V = 140 og h = 2,1 -
ka ik fi ude af det
Forumindlæger der nogen der lige kan forklare mig hvordan man reducere opgaverne her 3a-(a-8)+24*(a+2)-8a*(a-b)-a i anden -
Udled kvadratsætning nr. 2
ForumindlægJeg er lige i gang med at forberede nogle af spørgsmålene, som kan dukke op til min mundtlige årsprøve i matematik. Et af spørgsmålene lyder på "Udled de 3 kvadratsætninger" I nr. 1 har jeg gjort således: (a+b)^2 = (a+b)(a+b) = (a*a)+(a*b)+(b*a)+(b*b)=a^2+ab+ab+b^2=a^2+b^2+2ab Men nu ha... -
partikler
ForumindlægPartiklens acceleration a til tiden t er givet ved a=(dv)/(dt)a)partiklens acceleration til tiden t=4 jeg har så aflæst på figuren at v er 5skaljeg bare ikke dividere 5/4=1,25???b)partiklens hastighed, når dens acceleration er o,5...den kan jeg ikke finde ud af...er t så bare det samme..skal jeg... -
Det logaritmiske spiral
ForumindlægHej folkens! Er der nogen der ved hvor, jeg kan finde noget om det logaritmiske spiral, herunder formler osv. Det skal være en troværdig kilde, og Wikipedia tæller jeg ikke med... :) På forhånd tak! -
Binomialfordelingen
ForumindlægJeg skal gøre rede for binomialfordelingenn i et spg. Og i et andet skal jeg gøre rede for binomialfordelingen ud fra et eksempel og komme ind på binomialkoefficienten. Er der nogle der kan hjælpe mig her? Er virkelig på dybt vand? -
salg af TI-89 Titanium
ForumindlægHej Jeg sælger en 2 år gammel TI-89 titanium (med kablerne og vejledingen) til kr. 900. Jeg bor i Næstved område (men er også ofte omkring Slagelse). Tlf 40 40 64 38 Mvh Eric -
verdens største ø hjælp
Forumindlæghjælp hjælp hjælp så i søde her er opg "Tæt ved byen Ilulissat ligger Isfjorden. Den er 50 km lang og Ilulissat Isbræ kævler hvert døgn 70 mio. tons is ud i fjorden. Isbjegene har en massefylde på 0,9 g/cm3. Det betyder at 9/10 af isbjerget ligger under vandoverfladen. " 3.2: Bere... -
Konfidensinterval
ForumindlægHey nogle der kan hjælpe med følgende opgave? -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Reducering??(HJÆLP)!
ForumindlægHvordan reducere man det her: (a+b)-(2a+b) Og 4a*2+(3-7a) Jeg er ikke så god til matematik, så i må meget gerne forklare det på lavt niveu, hvis jeg kan kalde det det! - På forhånd tak (: -
Har brug hjælp til min SRP OPGAVE HASTER
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive en srp opgave i Historie og matematik, men vil gerne have nogle bøger, kan en eller anden hjælpe eller komme med de kendskab de har til bøger indenfor disse fag, det skal handle om Arabisk matematik.
