Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 19061 til 19080 af 32798
  • Hvordan skriver I noter?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg går i 1.g, og ville gerne høre hvordan I tager noter i matematik timerne ? Jeg synes det er svært både at lytte og skrive det læreren skriver på tavlen. - kom endelig med jeres gode tips og råd :D TAK
  • Et andengradsploynom

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med en matematik opgave. Jeg kan ikke finde ud af at lave den :(En familie af andengradspolynomier er givet ved:fc(x) = x^2-2x+2+cBestem de værdier af parameteren c, for hvilke fc ingen rødder harTUSIND TAK FOR HJÆLPEN
  • Komplekse tal ?

    Forumindlæg
    MIt spørgsmål går på om nogen vil definere og uddybe begrebet "komplekse tal"..? Der står ikke noget i min matematik bog, og min lærer har nævnt det nogle gange, så jeg er efterhånden blevet nysgerrig.. Bare lige overordnet, ville jeg gerne høre om det..
  • Brøk --> 2.gradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder og slås med denne ligning: Fællesnævneren må være nævner * nævner, altså 2x^3, ikke? Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvis nogen har en løsning: Babysteps, tak :) Har ikke haft matematik siden i naturfag for 14 år siden ;) På forhånd tusind tak for hjælpen! :)
  • Privatlærer /København

    Forumindlæg
    Hej .. vi leder efter en privat lærer der kan hjælpe vores barn med Matematik han går på gymnasiet 1 år niveau B E-mail ; [email protected] Mvh Henrik
  • Procent regning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en matematik opgave som jeg efterhånden har stirret mig fuldstændig blind på og forstår den simpelthen ikke.. Er der evt. nogle kloge hoveder som kan hjælpe? I en given periode stiger løningerne med 2% pr. halvår. Hvor mange procent er lønstigningerne på 3 år?
  • Terninsprøve. - screenshot

    Forumindlæg
    Hej sp. Min søster siger at man til matematik skriftlig eksamen skal tage billede af sin lommeregner som et bevis på hvordan man har regnet opgaven ud. Men jeg skal skrive med hånden.. Så hvordan skal jeg tage et screenshot,? Og behøver man egentlig det?
  • AT opgave rettes !!!!!

    Forumindlæg
    hej jeg ville lige have at en skulle se på min opgave da jeg er håbløs til kemi og matematik. går det op det hvad jeg har lavet kan det passe hele sammen ?? hvad skulle jeg fx skrive i konklution?
  • Finde en ubekendt længde på en trekant (ikke retvinklet)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave i min matematik aflevering hvor jeg skal finde en længden på en af sidderne i en trekant, når jeg har fået angivet de to andre. Det er ikke en retvinklet, så derfor er pythagoras ikke en mulighed. Hvordan gør jeg ? længderne er 5 og 3 men vil helst gerne ha en forkl...
  • Hjælp til maple

    Forumindlæg
    Hej derude, jeg har en prøve i morgen i matematik hvor jeg skal bruge maple! Er rimelig lost indenfor maple proceduren, jeg vil derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig online imorgen? Er villig til at betale, da det er en vigtig opgave for mig Kontakt mig for mere info
  • Hvor mange eksamer?

    Forumindlæg
    Jeg går på hhx, og er på 2 år. Jeg har afsluttet Matematik c, men kom ikke op i det. I år afslutter jeg følgende Tysk Erhvervscase VØ Samfundsfag Hvor mange af dem skal jeg op i? nogle der kan svare på det?
  • Hjælp med radius!

    Forumindlæg
    Hey people :-) Jeg er igang med en matematik opg., kan ikke komme videre med den. Håber der er nogle derude der har lyst til at hjælpe! :-) En kugleformet olietank, rummer 1000 L. Hvor stor er radius? Tak på forhånd! :-D
  • Hælp

    Forumindlæg
    Hej jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan lave. En der vil hjælpe tak på forhånd. Afstand til en bygning Bygningen er 100 meter høj, vinklen op til toppen er 55 grader ( målt fra jorden) Hvor langt er der hen til bygningen
  • Årsprøve 1.g?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ...
  • Hjemmeside til øvning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol.
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal til terminsprøve på mandag i Matematik, og sidder derfor og regner på en masse opgaver uden hjælpemidler. Jeg er dog kommet til denne opgave, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Hvad gør jeg? Og hvilke råd har I til mig, hvis jeg støder på sådan en opgave til prøven?
  • Årsprøve for putter!

    Forumindlæg
    Tænkte på, hvilke spørgsmål man kan blive stillet til mundtlig matematik årsprøve i 1.g... Har ingen anelse om hvordan et spørgsmål kan lyde...Nogen der ka fortælle mig hva deres lød på, eller hva man kunne forestille sig det var, når det kun er 1.g?? :)
  • Mat B eksamen i mandags

    Forumindlæg
    Hej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger?
  • kuglens centrum

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg skal bestemme centrum og radius af kuglen. Ved godt hvordan man gør, men kan simpelthen ikke finde ud af, at aflæse z-koordinatet. x er 1, y er -2, men ved ikke hvad z er. Ligningen ser ud som følgende:
  • Boksplot

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en matematik opgave angående at sammenligne 2 boksplot ved at indrage kvartilerne... Håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er temmelig lost.. Tak på forhånd :)