Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19061 til 19080 af 135324
-
Beskrivende statistik
ForumindlægHej alle Jeg skal til skriftlig matematik eksamen i morgen, så jeg har et lille spørgsmål og beskrivende statistik: Hvis jeg får et sæt GRUPPEREDE data og skal beskrive det ved hjælp af 3 statistiske diskreptorer hvad er så nemmest? Her er en liste over de mulige statistiske diskreptorer... -
Skalarprodukt.
ForumindlægHej. Jeg behøver lidt hjælp fra nogle kloge hoveder. Jeg skal aflevere matematik afl. i morgen, og mangler lidt hjælp til en opgave. 1) Vi Ved: Vektoren a:(-3 2) vektoren b: (8 -0,5) vektoren c: (9 5) Bestem: 1) (a*b)a 2) (b*(a-b)b 3) (c*a)(a+b+c) Der er naturligvis vektor pi... -
Statistik-guru søges STADIG til uni-niveau
ForumindlægHej... Jeg søger en person, som er dygtig til statistik! Det drejer sig om 3 opgaver i forskellig sværhedsgrad, niveauet er statistik på 2. semester på økonomi studiet. Kunne forestille mig, at det er hvad man lærer på 2. eller 3. semester på matematik studiet. Jeg skulle meget gerne bruge hjæ... -
Statistik-guru søger til uni-niveau
ForumindlægHej... Jeg søger en person, som er dygtig til statistik! Det drejer sig om 3 opgaver i forskellig sværhedsgrad, niveauet er statistik på 2. semester på økonomi studiet. Kunne forestille mig, at det er hvad man lærer på 2. eller 3. semester på matematik studiet. Jeg skulle meget gerne bruge hjælp... -
Differentialregning og kvotient - Hjælp!!
ForumindlægHej. Jeg har simpelthen ikke fattet det her matematik! Overhovedet! Håber nogle kan og gider hjælpe. Bestem Δy for g med udgangspunkt i X0, når h = 2 og 1) X0 = -1 2) X0 = 0 3) X0 = 1 Bestem derefter Δy/h. Hvilket tal er det der fremkommer? Bestem Δy for f med udgangspunkt i X... -
Antal af eksamener.
ForumindlægJeg går i 4.g og er derfor den aller sidste af slagens på den gamle reform. Jeg har pt. været til 7/8 eksamener. 1 i 1.g, 3 i 2.g og 4 (+1 sso) i 3.g Jeg var til matematik eksamen b skriftlig i 2.g. Tæller den med i samlede antal eksamener, når jeg også har haft det på a-niveau i 3.g? Jeg ved d... -
haster SRP - tangent
Forumindlæghej :) jeg prøver lige lykken endnu en gang! har en 3. grads funktion + udregnet f 39; og f 39;39;.. f 39; er hastigheden eller tilvæksten, men hvordan skal jeg bevise dette? -er det her tangenten kommer ind i billedet? (tangenten til 3. grads funktionen) eller er jeg forkert på den? o... -
Ligning for eksponentiel udvikling
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en matematik opgave om eksponentiel udvikling, den lyder således: Opstil ligningen (udtrykke) for en eksponentiel udvikling så 1. y vokser med 10% når x vokser én enhed, og y = 14 når x=0 2. y aftager med 20% når x vokser én enhed, og y = 3 når x=0 3. y ganges med ... -
funktioner
Forumindlæghej.. jeg sider og laver funktioner i matematik, men er kørt fast.. så håber der er en hjælpsom sjæl.. stykket lyder sådan her.. skitser grafen for følgende funktioner. f(x)= { -x2-6x-6 for x ≤ -3 f(x)= {-2x-2 for -3 < x < 0 f(x)= x-1 for x ≥ 0 kan ikke se logiken i hvordan jeg kommer... -
Hurtig hjælp !
