Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19101 til 19120 af 23609
-
Bourdieu og social arv
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive en rapport om social arv, hvor jeg skal prøve at besvare om det er svært at bryde den sociale arv. Her vil jeg gerne inddrage Bourdieu (felt, habitus, kapital) og Giddens, som påpeger det senmoderne samfund aftraditionalisering, adskillelse af tid og rum. Jeg vil... -
Salg og service
Forumindlægjeg har fået stillet til opgave at definere udviklingen indenfor faget salg & service, de seneste 100 år, finde Årsager til udviklingen og Betydning for samfundet Men føler VIRKELIGT at det er et KÆMPE område, og kan virkelig ikke se hvor jeg skal begynde og ende henne... Jeg er 25 år, har AL... -
Osmose - GRAF
ForumindlægHej Jeg har skrevet en rapport om osmose hvor vi brugte kartofler til at vise, at kartoflen bliver påvirket af forskellige saltkoncentrationer. Jeg har så fået besked på, at lave en graf, hvor man skal vise vægtændringen i % som funktion af saltkoncentrationen i %. Dette har jeg gjort og jeg har ... -
pleas help, biologi
Forumindlæghej allesammen , jeg skal aflever en rapport, og nogle af spørgmålne kan jeg ik finde ud af, pleas help. !!!! ? Giv et eksempel på tilpasning og naturlig selektion i en art. ? Giv et eksempel på selektionstryk på bakterier. ? Redegør for hvad det kan betyde for en art fx hvede at diversiteten ... -
Integrationsprøven - hjælp?
ForumindlægHey SP. Jeg er igang med en rapport om integralregning og er stødt på følgende jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal gøre ved? Kontroller vha integrations prøven at F(x) = 1/a+1 x^a+1 + k, a ≠-1 udgør samtlige stamfunktioner til f(x) = x^a, ≠-1 Jeg ved ikke hvad jeg skal? -
Højspænding
ForumindlægJeg sidder og laver en rapport om transformation, og er gået helt i stå. Hvordan forstås denne formel: Eledning = P * t = UAB * I * t = R * I2 * t Eledning: energitabet i ledningen t: den tid hvor strømmen løber UAB: spændingsfald I: strøm R: ledningens modstand P: Jeg er ret sikker på at det ... -
Jernindhold i ståluld
ForumindlægJeg har i kemi lavet det klassiske forsøg i kemi hvor man skal måle indholdet af jern i ståluld, og er ved at skrive rapporten til forsøget og har i den sammenhæng i et spørgsmål jeg håber at få hjælp til. 1. Hvilken stofmængde Fe++ er mængden af MnO4- ækvivalent med? Jeg har beregnet at stofmæ... -
Winkler- titrering
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport om oxygeninholdet i vand, og hertil har vi brugt den såkaldte winkler-titrering. Er der nogen som hved hvad Winkler 1 og 2 bestå af?Fordi vi har først blandet dem i reagensglasset, da vi har brugt det. Jeg ved også at når man blander de to for man en reaktion... -
Fordele ved det konventionelle landbrug?
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport, hvori vi bl.a. skal beskrive fordelene og ulemperne ved økologisk og konventionelt landbrug. Jeg har fundet en masse om fordele og ulemper ved det økologiske og også ulemper ved det konventionelle; jeg kan bare ikke finde nogle fordele ved det konventionelle, med ... -
"Sur regn" og calciumcarbonat
ForumindlægHej. jeg sidder her og kæmper med et par spørgsmål til min kemi rapport. jeg er balndt andet tvivlende på hvordan jeg skal løse disse. 1) Hvad er definitionen på en syre og base? 2) Opskriv det kemiske reaktionsskema for det der sker i begge bærgerglas under forsøget? 3) Beskriv reaktionsligninge... -
Hvordan regner man det teoretiske værdi af lydens fart?
ForumindlægI en rapport vi har fået, skal vi regne det teoretiske værdi af lydens fart. vi skal bruge formlen: √(k * ((R*T)/Mluft) hvor k = 1,4 R = 8,31 J/mol * k T = 295,5K M = 29 * 10-3 kg/mol når jeg har regnet det ud får jeg: 118546,4483 J/kg men jeg skal ha' det i m/s, hvordan gør jeg det? -
Matematik A - Svær opgave
ForumindlægJeg har siddet i lang tid og knoklet med denne opgave. Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det, at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamiliehuse er givet ved udtrykket log(H) = 0,227 + 0,922 * log(S) hvor H er husradonkoncentrationen (målt i ... -
Katastrofen i Japan
ForumindlægHej Jeg har 'allerede' fået en rapport omkring katastrofen i Japan for. :-) Nu sidder jeg så og mangler en masse meninger omkring det. Tænk ala: Hvad ville du gøre hvis en 10-meter høj tsunami ramte Danmarks kyst? Hvad tror du, der ville ske med Danmark og hvad ville vi gøre hvis en 10-... -
Overtrykket
ForumindlægHej med jer :) Jeg har et lille problem, jeg sidder med en rapport og for at komme videre med beregningerne skal jeg bestemme overtrykket ved et lile forsøg vi har lavet. Jeg får givet formlen delta p = densiteten af vand * h* g h= 30,5 cm Jeg indsætter mine værdier: delta p = 1000 kg... -
Kan en problemstilling blive for politisk?
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med eksamensprojekt i Teknologi B, hvor min lærer og jeg er uenige om hvor vidt min problemstilling vil præge min rapport for meget med politik pga. et spørgsmål jeg har stillet: Hvem har interessen i at sænke olieforbruget? Min lærer siger at det vil blive en samfunds... -
Brom - polaritet :S
ForumindlægHej alle! Jeg var lige i gang med at skrive min rapport, om kemiske reaktioner med carbonhydrider. Vi havde tidligere lavet et forsøg med bromvand og hexan, hvor vi blandede de to stoffer sammen. Bromet "forladt" vandet så det blev klart, og vandrede op for at blande sig med hexanen. Va... -
Acceleration
ForumindlægJeg skal skrive rapport over forsøget, som hedder bevægelse med gnidning, hvor et træklod er forbundet til en slæde med massen M. Når vi lader trækloddet falde trækkes slæden indtil loddet rammer jorden. Jeg har programmet datastudio, som opstiller en (t,v)-graf for bevægelsen. Jeg skal dernæst l... -
Reaktionsprodukt med DNP mindre opløseligt end DNPH
ForumindlægSpørgsmålet lyder: Hvorfor er reaktionsproduktet med DNP mindre opløseligt end DNPH selv og derfor danner et bundfald? (se på forskellen på molekylernes evne til at danne hydrogenbindinger med vand). Jeg er igang med at skrive rapport omkring oxidation af alkohol. Jeg prøvet at kigge mange steder... -
Kærlighed
ForumindlægJeg skal i historie skrive en rapport om Apartheid og under et af mine under-emne er, "kærlighed mellem sorte og hvide (under apartheid)" 1) hvordan var forholdet mellem sorte og hvide? 2) Hvorfor måtte de ikke giftes med hinanden og hvad skete der, hvis de giftede sig med hinanden? 3) ... -
Makro: Offentlig gæld + udlands-tilgodehavende.
ForumindlægHej piger og drenge! Min lærer har spurgt således: - Ifølge de økonomiske vismænds rapport fra efteråret 2010 er der udsigt til, at Danmark ved udgangen af 2011 vil have et tilgodehavende i udlandet på 258 mia. kr. samt en offentlig gæld på 835 mia. kr. Hvordan kan begge dele lade sig gøre på sa...
