Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19081 til 19100 af 20689
-
Elbil
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har den her fysik aflevering, hvor jeg er i tvivl om, at facit kan være så lavt. Jeg skal finde en elbils strømstyrke. E4 Elbil a: spændingsforskel=36v Jeg antager at elbilen kører i 2 min. Dvs. 120sek. U= P/Q Jeg fandt P ved at aflæsning på diagrammet. 36v= 700J/Q Jeg bru... -
Kemi vs bioteknologi
ForumindlægHej. Jeg skal vælge hvilken gymnasial uddannelse, jeg skal bruge de næste tre år af mit liv på, på mandag. Jeg havde egentlig altid troet at jeg ville vælge mat A, kemi A og fysiik B, men nu er jeg kommet i tvivl i forhold til mat A, biotek A og fysik B. Jeg ved godt, at de ligner hinanden, men... -
Batteriets samlede indre resistans...
ForumindlægHej ! Jeg skal op til prøve i El-lære imorgen, og sidder og gennemgår nogle opgaver. Er stødt på en, som jeg sidder fast i. Øvelsen kommer fra Fysik AB bogen side 40 øvelse 7.2 . Øvelsen: Et 4,5 V's batteri er opgybbet af 3 elementer sat i serie. Hvert element har den elektromotoriske kraft... -
Newtons love og luftens tryk
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder med mit fysik eksamensprojekt, men kan ikke finde hoved eller hale i hvorfor det sker og hvordan jeg kan beregne på det. Jeg har et forsøg med et lille glas, der er fyldt til randen med vand. Der lægges så et plastikkort over åbningen så der bliver lukket tæt for luft. Når... -
Har brug for en hjælper i mine 3 gym. år.
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
Elevation og Acceleration opgaver
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge noget hjælp til to fysik/matematik opgaver, og jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig hurtigt, da jeg gerne ville bruge svarene idag. Første opgave lyder: Verdensrekorden i kuglestød er 23,12m, og den optimale elevation ved kuglestød er 45 grader. - Bestem kuglen... -
En lille tekst...
ForumindlægTysk: For at blive optaget som tandlæge skal man have en studentereksamen og man skal have specifikke adgangskrav som er dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B, kemi B. Og uddannelse foregår i København og Århus. Uddannelsen varer 5 år. Dansk: Für dass bleiben als Zahnarzt müssen man haben die ... -
Elevation og Acceleration opgave
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge noget hjælp til to fysik/matematik opgaver, og jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig hurtigt, da jeg gerne ville bruge svarene idag. Første opgave lyder: Verdensrekorden i kuglestød er 23,12m, og den optimale elevation ved kuglestød er 45 grader. - Bestem kug... -
Påvisning af chlorid, sulfat og nitrat
ForumindlægGoddag jeg er en 16 årig dreng der skal op i fysik og kemi til eksamen. jeg har forskellige muligheder og en af dem er påvisning af den negative ion i salt-, svovl- og salpetersyre. Jeg ved at jeg kan bruge sølvnitrat, nitron og balciumchlorid. timen hvor vi skulle have øvet hvordan man finder ne... -
Afstand fra centrum til centrum ud fra omløbstid, masse og graf
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at forberede mig til min fysik A skriftlig eksamen i morgen, og er derfor i gang med at lave opgaver. Jeg stødte på første eksamenssættet for i år er i gang med at lave det. Jeg når til denne opgave, og jeg er helt fortabt: Jeg har lavet opgave a, denne fik jeg til 7,6*10... -
mekanik, kort opgave..!
ForumindlægHej har lige en lille fysik opgave, som jeg gerne vil have rettet igennem. Opgaven lyder: En cyklist kører 2 km med farten 6 m/s, og derefter 2 km med farten 3/m a) Hvor lang til varer turen? b) Hvor stor er cyklistens middelhastighed? Jeg har regnet a) således ud? a) 2 km = (6*3,6) * t+0 ... -
Haster - opgave hjælp!
ForumindlægHej hej er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver: 1.) Boldkast fra altan: En pige, som står på en altan har to ens bolde A og B. Hun slipper bolden A fra højden, h, over jordoverlfaden, så bolden falder frit fra hvile. 0,08s senere kaster hun bold B fra smme højde lodret nedad med be... -
Metoder
ForumindlægHej folkens :) Jeg sidder og knokler med en AT årsprøve og føler jeg er helt ude at skide. Jeg skriver i fagene fysik og dansk, og overemnet er "At rejse". Jeg har valgt at analysere / lave en biografisk analyse af Jules Verne og hans bog "En verdens omsejling under havet". I ... -
Udvikling af programmer
ForumindlægKære Alle Mit navn er Alexander Vener, og jeg står bag virksomheden AWOP, hvis mål er at udvikle små desktop programmer til studerende. Programmerne skal udvikles på baggrund de studerendes behov i de enkelte fag, et eksempel på dette kunne være et program som kunne tegne trekanter når må... -
Ladninger
ForumindlægJeg sidder her og laver eksamensrappport i fysik B Jeg har lavet et forsøg hvor jeg tog en klud og gned dem på en glasstang og en plastikstang. Så holdte jeg stængerne(hver for sig) til en stråle vand og fik så påvist at vandet tilftrækkes af begge stænger Det er så det der forvirrier mig ... -
Informationsøgning på skrivebordet.??
ForumindlægHej alle sammen,,. Jeg går på gymnasiet og vi har timer f.eks. i fysik hvor vi ofte skal finde informationer om et bestemt ting rimilig huritg. F.eks. hvis lærern lige pludselig spørg hvor mange atomer en bestemt stof har, er det meget godt hvis man lige kunne downloade en toolbare eller noget li... -
HJÆÆP det HASTER
ForumindlægHASTER, HJÆLP til fysik opg. 1 time og 19 minutter siden af onedays En vinterdag er en sødækket af et 20 cm tykt lag sne ved tempr. 00C. Vejret slår om, og det begynder at regne. Regndråbernes tempr. er 60C. Hvor mange mm regn skal der falde for at smelte isen? jeg har altså fundet ud af om hvor... -
HOOKES LOV
ForumindlægHej alle. I forbindelse med min studieretningsopgave - som jeg skal skrive i fysik og mat, om svingninger og 2.ordensdifferentialligninger - har jeg lavet et forsøg, Hookes lov, der indeblander en fjeder og et lod. Mit formål er at eftervise Hookes lov, der siger: F=- kx ... -
Gasudslip og opdrift
ForumindlægJeg er i fysik ved at lave et forsøg hvor jeg skal måle opdriften af en ballon, der indeholder helium, altså med hvilken kraft den trækker i et lod, som er bundet fast til ballonen vha. en snor. Loddet står på en vægt, som bliver nulstillet, når ballonen ikk trækker i loddet. Når man så slipper l... -
Vurdering af svar
ForumindlægNår jeg laver en fysik aflevering, og jeg i en omgave som f.eks. omhandler lasere får en effekt på 2,5GW, så får jeg at vide, at jeg skal kommentere, at det er en stor effekt. Og det kan jeg egentlig også se. Men mit problem er: Jeg har lavet en opgave, hvor jeg har lavet en andengradsregress...
