Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19061 til 19080 af 20689
-
Farmakonom el. Farmaceut?
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at læse til farmakonom uddannelsen. Det tager 3 år, at færdig uddanne sig. Men kan jeg efter at være uddannet farmakonom videreuddanne mig til farmaceut? (det skulle være lettere, at gøre det på denne måde, har jeg hørt nogen sige, men ved ikke?) Vil det herved tage mindre... -
Spørgsmål vedr. fjederkonstant
ForumindlægHej der... Jeg skal til fysik B eksamen om 6 timer(!) og sidder nu og kæmper med at forstå noget af det vi lavede i vores 24 timers forberedelsestid. Vi har lavet et forsøg omkring måling af fjederkonstanten i en elastik. Vi har tilført en masse til elastikken og så målt længden. Mit problem er... -
HJÆLP!? Består jeg ??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
Hjælp! Består jeg??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
Hjælp tilbydes - fagligt tag-selv-bord!
ForumindlægHej :) Sidder du derhjemme og har svært ved noget af det faglige? Du behøver ikke at miste modet. Jeg har tidligere undervist privat i kemi B, fysik B, matematik A, engelsk B, samt biologi B. Pt. Studerer jeg medicin på Aalborg universitet, så det er klart en... -
Studie tur til Istanbul
ForumindlægHej Folkens. Min klasse og jeg skal snart på studietur. Mange af os vil gerne til Istanbul. Men da vi har studieretning som hedder : " Matematik, Fysik og Kemi " Skal vi finde noget som har studierelateret, altså studiefagligt. Der skal dermed være noget vi kan gå ned og se som har nog... -
Hvor langt bevæger stenen sig i vandret retning, inden den lander?
ForumindlægHejsa! Jeg har problemer med en fysik opgave! Måske er der nogen her, der kan hjælpe mig! Opgaven lyder således: En mand vil imponere sin kæreste ved at kaste en sten i vandet fra toppen af Møns Klint, der på dette sted er 96m høj. Han kaster stenen vandret ud med farten 18m/s. ... -
FysikKemiFaget
ForumindlægHej. jeg er går i folkeskolen (8 årgang) og har svært ved fysik kemi faget. Jeg ville gerne have at en der ville prøve at forklar hvad atomer, protoner og alt med kemi at gøre, er. Lige nu har vi om syre og baser, og jeg har lidt svært ved at følge med. jeg forstår ikke hvordan man kan plusse i k... -
Opg: Acceleration, stigetid etc.
Forumindlæg4 opg.: 1) En bil kører 20 m/s og bremser. 40 m senere er bilen stoppet helt. a) Hvad er accelerationen? b) Hvor lang tid tog det for bilen at bremse? 2) En bold kastes lodret op. Den har en hastighed på 10 m/s. a) Hvor langt når bolden op? b) Hvor lang tid tager det for bolden at falde ned ... -
Mek.fys. rutsjebanetur
ForumindlægJeg er igang med mekanisk fysik (A-niveau, STX) og har fået stillet opgaven: Hvor stor en kraft skal sædet i en rutsjebane påvirke Gert med for at nå en fart på 80km/t i løbet af 3 sek, når det oplyses at Gert vejer 92kg? Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an. Jeg ved at iflg. Newto... -
Opgave - beregning af tryk
ForumindlægGod aften :) Har nogle problemer i fysik med løsning af nedenstående opgave omkring beregning af tryk. Opgaven gælder: En gasflaske indeholder brint(dihydrogen) ved trykket 5,0*10^5 Pa. Brintens rumfang er 500cm3 og dens temperatur er 22 grader celsius. Beregn trykket når brinten bliver afkølet ... -
lignende uddannelse? BDE
ForumindlægHej, jeg er faldet pladask for uddannelsen Business Development Engineering, bortset fra deres adgangskrav som er Mat B, Fysik B, Kemi C - ikke fordi jeg ikke gerne vil bruge et halvt år på at hæve mine niveauer, men fordi jeg tænker at adgangskravene også må sige en del om hvad man kommer til ... -
Energiniveaudiagram for overgange
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave i fysik som lyder: Følgende tabel giver de målte bølgelængder i lyset fra en varm gas. λ/nm 187 271,1 323,3 460,3 610,4 670,8 a) Hvilke fotonenergier svarer bølgelængderne til? Disse bølgelængder kan forklares ved at antage, at atomerne i... -
graf og hældningskoefficient
Forumindlæghej håber virkelig ikan hjælpe mig med denne opgave. det er en fysik rapport om galileis lov( ved godt at dette er et matematik lektieforum men det er mere et matematisk problem) for hver faldvej s bestemmes middelværdien tgen (0.459) og af de 3 målte faldtider t1(0,456) t2(0.456) t3(0.455) der... -
hjælp til afl.
ForumindlægHeejsa (: sidder lige med en fysik opgave, som jeg også smed op igår. her er den: Ved belysning af kalium med lys løsrives elektroner med mak¬simalfarten 375 km/s. Løsrivelsesarbejdet for kalium er 2,30 eV. a) Bestem elektronernes maksimale kinetiske energi. b) Bestem bølgelængden af det anve... -
AT
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive synopsisen til min AT vedrørende den globale opvarmning i Fysik A og Historie A. Jeg skal i min første problemstilling kort redegøre for den industrielle revolution. Det som jeg er i tvivl om er, hvilke historiske metoder som jeg skal anvende. Jeg gør brug af to f... -
God nok til htx?
ForumindlægHej jeg kan godt lide fagene på htx (fysik,mat og bio) men jeg ved ikke hvor god jeg egentlig er jeg får 7 i dem alle sammen men jeg synes ikk rigtig at min lærer kan se hvor jeg ligger, hun har spildt meget af vores tid så Jeg kan ikke selv finde ud af hvor go... -
God nok til htx?
ForumindlægHej jeg kan godt lide fagene på htx (fysik,mat og bio) men jeg ved ikke hvor god jeg egentlig er jeg får 7 i dem alle sammen men jeg synes ikk rigtig at min lærer kan se hvor jeg ligger, hun har spildt meget af vores tid så Jeg kan ikke selv finde ud af hvor go... -
Ideer til forsøg omkring "Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår"
ForumindlægHej. Jeg har sammen med min makker trukket "Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår" til den tværfalige prøve i fysik, biologi og geografi. Vi har udarbejdet følegende problemstilling: Nitratholdige gødningsformer bliver hyppigt anvendt i det intensive danske landbru... -
Jordens magnetfelt
ForumindlægHejsa.. Jeg er blevet kastet ud i en opgave omkring magnetisme. Her er jeg virkeligt kommet på dybt vand i en opgave om jordens magnetfelt. Jeg tørre ikke rigtigt at læse på wikipidia da vores lærer har sagt at meget af den fakta ikke er fakta. Jeg spørger derfor om nogle af jer kan forklar...
