Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19081 til 19100 af 31486
  • Ligning.

    Forumindlæg
    Er nød til at BEDE om hjælp til denne ligning: (x-1)+17(x-3)=4(4x-9)+4 Jeg kan føler mig meget fortabt, eftersom Jeg ikke har haft matematik siden 1989 :-( Jeg kan ikke finde ud af det med de parenteser, de forvirre mig voldsomt.
  • Brøk - ligning

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg denne brøkligning, jeg kan simpelthen ikke finde ud af brøker. Men jeg ved at brøker har en stor rolle i matematik, derfor spørger jeg herinde. Folketinget skal da få styr på de lærer de har! (folkeskolen)
  • Mat B-A på DTU el. KVUC?

    Forumindlæg
    Jeg skal supplere matematik fra B til A niveau, jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge KVUC/VUF(Frederiksberg vuc) eller DTU. Der skal siges, at jeg fik min studentereksamen fra STX, og jeg er bestemt ikke en haj i faget. Er der nogen, som har erfaring med det?
  • Rettelse af SRP

    Forumindlæg
    Søger universitetsstuderende/videregående med speciale i matematik og/eller historie til RETTELSE af min SRP i midten af december. Der bliver selvfølgelig givet en fortjeneste efter aftale :) Emnet er sygdomsspredning med fagene HisA og MatA Skriv jeres nr./e-mail nedenfor hvis det har interesse.
  • Bevis af determinantmetoden

    Forumindlæg
    Hey alle :) I matematik skal vi bevise determinantmetoden, og jeg helt blank på hvordan man gør, har forsøgt at se nogle videoer på youtube men fatter stadig hat og briller, nogle der ville være så venlige at prøve at forklare hvordan man beviser determinantmetoden ? :) Tak på forhånd :-)
  • Supplering mat A på DTU eller VUC?

    Forumindlæg
    Jeg skal supplere matematik fra B til A niveau, jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge KVUC/VUF(Frederiksberg vuc) eller DTU. Der skal siges, at jeg fik min studentereksamen fra STX, og jeg er bestemt ikke en haj i faget. Er der nogen, som har erfaring med det?
  • Lommeregne problemer. TI-84 plus

    Forumindlæg
    Skal til matematik skriftlig eksamen lige om lidt, og har lånt min vens lommeregner TI-84 plus. Men der er gemt en værdi af x, som jeg gerne vil have nulstillet.. hvordan gør jeg det? Eller er det muligt at genindstallere den til fabriks indstillinger, uden at slette applikationerne?
  • Lektiehjælp søges

    Forumindlæg
    Nogen som kender nogen der tilbyder lektiehjælp i matematik på A-niveau 1.g Vi bor i Odense C Det haster, så ring gerne hurtigt. Vh Vibeke Thomsen mobil 22 48 58 69
  • Taylor-polynomium

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg sidder med en matematik opgave, jeg har siddet med den i et lille styk, men jeg kan ikke se hvordan jeg skal begynder på følgende opgave, håber der er nogle der har lyst og tid til at hjælpe Tak på forhånd
  • Geometri

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et spørgsmål til matematik som jeg mangler lidt hjælp til :-) Opgaven lyder som følgende Hvordan findes samme vandrette niveau rundt om et bjerg? Prøv at »lege ingeniører«, og forklar hvordan I ville kunne »bygge jer frem« til en løsning. Se vedhæftet fil til figuren
  • længde af kurve

    Forumindlæg
    har matematik som hobby. hvordan finder vi længden af kurven y= kvadratrod x fra x=0 til x=4 har forsøgt med L= kvadratroden af dx i anden + dy i anden, men kan ikke løse integralet
  • Bestem den løsning til differentialligningen y^´´+ 6y^´ − 16y = 0

    Forumindlæg
    Hejsa , håber der er en rar sjæl som vil hjælpe mig med denne Matematik opgave: Bestem den løsning til differentialligningen y^´´+ 6y^´ − 16y = 0 , som opfylder: y(0) = 3 og y^´(0) = −4
  • FAS MAJ 2014

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en FSA matematik problemløsning til Maj. Nogen der har lavet eller kan lave den her file:///C:/Users/hussig/Downloads/140425%20FSA%20Matematisk%20probleml%C3%B8sning%20(1).pdf
  • Løsning af 1. ordens diff.ligning

    Forumindlæg
    Hej - jeg sidder med en 1. ordens diff.ligning, som jeg ikke kan løse, det er et godt stykkke tid siden jeg har brugt denne del af matematikken dy/dx = -0.05y Den skal løses vha. panserformlen. Nogen, der kan hjælpe?
  • medicin studiet

    Forumindlæg
    hvormange år tager det at supplere de følgende fag. det skal bruges til at søge medicin (kvote 2) dansk A matematik A fysik B kemi B engelsk B
  • Kritiske punkter

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder og har et problem med denne matematik opgave og håber i kan hjælpe mig med at løse den: Udregn i hånden de kritiske punkter for f . Skal jeg differentiere først mht. x og derefter y?
  • Bestem skæringspunktet mellem eksponentialfunktionerne:

    Forumindlæg
    Hej! :-) Jeg er lidt usikker omkring en matematik opgave, så tænkte om der var nogle, som kunne hjælpe mig. Opgaven Bestem skæringspunktet mellem eksponentialfunktionerne: f(x)=5*1,14^x g(x)=20*0,98^x
  • At udlede et bevis

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger hjælp til hvordan man udleder et bevis i matematik. Nærmere de ting jeg skal være opmærksom på. Hvis jeg f.eks skal fører et bevis i en differentiallignings løsning, skal jeg så f.eks. gøre rede for regnereglerne først? Kommunitive, distrubtive osv.
  • SRP - Lineær algebra og farvestoffer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive min SRP i Matematik A og Kemi A om lineær algebra (matrix) og farvestoffer, og savner lidt inspiration til opgavens opbyggelse med videre. Er der nogen, der har skrevet en SRP i et lignende emne tidligere og har lyst til at dele ud af den?
  • Bifilart pendul

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og Fysik. Her skal jeg udlede formlen for et bifilart pendul, men jeg ved ikke helt hvordan. Jeg har prøvet at google lidt, men uden held. Jeg håber i kan hjælpe. På forhånd tak. Med venlig hilsen Frederik