ForumindlægJeg mangler hjælp med de sidste opgaver i min matematik aflevering: 223) a) Løs differentialligningen f 39;(t)=-0,12 * f(t) idet f(0) = 20. b) Find halveringstiden for f(t) 227) a) Bestem den løsning til differentialligningen f 39;(t) = -15 - 3 * f(t), der opfylder, at f(0) = -3 MANGE TA... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægDa jeg ikke er så skarp til matematik, kunne jeg godt bruge lidt hjælp til disse opgaver: En ærlig terning kastes 12 gange på tilfældig måde og uafhængigt af hinanden. Vi er interesserede i at bestemme sandsynligheder for antal gange, terningen viser 3 eller 4 øjne. a) Angiv basiseksperiment, bas... -
opgave - i TI-Nspire
Forumindlæghalløjsa :-) jeg har lige fået TI-Nspire og kender derfor overhovedet ikke programmet. deriudover er jeg på ingen måde stærk i matematik, så jeg vil høre om der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med denne opgave: (både ti-mæssigt og matematikmæssigt) Tegn graf for funktionen x^3 - 4x... -
Rekursion. Hvad har følgende at gøre med Rek.
ForumindlægJeg sidder lige og hjælper min lillesøster med noget matematik og det ligger lidt langt tilbage for mig, så vi behøver lidt hjælp. Hvad har følgende at gøre med rekursion? 432=10*(10*4)+10*3+2 654=10*(10*(4+n)) +10*(3+n)+(2+n) n er tydeligvis 2 for at det giver 654, men hvad har det lige... -
TEGN PUNKTMÆNGDEN:
ForumindlægHej! Jeg forstår ikke denne opgave!!! Tegn punktmængen:{(x,y)ε R² | y < eller ligmed: - (1/2)x + 8 ^ y > eller ligmed: -2x+5 } -
Sandsynligheds regning
ForumindlægLige for at være sikker. Et udfald er, hvis vi tager udgangpunkt i en terning, f.eks 4? Og et udfaldsrum er sammenlagt 6, da der er 6 øjne på en terning= På forhånd tak -
4 højniveausfag?
ForumindlægKan det lade sig gøre at have 4 højniveausfag i 3.g når man er på den gamle reform. Det skulle efter sigende være muligt med 4 A-niveausfag efter den nye reform, men den gamle reform gør vel ikke kunsten efter? Venligst Cille -
Er jeg student??
ForumindlægHmm.. tvivler lidt.. jeg har fået hue, men er bange for at jeg måske ik er blevet student.. Hvornår får man at vide, om man er dumpet eller ej?? Jeg blev student d. 13. juni.. Min årskarakter er på 6,8 og min eksamenskarakter er på 6,6...Er jeg ikke blevet student?? Vil bare være sikker :DTak på ... -
Substitutionsmetoden
ForumindlægHej Kan man løse a og b i en potensfunktion hvis man kender to punkter vha. substitutionsmetoden? For jeg har prøvet med punkterne (2,1) og (6,27).. Jeg får at a er 3/27 og det passer ikke med facit, så jeg jeg lavet noget forkert eller kan man bare ikke bruge metoden? -
kegle
ForumindlægJeg har den her kegle, hvor der vises forskellige keglesnit ( ellipse, parabel, cirkel)Nu bliver jeg spurgt om, hvilken figur der vil fremkomme, ved at foretage et snit i keglen, vinkelret på aksen gennem A punket ( A aksen, står lodret ned gennem keglens midte)Nogen som kender svaret og forklari... -
Definerer A, B, C niveau eller år?
ForumindlægHej, Jeg er lidt uenig med min veninde i forhold til STX. Hun mener: At efter grundforløbet i 1.g (efter jul), så bliver alle de fag, som du skal have på A eller B niveau - på A eller B niveau. Jeg mener: At i 1.g er dine fag på C-niveau, i 2.g er de på enten C eller B niveau og i 3.g er de på...
