Søgning på: kemi b. Resultater: 19081 til 19100 af 96568
-
Kemiske engelske ord
ForumindlægHej jeg siddder og skal skrive et abstract og derfor har jeg brug for noget hjælp til at oversætte følgende ord: Halveringstidsmetoden Reaktionshastigheden Reaktionsorden Reaktionskinetik Vækstmodel Differentialligning Er der nogle der kan hjælpe? på forhånd tak -
Syre/base, i hjemmet :S!?
ForumindlægHej ,det rasmus :) Jeg mangler hjælp til hvilke syre/baser vi bruge dagligt i hjemmet eller udenfor, men noget som vi bruger i dagligdagen..fx Eddikesyre :D skriv så mange som muligt, og jeg skal bruge dem til i morgen, så er virkelig i nød. Håber nogle er så venlige at hjælpe ;) - Rasmus -
Eksamen fysik
ForumindlægI dag fik vi afvide vores 2 udtrækningsfag, skriftlig fysik og skriftlig tysk. Uheldigvis!!! Har i en anelse om hvad jeg kunne blive sprugt om til sådan en skriftlig fysik? Eller eventuel et link omkring fysik hvor jeg kan øve mig, og en FSA fysik af de foregangene prøver? -
reaktionsskema
Forumindlæge. Opskriv et reaktionsskema for reaktionen og angiv hvilken reaktionstype der er tale om. c-c=c-c-c + i2 -----> C2H10i2 Er det rigtigt? -
Hvad kan jeg lave af forsøg med konservering?
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for lidt hjælp. jeg skal finde ud af hvad jeg kan lave a forsøg med konservering? -
Naturfag på AOSU grundforløb 2
ForumindlægHej, Jeg har fået praktikplads, så skal jeg bare klare den famøse Naturfagseksamen, E,F. 'Hvor svær er den eksamen? Er den nemmere end man frygter? Hvor meget er man nødt til at genlæse? Jeg synes, at der er meget at sætte sig ind i - svært at huske hele forløbet. Ikke mit yndlingsfag, men ... -
Kemiingeniør
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide præcis hvad en kemiingeniør laver og hvilke muligeheder for jobs man har? -
Basal humanbiologi
ForumindlægJeg sidder inde med nogle spørgsmål ift. pointfordelingen. Jeg kan forstå, at der gives 2 point for et korrekt svar og (...) minuspoint for et forkert? Hvordan er det lige det hænger sammen. Lad os antage, at X har svaret rigtig på 33 ud af de 50 spg. i basal humanbiologi. 10 ud af de 50 er besv... -
DOPING
Forumindlæghej, er der nogle her som har skrevet en 9. klasses projektopgave om DOPING, kunne godt bruge nogle ideer ;D -
Enheder i idialgasligningen
ForumindlægJeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?) -
i tvivl om muligheder
ForumindlægHej. Jeg har nogen forskellige spørgsmål. 1. Ved nogen af jer, hvad der sker, hvis man ikke dukker op til sine skriftlige eksamner i 3.g ? Får man -3 som karakter eller skal man bare tage faget om på på HF-enkeltfag eller lignende efterfølgende? 2. Kan man skifte fra gym til erhvervsuddannels... -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
Termodynamik
ForumindlægVi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof... -
Afstemning af reaktionskemaer
ForumindlægEr der en eller anden, som vil give mig en simpel forklaring på hvordan man afstammer en reaktionsligning? eksempel: CH3OH + 02 ==> CO2 + H2O -
Forsøgs ideer
ForumindlægHej Jeg skal så småt begynde at fiinde et forsøg til min SRP. Jeg har valgt at skrive om smerter og smertestillende med forkus på acetylsalicylsyre. Jeg har dog fremstilt acetylsalicylsyre i 2g og kan derfor af gode grunde ikke lave det samme forsøg. Jeg har efter hånden søgt internetten tomt... -
Redoxreaktioner ?
ForumindlægHej alle kan nogen hastigt hjælpe mig med hvordan man afstemmer denne redoxreaktion. Jeg har vedhæftet reaktionen.. -
Kemiske ligninger
ForumindlægKan ikke så godt finde ud af det. Ved godt at C6H12O8+6O2→6CO2+6H2O Men hvordan løser man sådan nogle ligninger? Tak på forhånd. -
Fremstilling af salt
ForumindlægHej :) Jeg kunne godt tænke mig at spørge hvad konklusionen kunne være til fremstilling af salt med materialerne Mg og HCl? Tak på forhånd :) -
Beregning af koncentrationen
ForumindlægMan fortynder 100 mL 0,050 M saltpetersyre med 250 mL 0,020 M saltpetersyre. Beregn koncentrationen af saltpetersyre i blanding Hjælp! -
Samfundsfag på tysk?
ForumindlægHvordan siger man "Samfundsfag" på tysk..
