Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 19101 til 19120 af 39386
  • En isolering

    Forumindlæg
    Hvordan kommer man fra det næstsidste og til det sidste trin i denne isolering? (y - 1.003.076)/(x - 11) = (1.610.123 - 1.003.076)/(50 - 11) <=> y - 1.003.076 = 15.565,31(x - 11) <=> y = 15.565,31(x - 11) + 1.003.076 <=> y = 15.565,31x + 831.857,62
  • Phi

    Forumindlæg
    Hvorfor anses phi som et guddommeligt tal?
  • Krav til 2g-opgaven.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at afl. 2g opgave i dansk, og har desværre smidt sedlen ud hvor kravene til opgaven står. Nogen der kan give et link, eller skrive det her på? Vil sætter meget pris på det :)
  • ALT Geometri + Trigiometri..

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal til "prøve" i matematik (på højniveau)i morgen. Det er kun noget med Geometri g Trigiometri, dvs. Pythagoras, cos, sin og tan, og de co-si-ta-relationerne mm. 1. Del må vi ikke bruge hjælpe midler. 2. Del må vi bruge alt (bortset fra nettet + snakke med hinanden) .. M...
  • nothing to fear nothing to hide

    Forumindlæg
    In discussions about increased surveillance the statement ’Nothing to hide – nothing to fear’ is often heard. Please discuss this statement. Can anybody tell me how I can discuss this statement..?
  • Muldskud - Henrik Pontoppidan

    Forumindlæg
    Er der nogen der har skrevet eller ved om der er nogen der har skrevet en analyse og fortolkning af teksten "muldskud"?
  • Projektionsvektor

    Forumindlæg
    Kan en projektionsvektor blive nulvektor? - og hvorfor/hvorfor ikke?
  • Radius

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg radiusen af en kugle som har en omkreds på 21,7 cm
  • Integralregning / stamfunktion

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal skrive ,hvad det vil sige af F(x) er stamfunktion til f(x) .. Og hvad vil det sige at lave integtrationsprøve?
  • Stamfunktion !

    Forumindlæg
    hej jeg har svært ved denne opgave.. ved ikke helt hvordan man bestemmer stamfunktion .. håber der nogle som kan hjælpe.... En funktion er givet ved f (x) = 3e^x + 4. a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (0,2). På Forhånd Tak ;)
  • Areal

    Forumindlæg
    Håber der nogle som kan hjælpe På forhånd Tak ;)
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Hej, hvordan undersøger jeg, om en funktion er løsning til en differentialligning? Mit konkrete eksempel er funktionen f(x) = e4x - 2x2 - x - 1/4 Jeg skal undersøge, om den er løsning til differentialligningen dy/dx = 4y + 8x2
  • HJÆLP! MatA Rapport

    Forumindlæg
    Jeg har hårdt brug for hjælp til denne mat rapport. Spørgsmål: "Gør rede for opstillingen af en matematisk model, hvori begrebet optimering kan komme i anvendelse." Håber i kan hjælpe !
  • Rumfanget af en spand

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave som lyder på: Rumfanget af en spand, der har form som en keglestub, er bestemt ved formlen: V=1/3*π*h (R^2+r^2+R*r), Hvor V er rumfanget, h er spandens højde, R er den største radius og r er den mindste radius. En fabrikant fremstiller sådanne plastikspande med et...
  • Isoler T

    Forumindlæg
    Kig p&#229; billede. Hvordan isolerer jeg T?
  • Isolering

    Forumindlæg
    Hej derude. Min opgave går ud på at isolere d. Den ser således ud: R=4*p *l π*d^2 Altså: R=(4*p)/(π*d^2) *l
  • Matematik opgaver potens

    Forumindlæg
    Hej søde mennesker derude. jeg er ikke lige den bedste til matematik. Derfror vil jeg hører om i vil hjælpe mig med par små opaver. 10∧² • 10(5) husk ∧ står for et negativ eksponent. Og 5 for en eksponent kunne bare ikke få den til ligge over 10. Har brug for hj...
  • Isoleringsproblem

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med en fysikopgave, hvor et isoleringsproblem holder mig lidt tilbage, da tf jeg vil finde befinder sig i paranteser på begge sider af lighedstegnet.. Jeg har følgende: mm * cm * (tf - tm) = mk * ck * (tk - tf) Er der nogen, der kan gennemskue hvad tf vil blive isoler...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Opgave 3 Figuren viser en trekant ABC. Nogle af trekantens mål fremgår af figuren. a) Gør rede for, at ∠B = 49,7° . b) Bestem arealet af trekant ABC. Højden fra C skærer siden AB i punktet D. c) Bestem længden af AD. a= 4 b= 5.7 c= 7. 4 Mangler bare opg c
  • tv debat

    Forumindlæg
    Ville i give mig ret i dette? og hvad er jeres holdning? For omkring et halvt år siden, afmeldte jeg mit kabel tv abonnement. Den store pakke. Selector med Mtv Base og russiske dokumentar programmer om livet i Sibirien. Alt dette skulle jeg nu leve uden. De første 2 uger skete det at jeg fandt m...